FC on August 18, 2017, 02:01:55 PM




ไอฟลิกซ์ พลิกโฉมหน้าโฮมเพจ เปิดฟีเจอร์ “ช่องรายการ” พร้อมแสดงคอนเทนท์ตามความสนใจแต่ละคน





กรุงเทพฯ, 18 สิงหาคม 2560 – ไอฟลิกซ์ (IFLIX) ผู้นำบริการดูซีรีส์และหนังออนไลน์สำหรับตลาดเกิดใหม่ เปิดตัวฟีเจอร์ใหม่ “ช่องรายการ” (Channels), “เพิ่ม” (ADD) และ “ติดตาม” (FOLLOW)  พลิกโฉมการแสดงคอนเทนท์ให้ตรงตามความสนใจของสมาชิกแต่ละคนมากขึ้น ยกระดับการค้นหนังและซีรีส์ของสมาชิก พร้อมเสริมศักยภาพระบบการแสดงคอนเทนท์ให้รวดเร็วและมีประสิทธิภาพยิ่งขึ้น
 
ฟีเจอร์ช่องรายการ (Channels) เป็นการผสานรูปแบบการจัดกลุ่มรายการของช่องโทรทัศน์แบบดั้งเดิมและความสะดวกสบายของวิดีโอ ออน ดีมานด์ (Video on Demand)แบบใหม่ ไว้ด้วยกัน โดยไอฟลิกซ์จับมือกับสตูดิโอและผู้สร้างคอนเทนท์ชั้นนำเพื่อนำเสนอสุดยอดความบันเทิงในรูปแบบช่องรายการจากสตูดิโอและผู้สร้างที่สมาชิกชื่นชอบ  ซึ่งฟีเจอร์นี้ถูกพัฒนามาให้ใช้ง่าย เหมือนช่องรายการ แต่ต่างตรงที่สามารถเลือกเวลาที่รับชมได้ เมื่อไรก็ได้
 
การเพิ่มฟีเจอร์ใหม่ครั้งนี้เน้นการนำเสนอคอนเทนท์ให้ตรงตามความสนใจของสมาชิกแต่ละคนมากยิ่งขึ้น (Personalization) โดยสมาชิกสามารถเลือกรายการโปรดด้วยตัวเอง หรือเลือกจากรายการที่ระบบแนะนำให้ ซึ่งระบบจะอิงจากการสิ่งที่เคยเลือกและประวัติการรับชมของสมาชิก นอกจากนี้ ยังสามารถ “เพิ่ม (ADD)” รายการ หรือ “ช่องรายการ” (Channel) ที่สนใจให้ปรากฎบนโฮมเพจของตนได้อีกด้วย
 
ฟีเจอร์การนำแสนอคอนเทนท์แบบใหม่นี้ทางไอฟลิกซ์เป็นผู้พัฒนาเอง โดยคำนึงถึงพฤติกรรมการรับชมของสมาชิกในแต่ละประเทศและทดสอบกระบวนการคำนวนมานานกว่า 6 เดือน และในที่สุดเราก็ได้มาซึ่งระบบที่ดียิ่งขึ้นและแสดงคอนเทนท์ได้ตรงตามความสนใจของสมาชิก ซึ่งระบบใหม่นี้จะช่วยให้สมาชิกสามารถเข้าถึงซีรีส์และหนังที่โดนใจ จากคลังของไอฟลิกซ์ที่มีคอนเทนท์จาก ฮอลลีวูด ยุโรป เอเซีย และไทย ที่ต้องการได้อย่างง่ายยิ่งขึ้น
 
นอกจากนี้ ยังคงฟีเจอร์ “ติดตาม” (Follow) เพื่อให้สมาชิกสามารถติดตาม “เพลย์ลิสต์ (Playlists)” ของเหล่าเซเลปคนดังที่มาร่วมแชร์ซีรีส์และหนังเรื่องโปรดของตนให้แฟนคลับได้ติดตามอีกด้วย
 
นายมาร์ค บริทท์ (Mark Britt) ผู้ร่วมก่อตั้งและประธานเจ้าหน้าที่บริหารกลุ่มบริษัท ไอฟลิกซ์ เผยว่า “ในวันนี้เป็นอีกขั้นของไอฟลิกซ์ ที่ต้องการเติมเต็มความต้องการรูปแบบคอนเทนท์แบบออนดีมานด์และช่องรายการโทรทัศน์แบบจ่ายรายเดือนเข้าไว้ด้วยกัน  ซึ่งเรายินดีที่มีสตูดิโอชั้นนำระดับโลก ที่ร่วมเปิดประสบการณ์การนำเสนอในช่องรายการบนไอฟลิกซ์”
 
