MSN on September 19, 2016, 08:25:10 AM
เทสโก้ โลตัส สร้างประสบการณ์ช้อปปิ้งใหม่ไร้รอยต่อสำหรับลูกค้ายุค 4.0 เชื่อมช่องทางออนไลน์กับออฟไลน์ผ่านตู้คีออสในสาขา พร้อมเปิดตัวมาร์เก็ตเพลสใหม่ล่าสุด









เทสโก้ โลตัส เดินหน้าขยายธุรกิจออนไลน์อย่างต่อเนื่อง เปิดตัวนวัตกรรมใหม่ล่าสุดตอบโจทย์ลูกค้ายุค 4.0 เพื่อประสบการณ์ช้อปปิ้งไร้รอยต่อ (seamless shopping experience)  ทุกที่ ทุกเวลา เชื่อมโยงช่องทางออนไลน์และร้านค้าออฟไลน์ ย่อเทสโก้ โลตัส ไฮเปอร์มาเก็ตลงมาในเทสโก้ โลตัส เอ็กซ์เพรส ผ่านตู้คีออสสั่งซื้อสินค้าจากเว็บไซต์ลาซาด้า วางแผนปูพรมปีละ 200 สาขา เน้นพื้นที่ต่างจังหวัด เพื่อเพิ่มการเข้าถึงสินค้าได้ง่ายขึ้น เพิ่มความมั่นใจในการช้อปปิ้ง และลดค่าใช้จ่ายในการเดินทางให้กับลูกค้าในพื้นที่ห่างไกล นอกจากนั้น ยังเปิดตัวร้านค้าบน weloveshopping.com ออนไลน์มาร์เก็ตเพลสอันดับ 2 ในประเทศไทย ขยายฐานลูกค้าเพศหญิงเพิ่ม

นายจักรกฤษณ์ จตุปัญญาโชติกุล รองประธานกรรมการฝ่ายธุรกิจออนไลน์ เทสโก้ โลตัส กล่าวว่า “หลังจากเทสโก้ โลตัส เปิดตัวร้านค้าบนเว็บไซต์ลาซาด้าในปี 2014 มียอดขายเติบโตขึ้นอย่างต่อเนื่องจนปัจจุบันเป็นร้านค้าที่มียอดขายสูงที่สุดในลาซาด้า จากจุดเริ่มต้นที่เรามีสินค้าประมาณ 6,000 รายการ ปัจจุบัน เรามีสินค้ามากกว่า 12,000 รายการ ครอบคลุมหลากหลายประเภทสินค้า ไม่ว่าจะเป็น เครื่องใช้ไฟฟ้า สินค้าเพื่อสุขภาพและความงาม ผลิตภัณฑ์แม่และเด็ก ทั้งนี้ ประมาณร้อยละ 60 ของลูกค้าที่ซื้อสินค้าออนไลน์บนร้านเทสโก้ โลตัส ลาซาด้า อาศัยอยู่ในกรุงเทพและปริมณฑล ถึงแม้ว่าการเข้าถึงอินเตอร์เนทและสมาร์ทโฟนจะกระจายไปสู่ทั่วประเทศไทย และตลาดอีคอมเมิร์ซเติบโตอย่างก้าวกระโดด เราพบว่ายังมี gap หรือช่องว่างอยู่ จากการที่เทสโก้ โลตัส มีร้านค้าในฟอร์แมทตลาดโลตัส และ เอ็กซ์เพรสตั้งอยู่ในหลายพื้นที่ สามารถเป็นจุดเชื่อมต่อระหว่างออนไลน์และออฟไลน์ให้กับลูกค้าในหลายๆ พื้นที่ได้เพื่อปิดช่องว่างนั้น จึงเป็นที่มาของการเปิดให้บริการตู้คีออสสั่งซื้อสินค้าจากเว็บไซต์ลาซาด้าในตลาดโลตัส และ เทสโก้ โลตัส เอ็กซ์เพรส เริ่มต้นจะเปิดใช้บริการจริงใน 6 สาขา หลังจากการทดลองให้บริการเป็นเวลา 3  เดือน ได้รับการตอบรับที่ดีมากจากลูกค้า โดยมีแผนที่จะขยายการติดตั้งตู้คีออสเพิ่มขึ้นปีละ 200 สาขาในปีต่อๆ ไป”

