news on November 16, 2016, 03:01:44 PM
อีซี่บาย ผลตอบรับเกินคาด หลังเปิดตัวในประเทศไทย ตอบโจทย์นักช้อป มั่นใจในสินค้าแฟชั่นและไลฟ์สไตล์จากแหล่งผลิตทั่วโลก











กรุงเทพฯ, ประเทศไทย: อีซี่บาย (บริษัท อีแซดบาย ประเทศไทย จำกัด) www.ezbuy.co.th เว็บไซต์แฟชั่นอีคอมเมิร์ซใหม่ที่มีอัตราการเติบโตและมีลูกค้าเพิ่มขึ้นอย่างรวดเร็วด้วยสินค้ากว่า 10 ล้านชิ้นที่อีซี่บายส่งมอบให้ลูกค้าทั่วประเทศไทย ทั้งสินค้าแฟชั่นราคาย่อมเยาและสินค้าที่เหมาะกับไลฟ์สไตล์ของคนไทยทำให้อีซี่บายได้รับการตอบรับอย่างดีจากนักช้อปไทย

หลังจากอีซี่บายได้เปิดตัวในเมืองไทยช่วงเดือนพฤษภาคมที่ผ่านมา อีซี่บายมีอัตราการเติบโตที่ไม่คล่องตัวนัก แต่ด้วยการช่วยเหลือในด้านการลงทุนของ IDG  และอดีตผู้บริหารเว็บไซต์อาลีบาบา ทำให้อีซี่บายเป็นเว็บไซต์อีคอมเมิร์ซแฟชั่นออนไลน์ที่เติบโตเร็วที่สุดในเอเชียตะวันออกเฉียงใต้ ทั้งนี้อีซี่บายมีลูกค้าเพิ่มขึ้นเรื่อยๆ เนื่องจากมีสินค้าเสื้อผ้าที่ทันสมัย ราคาย่อมเยา และสินค้ามีความหลากหลาย ไม่ว่าจะเป็นอุปกรณ์เครื่องใช้สำนักงาน เครื่องใช้ในครัว และเครื่องใช้ไฟฟ้า ทำให้ภายในเวลา 6 เดือนอีซี่บายมียอดขายเป็นหนึ่งในระดับผู้นำตลาดแฟชั่นค้าปลีกออนไลน์ และปัจจุบันอีซี่บายขึ้นแท่นเป็น 1 ใน 5 ของเว็บไซต์แฟชั่นอีคอมเมิร์ซที่เป็นที่นิยมมากที่สุดในประเทศ

ในช่วงเดือนแรกของการดำเนินงาน อีซี่บายมีลูกค้าจำนวนมากที่กลับมาซื้อสินค้าและใช้บริการ ทั้งนี้สืบเนื่องมาจากหัวใจหลักของบริษัทที่มุ่งเน้นการให้คุณค่ากับลูกค้า ให้ลูกค้าทุกคนที่ซื้อสินค้าจากอีซี่บายได้ซื้อสินค้าโดยตรงจากแหล่งผลิตสินค้าจากทั่วโลก ทั้งนี้อีซี่บายรับประกันความคุ้มค่าอย่างสูงสุดในด้านราคาทำให้ลูกค้าไม่จำเป็นต้องเสียเวลาในการเปรียบเทียบราคาสินค้าจากที่อื่น นอกจากนี้อีซี่บายยังเป็นหนึ่งในตลาดออนไลน์ที่มีเรตค่าจัดส่งสินค้าที่ต่ำที่สุดในประเทศไทย ทั้งนี้ทั้งนั้นความใส่ใจและวิธีการให้บริการจากอีซี่บายนี้ได้รับความชื่นชอบจากลูกค้าเป็นอย่างมาก ซึ่งเป็นแรงผลักดันให้อีซี่บายพยายามพัฒนาตนเองอย่างต่อเนื่องเพื่อความคุ้มค่าและประโยชน์สูงสุดของลูกค้าในการซื้อสินค้า

จากผลของความพึงพอใจของลูกค้าในสินค้าและการบริการส่งผลทำให้ลูกค้ามีความยินดีที่จะกลับมาใช้บริการและซื้อสินค้าจากอีซี่บายอีก ทั้งนี้ยังมีลูกค้าอีซี่บายอีกหลายรายที่ซื้อสินค้าและนำไปขายต่อให้กับนักช้อปในตลาดออนไลน์ชั้นนำอื่นๆ ในปัจจุบันอีซี่บายใช้เวลาในการจัดส่งสินค้า 12 ถึง 21 วัน ซึ่งทางอีซี่บายจะจัดส่งให้รวดเร็วขึ้น เพื่อตอบสนองความต้องการของลูกค้า โดยพยายามจะจัดส่งภายใน 2-3 วัน ทั้งนี้ขึ้นอยู่กับสถานที่ที่สินค้าถูกจัดส่งมาด้วย