นายมาร์ค กล่าวเพิ่มเติมว่า “ปัจจุบัน มีรายการและหนังที่มีคุณภาพมากมายให้ได้รับชม ซึ่งอาจกล่าวได้เลยว่าเป็นยุคทองของคอนเทนท์ แต่บางครั้งการค้นหารายการที่ต้องการกลายเป็นอุปสรรคผู้ใช้งานเอง เราจึงคิดฟีเจอร์การแสดงคอนเทนท์ตามความสนใจของสมาชิกไอฟลิกซ์แต่ละคน เพื่อให้สมาชิกเห็นคอนเทนท์ที่ตัวเองต้องการได้ง่ายยิ่งขึ้น นับเป็นอีกหนึ่งการพัฒนาและตอบสนองความต้องการคอนเทนท์ของผู้ใช้งานแต่ละคนได้อย่างดีเยี่ยม”
 
ตั้งแต่เปิดตัวในเดือนพฤษภาคม 2558 ไอฟลิกซ์ ขึ้นเป็นผู้นำบริการดูซีรีส์และหนังออนไลน์สำหรับตลาดเกิดใหม่อย่างรวดเร็ว พร้อมสร้างมาตรฐานใหม่ในประสบการณ์ความบันเทิงและตอบโจทย์ความต้องการของลูกค้าในแต่ละประเทศได้อย่างดีเยี่ยม โดยจากการดำเนินงานที่ผ่านมา ธุรกิจไอฟลิกซ์มีประสบความสำเร็จมีการเติบโตอย่างมาก
 
ไอฟลิกซ์ เปิดให้บริการแล้วใน 20 ประเทศทั่วเอเชียและตะวันออกกลางและแอฟริกาเหนือ โดยไอฟลิกซ์ เป็นคลังรวมซีรีส์ ภาพยนตร์ รายการทีวี จาก ฮอลลีวูด ยุโรป เอเซีย และไทยรวมถึง รายการเอ็กซ์คลูซีฟที่รับชมได้ที่ ไอฟลิกซ์  เท่านั้น ทั้งนี้สามารถเชื่อมต่อได้สูงสุด 5 อุปกรณ์ ไม่ว่าจะเป็น สมาร์ทโฟน แท็บเล็ต คอมพิวเตอร์ โน๊ตบุ๊ค และทีวี ให้สมาชิกรับชมได้แบบไม่อั้น ทุกที่ ทุกเวลา
 
เกี่ยวกับ ไอฟลิกซ์
ไอฟลิกซ์ ผู้นำบริการดูซีรีส์และหนังออนไลน์ชั้นนำระดับโลก ในรูปแบบ Subscription Video On Demand หรือ SVOD ที่ให้สมาชิกเลือกรับชมซีรีส์ รายการทีวีและหนังมากมายหลายหมื่นชั่วโมงแบบไม่อั้น ไม่ว่าจะเป็น ซีรีส์ดังจากฮอลลีวูด  ซีรีส์เกาหลี การ์ตูน สารคดี ภาพยนตร์จากทั่วโลก รวมถึง หนังและละครไทย เพื่อตอบโจทย์ความบันเทิงที่ทุกคนชื่นชอบเพียงปลายนิ้วสัมผัสในราคาสุดคุ้ม โดยสมาชิกไอฟลิกซ์สามารถรับชมรายการโปรดได้ผ่าน มือถือ แท็บเล็ต โน๊ตบุ๊ค ทีวี ฯลฯ ทุกที่ ทุกเวลา
โดยปัจจุบัน ไอฟลิกซ์ เปิดให้บริการแล้วในประเทศมาเลเซีย, อินโดนีเซีย, ฟิลิปปินส์, ไทย, บรูไน, ศรีลังกา, ปากีสถาน, เมียนมาร์, เวียดนาม, มัลดีฟส์, คูเวต, บาเรน, ซูดาน, อาราเบีย, จอร์แดน, อิรัก, เลบานอน, ซูดาน,กัมพูชา และไนจีเรีย
ไปสนุกกันเลยที่ iflix.com 
 