“บริการตู้คีออส คือการเชื่อมโยงธุรกิจออนไลน์และออฟไลน์ของเทสโก้ โลตัส เพื่อสร้างประสบการณ์การช้อปปิ้งที่ไร้รอยต่อ หรือ seamless shopping experience ให้ลูกค้าสามารถเข้าถึงสินค้าที่มีคุณภาพสูงหลากหลายชนิดมากขึ้น ช่วยประหยัดทั้งเวลา ค่าใช้จ่ายในการเดินทาง ค่าจัดส่งสินค้า ค่าติดตั้ง โดยเฉพาะอย่างยิ่งสินค้าประเภทเครื่องใช้ไฟฟ้าซึ่งเป็นหมวดสินค้าที่มียอดขายออนไลน์เติบโตอย่างต่อเนื่อง โดยลูกค้าสามารถมาที่ตลาดโลตัส หรือ เทสโก้ โลตัส เอ็กซ์เพรส ใกล้บ้าน แต่เสมือนกับอยู่ในเทสโก้ โลตัส ไฮเปอร์มาร์เก็ต ที่มีสินค้าครบทุกประเภท พนักงานประจำตู้คีออส จะคอยให้ความช่วยเหลือและแนะนำลูกค้าในการสั่งซื้อสินค้าออนไลน์สำหรับลูกค้าที่ยังไม่คุ้นเคยกับการใช้บริการอีคอมเมิร์ซ  ลูกค้าสามารถเลือกชำระเงินได้หลายวิธี ทั้งบัตรเครดิตหรือเดบิต ชำระเงินที่เคาน์เตอร์ หรือชำระเงินปลายทางเมื่อส่งสินค้า”

ผลการสำรวจตลาดอีคอมเมิร์ซในประเทศไทยไตรมาส 2 ปี พ.ศ. 2559 โดย นีลเส็น พบว่า หนึ่งในปัจจัยหลักที่ทำให้ลูกค้าในประเทศไทยไม่ซื้อสินค้าออนไลน์ คือ ความไม่มั่นใจในคุณภาพของสินค้า เทสโก้ โลตัส เชื่อมั่นว่า บริการคีออสภายในร้านค้าเทสโก้ โลตัส เอ็กซ์เพรส จะช่วยเพิ่มความเชื่อมั่นของลูกค้าในการสั่งสินค้าออนไลน์ผ่านร้านเทสโก้ โลตัส ซึ่งเป็น แบรนด์ที่มีความแข็งแกร่ง มีความน่าเชื่อถือ และลูกค้ามีความคุ้นเคยอยู่แล้ว

นอกจากการสร้างนวัตกรรมเชื่อมโยงระหว่างออนไลน์และออฟไลน์แล้ว ร้านค้าเทสโก้ โลตัส บนลาซาด้า ได้เริ่มจำหน่ายสินค้าประเภทอาหารเป็นครั้งแรก (ยกเว้นอาหารสด ซึ่งลูกค้าสามารถสั่งซื้อผ่าน Tesco Lotus Shop Online) ไม่ว่าจะเป็น ขนมขบเคี้ยว บะหมี่กึ่งสำเร็จรูป เครื่องดื่มร้อนและเย็น และสินค้าอาหารประเภทอื่นๆ อีกมากมาย และเร็วๆ นี้ สมาชิกบัตรคลับการ์ดจะสามารถสะสมแต้มผ่านออนไลน์ช้อปปิ้งเมื่อซื้อสินค้าจากร้านเทสโก้ โลตัส บนลาซาด้า