“ตลาดอีคอมเมิร์ซในประเทศไทยมีศักยภาพในการเติบโตสูง คนไทยเล็งเห็นถึงประโยชน์ในหลายๆ ด้านของการช้อปปิ้งออนไลน์ อีซี่บายจึงได้นำเสนอสินค้าในราคาย่อมเยา และสินค้าคุณภาพดีจากทั่วโลก ทั้งยังให้บริการที่ดีที่สุดแก่ลูกค้า ทำให้ลูกค้าของอีซี่บายส่วนใหญ่กลับมาใช้บริการและซื้อสินค้าจากอีซี่บายอีก" มร.ชอง ซิออง ผู้บริหารสาขาประเทศไทย อีซี่บาย ประเทศไทย กล่าว

เกี่ยวกับอีซี่บาย
อีซี่บายเป็นเว็บไซต์อีคอมเมิร์ซตลาดแฟชั่นออนไลน์ที่มีเสื้อผ้าแฟชั่น เครื่องใช้ไฟฟ้า และสินค้าไลฟ์สไตล์อื่นๆในราคาที่จับต้องได้ อีซี่บายก่อตั้งขึ้นในสิงคโปร์ ในปี 2553 โดยการร่วมลงทุนจากบริษัท IDG ซึ่งเป็นหนึ่งในบริษัทที่ประสบความสำเร็จที่สุด อีกทั้งร่วมทุนกับอดีตผู้บริหารอาลีบาบาเว็บไซต์ ในปีที่ผ่านมาอีซี่บายเติบโตขึ้นอย่างรวดเร็วขยายธุรกิจจากสิงคโปร์สู่มาเลเซีย อินโดนีเซีย และเข้าสู่ประเทศไทย ด้วยจุดแข็งในการบริการและสินค้าจากต่างประเทศทำให้อีซี่บายกลายเป็นบริษัทที่เติบโตเร็วและได้รับความนิยมอย่างมาก ทั้งยังดึงดูดลูกค้าใหม่อย่างต่อเนื่อง ในปัจจุบันลูกค้าส่วนใหญ่ของอีซี่บายเป็นลูกค้าผู้หญิง ในส่วนลูกค้าผู้ชายก็มีการเติบโตขึ้นและกำลังขยายตัวอย่างรวดเร็วเช่นกัน
« Last Edit: November 16, 2016, 03:29:12 PM by news »

news on November 16, 2016, 03:30:14 PM
ezbuy Successfully Launches in Thailand International fashion and lifestyle products become more easily available to Thai consumers











BANGKOK, Thailand: Recently launched in Thailand, the e-commerce website ezbuy, has been steadily increasing its number of customers. With over 10 million product offerings and delivering across Thailand, it has found a sweet spot in selling affordable fashion and lifestyle goods to consumers in Thailand.

After its launch in May 2016, ezbuy Thailand has been growing at a staggering rate, helped in part by investments from IDG and an ex-Alibaba CEO. It unofficially claims the title as the fastest growing e-commerce start-up in the region. More and more shoppers appreciate this e-commerce website for its reasonably priced, modern clothes, office supplies, kitchen utensils, and electronics. Within just six months, ezbuy has become one of the top fashion retailers in Thailand in terms of volume and is currently among the five most popular e-commerce websites in the country.

Over its first few months of operation, ezbuy has witnessed a large number of repeat customers. This is due to the company’s core philosophy to always focus on providing value to its customers. The core value proposition for anyone to shop on ezbuy is that it allows customers to shop directly from global sources. This results in tons of savings, and guarantees customers that their money is well spent. There is no more need to spend too much time on comparing prices. Additionally, ezbuy also boasts that it has one of the lowest cross-border shipping fees in Thailand. All in all, customers love this new way of shopping, and ezbuy prides itself for being able to continuously improve its operations and pass on more savings to its customers.

As a result, customers are very happy with the service and products, and are glad to use it again. To this point, ezbuy claims that many of its customers are even buying to resell in other major e-commerce platforms. Currently, ezbuy items arrive within 12 to 21 days but they are working on reducing it to only two to three days, depending on where the products are being shipped from.
“The Thai market has a lot of potential for the e-commerce sector. People are discovering the advantages of shopping online and benefitting from them in many ways. At ezbuy we provide affordable, quality products from around the world and offer great customer service. This is what people really appreciate and keeps them coming back to us,” says Chong Siong, ezbuy Thailand’s Country Manager.

About ezbuy:
ezbuy provides fashionable clothing, electronics and other lifestyle products at affordable prices. Founded in Singapore in 2010, ezbuy is invested by one of the most successful venture capital firms, IDG as well as an ex-Alibaba CEO. In recent years, ezbuy grew at a tremendous pace, expanding beyond Singapore to Malaysia, Indonesia and now Thailand. Its strong customer service and international product range have quickly made the company very popular in the Kingdom and will help it continue to attract new customers. Currently, the largest group of customers are ladies but male shoppers are increasing in size as well.