สอบถามรายละเอียดเพิ่มเติมที่บริษัท ไอฟลิกซ์ (ประเทศไทย) จำกัด
ศันสนีย์ ทองปอน                                               
ผู้จัดการฝ่ายสื่อสารและประชาสัมพันธ์                 
อีเมล sansanee@iflix.com
 
The Playground - Bangkok
21 Ekamai Soi 22, Sukhumvit 63 Road
Room 21/11, 2nd Floor, Apai Loft
Wattana, Bangkok 10110 Thailand
 
Let's Play at iflix.com
« Last Edit: August 18, 2017, 02:06:22 PM by FC »

FC on August 18, 2017, 02:04:16 PM




IFLIX INTRODUCES CHANNELS AND PERSONALISATION FEATURES TO OFFER USERS AN ALL NEW PERSONALISED IFLIX EXPERIENCE





Bangkok, 18 August 2017 – iflix, the world’s leading Subscription Video on Demand (SVoD) service for emerging markets, today released an all new revamped and improved iflix user experience and features.

The upgrade represents the latest evolution to iflix’s world class service with an all new focus on individual customer experience. New Channels, ADD and FOLLOW features enable significantly deeper personalised experiences and intuitive ways of discovering new content, with additional improvements to speed and performance.

Channels combines the best of traditional pay television with benefits of on-demand services. Working with traditional studios and channel providers, iflix has created on-demand ‘channels’ for users to enjoy on their terms, showcasing many of the world’s best and most exciting entertainment studios and brands along with users’ favourite content genres in a dynamic, engaging and easy to navigate channel interface, available for the first time in a digital non-linear service.

With new personalised onboarding, users can now select their favourite Channels and receive recommendations optimised with their preferences and viewing history, as well as ADD TV shows, movies and Channels to their iflix homepage.

iflix’s proprietary personalisation engine is based on internally designed algorithms taking into account local cultural nuances in each market and tested rigorously over a 6-month period. The result is a completely personalised, unique user experience for each individual user, which further allows them to surface more content in line with their interests from iflix’s vast library of thousands of international, local and regional TV shows, movies and more.

All new Follow function will additionally enable users to follow playlists curated by hundreds of their favourite People – popular influencers and celebrities, to discover new shows whilst voyeuristically keeping up with what their People have liked, watched or are currently watching.

iflix Co-founder and Group CEO Mark Britt commented, “Today represents an incredible milestone for iflix. This evolution begins to blur the distinction between traditional Video on Demand and traditional Pay Television. We are thrilled to be working with the world’s leading entertainment brands to create exciting new on-demand channels. These are not the channels we grew up with.”

“We are in the golden age of TV for viewers, with thousands of great shows and movies available on demand. For the individual user however, sifting through immense catalogues of programs and finding what you want has become more challenging than ever. Our new personalisation features now allow us to solve this dilemma by delivering recommendations specifically curated for each local user across our business.”

Since going live in May 2015, iflix rapidly established a clear leadership position in emerging markets, setting a new standard for delivering a world-class streaming entertainment service, passionately focused on local customer experiences. Over the last 12 months, the service has seen extraordinary growth across all segments of the business.

Now available to over one billion consumers across 20 territories throughout Asia, the Middle East and North Africa, iflix will make its world-class service available in Sub-Saharan Africa in the coming weeks. Offering consumers, a vast library of top Hollywood, Asian and Middle Eastern regional, and local TV shows and movies, including many first run exclusives and award-winning programs, each subscription allows users to access the service on up to five devices, including phones, laptops, tablets, and television sets, for viewing wherever, whenever.

ABOUT IFLIX
iflix is the world’s leading Subscription Video on Demand (SVoD) service for emerging markets, offering users unlimited access to thousands of TV shows and movies from all over the world. With a huge selection of your favorite comedies, drama, Korean drama, Turkish drama, Bollywood, Nollywood, cartoons, movies and more from Hollywood, The UK, Asia, the Middle East and Africa. iflix places the entertainment you want at your fingertips. For one low monthly fee, iflix subscribers can watch on their mobile phone, laptop, tablet, TV… wherever, whenever.

Let’s play.

iflix is currently available to consumers in Malaysia, Indonesia, the Philippines, Thailand, Brunei, Sri Lanka, Pakistan, Myanmar, Vietnam, the Maldives, Kuwait, Bahrain, Saudi Arabia, Jordan, Iraq, Lebanon, Egypt, Sudan, Cambodia and Nigeria.
« Last Edit: August 18, 2017, 02:06:32 PM by FC »