เพื่อขยายฐานลูกค้าเพิ่มเติม เทสโก้ โลตัส ได้เปิดตัวร้านค้าบน weloveshopping.com ออนไลน์มาร์เก็ตเพลสอันดับ 2 ของประเทศไทย ที่มีกลุ่มลูกค้าหลักเป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 25-45 ปี ซึ่งเป็นกลุ่มลูกค้าหลักของเทสโก้ โลตัส โดยเริ่มต้นมีสินค้าจำหน่าย 4,000 รายการ รวมถึงสินค้าเพื่อสุขภาพและความงาม สินค้าสำหรับแม่และเด็ก โดยคาดว่าจะสามารถขยายฐานลูกค้าบนออนไลน์มาร์เก็ตเพลสมากกว่า 30%

“นวัตกรรมบริการและช่องทางออนไลน์ใหม่ที่เทสโก้ โลตัส สร้างขึ้น เพื่อตอบโจทย์ลูกค้ายุค 4.0 ที่มีความต้องการเข้าถึงสินค้าและบริการคุณภาพ แบบ anywhere, any time ทุกที่ ทุกเวลา โดยมีแผนการในการพัฒนาธุรกิจออนไลน์อย่างต่อเนื่อง รองรับการเติบโตของเทรนด์ดิจิทัล และไลฟ์สไตล์ที่เปลี่ยนไปของลูกค้า” นายจักรกฤษณ์ กล่าวสรุป

ปัจจุบันเทสโก้ โลตัส เป็นผู้นำในวงการค้าปลีกที่มีธุรกิจออนไลน์ขนาดใหญ่ที่สุด โดยจำหน่ายสินค้าอุปโภคบริโภคกว่า 20,000 รายการผ่าน Tesco Lotus Shop Online สินค้ากว่า 12,000 รายการบนเว็บไซ้ต์ลาซาด้า และสินค้ากว่า 4,000 รายการบนเว็บไซต์ weloveshopping.com นอกจากนั้น ยังสื่อสารกับลูกค้าบนโลกดิจิทัล ผ่านสื่อโซเชียลมีเดีย เช่น Facebook ที่มีแฟนเพจมากกว่า 3 ล้านคน เป็นอันดับหนึ่งในธุรกิจค้าปลีก แอพพลิเคชั่นไลน์ ที่มีแฟนมากกว่า 28 ล้านคน ซึ่งเป็นอันดับหนึ่งในธุรกิจค้าปลีกเช่นกัน นอกจากนั้น ยังเป็นค้าปลีกรายแรกในประเทศไทยที่นำเทคโนโลยี iBeacon มาใช้ในทุกสาขาทั่วประเทศ เพื่อส่งข้อมูล ข่าวสาร โปรโมชั่น และคูปองส่วนลด ให้กับลูกค้าผ่านสมาร์ทโฟน

ข้อมูลเพิ่มเติมเกี่ยวกับเทสโก้ โลตัส
เทสโก้ โลตัส ผู้นำวงการค้าปลีกในประเทศไทย ปัจจุบันมีสาขาทั้งหมดประมาณ 1,800 สาขาทั่วประเทศ โดยมีร้านค้า 5 ฟอร์แมตเพื่อตอบสนองความต้องการที่แตกต่างของลูกค้า ได้แก่ พลัส มอลล์, เอ็กซ์ตร้า, ไฮเปอร์มาร์เก็ต, ตลาด และ เอ็กซ์เพรส โดยให้บริการลูกค้ามากกว่า 15 ล้านคนในแต่ละสัปดาห์ นอกจากนั้น เทสโก้ โลตัส ยังมีช่องทางจำหน่ายสินค้าบนแพลตฟอร์มดิจิทัล ถึง 3 ช่องทาง คือ เทสโก้ โลตัส ช้อป ออนไลน์ ซึ่งมีสินค้ามากกว่า 20,000 รายการ รวมถึงอาหารสด สินค้าอุปโภคบริโภค ร้านค้าของเทสโก้ โลตัส บนเว็บไซต์ลาซาด้า ซึ่งมีสินค้ามากกว่า 12,000 รายการ อาทิ ผลิตภัณฑ์แม่และเด็ก เครื่องใช้ไฟฟ้า และสินค้าเพื่อสุขภาพและความงาม และร้านค้าของเทสโก้ โลตัส บนเว็บไซต์ weloveshopping.com ซึ่งมีสินค้ามากกว่า  4,000 รายการ

เทสโก้ โลตัส คลับการ์ด เปิดตัวในประเทศไทย ตั้งแต่ปี พ.ศ.  2552 โดยเป็นโปรแกรมบัตรสมาชิกสะสมแต้มโปรแกรมแรกและมีขนาดใหญ่ที่สุดในวงการค้าปลีก ปัจจุบัน เทสโก้ โลตัส คลับการ์ดมีสมาชิกมากกว่า 15 ล้านคนทั่วประเทศ ที่ได้รับสิทธิพิเศษต่างๆ เช่น คูปองเงินสด คูปองส่วนลด ไมล์สะสม และอื่นๆ ผ่านการสะสมแต้มจากการจับจ่ายใช้สอยในเทสโก้ โลตัส

นอกจากนั้น เทสโก้ โลตัส สนับสนุนเกษตรกรไทยผ่านการซื้อผักและผลไม้โดยตรงจากเกษตรกรปีละกว่า 150,000 ตัน นอกจากนั้นยังให้การสนับสนุนผู้ประกอบการเอสเอ็มอีและสินค้าโอท็อปอย่างต่อเนื่อง
« Last Edit: September 20, 2016, 08:27:08 AM by MSN »

MSN on September 20, 2016, 08:28:40 AM
Tesco Lotus launches new shopping innovations offering seamless synergy between offline and online shopping for customers in the 4.0 era









19 September 2016 -- Tesco Lotus continues to expand its online shopping business, launching new innovations to create a seamless shopping experience for customers in the 4.0 era through leveraging on the strengths of its online and offline businesses. By introducing Lazada kiosks at Tesco Lotus Express and Talad formats, customers are able to select from the extensive offerings available on the Tesco Lotus shop on Lazada and very conveniently have the products delivered to their homes. The retailer plans to inroduce the kiosks at 200 stores every year, particularly in upcountry areas, to allow customers to have better access to quality products and services and help them save time and travel costs. In addition to the kiosks, Tesco Lotus has also opened another online shopping platform on weloveshopping.com, Thailand’s 2nd largest online marketplace. The new shopping channel is targeted at female customers.

Mr. Chakkit Chatupanyachotikul, Head of Tesco Online at Lazada, said that: “Since the launch of the Tesco Lotus shop on Lazada in 2014, sales have grown consistently and we are now the biggest shop on the online market place. From 6,000 product items, we now offer more than 12,000 product items across categories including electrical appliances, health and wellness products, and mom & baby products. Around 60 percent of our online customers live in Bangkok and the vicinity, while the remainder live upcountry. Despite Thailand’s high internet penetration and mobile internet usage rates, we find that there is a significant gap between Bangkok and other cities, when it comes to online shopping. Tesco Lotus has a number of Talad and Express stores in many provinces, and sees an opportunity to use these stores as the points of connection to create a seamless shopping experience for our customers. After three months of trial services at six stores, we received very positive feedback and are now ready to officially offer the services. Our plan is to install these kiosks at approximately 200 stores every year.”

“The kiosks link Tesco Lotus’s online and offline businesses, drawing on the strengths of each to deliver a truly seamless shopping experience that allows our customers to purchase beyond what they see at the store. Online shopping will help them save time, travel expenses, delivery and installation costs, especially large electrical appliances. Customers who do not live near a large format Tesco Lotus can simply visit their local Express or Talad store and have access to virtually an entire Tesco Lotus hypermarket. The staff at the kiosks assist customers in their purchases, so customers who are not familiar with online shopping will be able to shop comfortably. Payment methods include credit or debit cards, paying at the counter, or cash on delivery.”

A study from Nielsen about Thailand’s e-commerce market in the Q2/ 2016 shows that one of the key barriers of online shopping in Thailand is lack of confidence in the quality of the products and services. The kiosks installed in a Tesco Lotus store will help to boost customers’ confidence as Tesco Lotus is a well-known and trusted brand throughout Thailand.

In addition to the kiosks linking online to offline, the Tesco Lotus shop on Lazada now also offers food items (except fresh food items, which are available via Tesco Lotus Shop Online) such as snacks, instant noodles, hot and cold drinks, and other food items. Soon, shoppers will also be able to collect their Clubcard points when making a purchase online as well.

In order to expand its customer base further, Tesco Lotus has opened an additional online shopping channel on weloveshopping.com, Thailand’s 2nd largest online marketplace after Lazada. The site’s key demographic is women between the ages of 25-45, which is also Tesco Lotus’s stratgic customers. The shop will initially offer around 4,000 product items, particularly health and beauty products, as well as mom and baby products. The new channel is expected to increase Tesco Lotus’s online customer base by more than 30 percent.

“These innovations are designed to fulfill the needs of customers in the 4.0 era, who demand access to quality products and services anywhere, any time. Tesco Lotus plans to continue to develop new innovations and improve the shopping experiences for our online customers and their changing needs,” Mr. Chakkit concluded.

Tesco Lotus is the number one retailer in Thailand with the largest online business. It currently offers more than 20,000 product items through the Tesco Lotus Shop Online platform, more than 12,000 product items through the Tesco Lotus Shop at Lazada, and now more than 4,000 product items through the Tesco Lotus Shop at weloveshopping.com. In addition to its e-commerce arm, the retailer connects to its customers on the digital platform every day, with more than 3 million fans on Facebook and 28 million fans on Line. Tesco Lotus was also the first retailer in Thailand to introduce the iBeacon technology at all its stores to push useful content, promotions, and discounts directly to customers’ mobile devices while shopping in store.

About Tesco Lotus
Tesco Lotus, Thailand’s leading retailer, currently operates approximately 1,800 stores across Thailand under five distinct formats, namely Plus Mall, Extra, hypermarket, Talad and Express, serving more than 15 million customers every week. Tesco Lotus also offers products on the digital platform through three channels: Tesco Lotus Shop Online, where more than 20,000 product items including fresh food are available, Lazada.com, where more than 12,000 product items are available, and weloveshopping.com, where more than 4,000 product items are available.

Tesco Lotus purchases more than 150,000 tonnes of fresh fruits and vegetables from Thai farmers every year, through its direct sourcing programme.

MSN on September 20, 2016, 08:29:37 AM
เทสโก้ โลตัส เชื่อมออนไลน์-ออฟไลน์ผ่านตู้คีออส พร้อมเปิดประสบการณ์ช้อปปิ้งไร้รอยต่อ









19 กันยายน 2559-- นายจักรกฤษณ์ จตุปัญญาโชติกุล รองประธานกรรมการฝ่ายธุรกิจออนไลน์ เทสโก้ โลตัส เปิดตัวนวัตกรรมใหม่ ตู้คีออสสั่งซื้อสินค้าจากเว็บไซต์ลาซาด้า ย่อเทสโก้ โลตัส ไฮเปอร์มาร์เก็ตลงในเทสโก้ โลตัส เอ็กซ์เพรสและตลาดโลตัส เชื่อมโยงช่องทางออนไลน์และร้านค้าออฟไลน์แบบไร้รอยต่อ ตอบโจทย์ลูกค้ายุค 4.0 วางแผนปูพรมปีละ 200 สาขา เน้นพื้นที่ต่างจังหวัด พร้อมเปิดร้านค้าบน weloveshopping.com ออนไลน์มาร์เก็ตเพลสอันดับ 2 ของไทย เพื่อขยายฐานลูกค้าผู้หญิงเพิ่ม

ข้อมูลเพิ่มเติมเกี่ยวกับเทสโก้ โลตัส
เทสโก้ โลตัส ผู้นำวงการค้าปลีกในประเทศไทย ปัจจุบันมีสาขาทั้งหมดประมาณ 1,800 สาขาทั่วประเทศ โดยมีร้านค้า 5 ฟอร์แมตเพื่อตอบสนองความต้องการที่แตกต่างของลูกค้า ได้แก่ พลัส มอลล์, เอ็กซ์ตร้า, ไฮเปอร์มาร์เก็ต, ตลาด และ เอ็กซ์เพรส โดยให้บริการลูกค้ามากกว่า 15 ล้านคนในแต่ละสัปดาห์ นอกจากนั้น เทสโก้ โลตัส ยังมีช่องทางจำหน่ายสินค้าบนแพลตฟอร์มดิจิทัล ถึง 3 ช่องทาง คือ เทสโก้ โลตัส ช้อป ออนไลน์ ซึ่งมีสินค้ามากกว่า 20,000 รายการ รวมถึงอาหารสด สินค้าอุปโภคบริโภค ร้านค้าของเทสโก้ โลตัส บนเว็บไซต์ลาซาด้า ซึ่งมีสินค้ามากกว่า 12,000 รายการ อาทิ ผลิตภัณฑ์แม่และเด็ก เครื่องใช้ไฟฟ้า และสินค้าเพื่อสุขภาพและความงาม และร้านค้าของเทสโก้ โลตัส บนเว็บไซต์ weloveshopping.com ซึ่งมีสินค้ามากกว่า  4,000 รายการ

เทสโก้ โลตัส คลับการ์ด เปิดตัวในประเทศไทย ตั้งแต่ปี พ.ศ.  2552 โดยเป็นโปรแกรมบัตรสมาชิกสะสมแต้มโปรแกรมแรกและมีขนาดใหญ่ที่สุดในวงการค้าปลีก ปัจจุบัน เทสโก้ โลตัส คลับการ์ดมีสมาชิกมากกว่า 15 ล้านคนทั่วประเทศ ที่ได้รับสิทธิพิเศษต่างๆ เช่น คูปองเงินสด คูปองส่วนลด ไมล์สะสม และอื่นๆ ผ่านการสะสมแต้มจากการจับจ่ายใช้สอยในเทสโก้ โลตัส

นอกจากนั้น เทสโก้ โลตัส สนับสนุนเกษตรกรไทยผ่านการซื้อผักและผลไม้โดยตรงจากเกษตรกรปีละกว่า 150,000 ตัน นอกจากนั้นยังให้การสนับสนุนผู้ประกอบการเอสเอ็มอีและสินค้าโอท็อปอย่างต่อเนื่อง

MSN on September 20, 2016, 08:30:42 AM
Tesco Lotus launches new shopping innovations offering seamless synergy between offline and online shopping for customers in the 4.0 era









19 September 2016 – Mr. Chakkit Chatupanyachotikul, Head of Tesco Online at Lazada, introduces Lazada kiosks at Tesco Lotus Express and Talad formats, leveraging on the strengths of Tesco Lotus’s online and offline businesses to offer a seamless shopping experience for customers.
The retailer plans to inroduce the kiosks at 200 stores every year, particularly in upcountry areas, to allow customers to have better access to quality products and services and help them save time and travel costs. In addition to the kiosks, Tesco Lotus has also opened another online shopping platform on weloveshopping.com, Thailand’s 2nd largest online marketplace. The new shopping channel is targeted at female customers.

About Tesco Lotus
Tesco Lotus, Thailand’s leading retailer, currently operates approximately 1,800 stores across Thailand under five distinct formats, namely Plus Mall, Extra, hypermarket, Talad and Express, serving more than 15 million customers every week. Tesco Lotus also offers products on the digital platform through three channels: Tesco Lotus Shop Online, where more than 20,000 product items including fresh food are available, Lazada.com, where more than 12,000 product items are available, and weloveshopping.com, where more than 4,000 product items are available.

Tesco Lotus purchases more than 150,000 tonnes of fresh fruits and vegetables from Thai farmers every year, through its direct sourcing programme.