enjoyjam.net » news & activity » news & activity (Moderators: happy, sianbun) » เคเอฟซี พลิกบทบาทครั้งใหญ่ สนับสนุนการเป็น “ตัวจริง” ในแบบฉบับ “Always Original” « previous next » Print Pages: [1] Go Down MSN on July 07, 2016, 03:32:35 PM เคเอฟซี พลิกบทบาทครั้งใหญ่ สนับสนุนการเป็น “ตัวจริง” ในแบบฉบับ “Always Original” เปิดตัว MV และงานป๊อปอาร์ต เจาะกลุ่มคนรุ่นใหม่เคเอฟซี ประเทศไทย ผู้นำอันดับหนึ่งในธุรกิจร้านอาหารบริการด่วน โดยบริษัท ยัม เรสเทอรองตส์ อินเตอร์เนชั่นแนล (ประเทศไทย) จำกัด และพาร์ตเนอร์ผู้ได้รับลิขสิทธิ์ในไทย บริษัท เซ็นทรัล เรสตอรองส์ กรุ๊ป จำกัด เปิดตัวแบรนด์ดีเอ็นเอ ‘KFC Always Original’ คอนเซ็ปต์ทันสมัยมุ่งสร้างแรงบันดาลใจให้ผู้บริโภคโดยเฉพาะกลุ่มคนรุ่นใหม่ ค้นหาตัวตนและยอมรับ “ตัวจริง” ของตัวเองและผู้อื่น ดึงศิลปินขวัญใจวัยรุ่น ‘โปเตโต้’ และ ‘ลุลา’ คัฟเวอร์เพลงดัง ปล่อยมิวสิควิดีโอ 2 เวอร์ชั่นจากผู้กำกับสุดฮ็อต “ฐิติพงศ์ เกิดทองทวี” และผลงานศิลปะจากศิลปินแนววาดภาพประกอบชื่อดัง ต่อเนื่องด้วยกิจรรมสำหรับผู้บริโภคตลอดปีเพื่อย้ำแนวคิด “เป็นตัวจริง…เป็นสิ่งที่ดีที่สุด”เคเอฟซี ประเทศไทย พลิกบทบาทครั้งยิ่งใหญ่ จากแบรนด์ไก่ทอดที่ทุกๆ คนชื่นชอบในรสชาติสู่แบรนด์ที่พร้อมร่วมขับเคลื่อนสังคมภายใต้แนวคิด ‘Always Original’ มีจุดเริ่มต้นจาก “ผู้พันแซนเดอร์ส” ผู้ก่อตั้งเคเอฟซี เจ้าของ ไก่ทอดสูตรต้นตำรับที่คนทั่วโลกยกให้เป็นไอดอลในการใช้ชีวิตเพราะไม่เคยยอมแพ้ให้กับอุปสรรคที่โถมเข้าใส่ ถ่ายทอดสู่เอกลักษณ์อันโดดเด่นของเคเอฟซีทั้งในด้านนวัตกรรมอาหารหลากหลายเมนูที่ถูกปากและถูกใจคนไทยทั่วประเทศ และประสบการณ์การทานอาหารแบบฉบับของเคเอฟซีทั้ง 560 สาขาทั่วประเทศ ต่อยอดสู่ความมุ่งมั่นในการสร้าง แรงบันดาลใจให้คนไทยหันมาเป็นตัวของตัวเอง รวมถึงยอมรับและเคารพตัวตนของคนอื่น จากนั้น ดึงศักยภาพและพลังสร้างสรรค์ไปขับเคลื่อนสังคมให้พัฒนาและน่าอยู่ยิ่งขึ้น เพราะการเป็นจริงเป็นสิ่งที่ดีที่สุดและเป็นพื้นฐาน สู่ความสำเร็จในทุกๆ เรื่องเพื่อสร้างแรงบันดาลใจให้คนไทยค้นพบ “ตัวจริง” ของตนเอง เคเอฟซี ประเทศไทยใช้กลยุทธ์มิวสิคแอนด์ ป๊อปอาร์ต ผ่านดิจิตอลแพลตฟอร์ม เพื่อเข้าถึงและสื่อสารกับกลุ่มเป้าหมายที่เป็นคนรุ่นใหม่ดียิ่งขึ้น หยิบบทเพลงดัง ความหมายดี “ตัวปลอม” มาปัดฝุ่นเรียบเรียงดนตรีและได้ ‘โปเตโต้’ และ ‘ลุลา’ มาขับร้องใหม่ในสไตล์ของตน พร้อมมิวสิควิดีโอ 2 เวอร์ชั่นฝีมือกำกับของ ‘ฐิติพงศ์ เกิดทองทวี’ ผู้กำกับหนังสั้นและมิวสิควิดีโอ คนรุ่นใหม่ที่กำลังเป็นที่กล่าวถึง เผยเรื่องราวผ่านตัวแทนชายหญิงคู่หนึ่งที่สูญเสียความเป็นตัวเองในขณะที่กำลัง มีความรัก เตรียมให้ทุกคนได้ค้นพบความสำคัญของการการเป็น “ตัวจริง” ของตัวเองพร้อมกันทั่วประเทศผ่านยูทูบและเฟซบุ๊ค KFC Thailand วันที่ 11 กรกฎาคม ศกนี้ นอกจากนี้ เคเอฟซี ประเทศไทย ยังนำกลุ่มศิลปิน วาดภาพประกอบชื่อดัง ได้แก่ จักรกฤษณ์ อนันตกุล, TUNA Dunn, ClubPopp, Benz Tanawat และ Jayotoคนรุ่นใหม่ที่รู้จักตัวเองเป็นอย่างดี มาช่วยสร้างสรรค์ผลงานศิลปะที่สื่อความเป็นออริจินัลตามแบบฉบับและลายเส้น ที่เป็นเอกลักษณ์ของแต่ละคน กระตุ้นการค้นพบความเป็น “ตัวจริง” ให้เห็นภาพยิ่งขึ้นผ่านโซเชียลมีเดียและสื่อ out of home ในเดือนกรกฎาคมนี้‘KFC Always Original’ คือภาพสะท้อนของความมีเอกลักษณ์ที่ยากจะเลียนแบบของเคเอฟซีในด้านไก่ทอดสูตรต้นตำรับ 75 ปีจากผู้พันแซนเดอร์ส วัตถุดิบและกรรมวิธีเฉพาะ ทำสดภายในร้านพร้อมเสิร์ฟร้อนๆ ให้ลูกค้าที่มาใช้บริการได้อิ่มอร่อยในทุกช่องทางที่เข้ากับไลฟ์สไตล์ ทั้งที่ร้าน ซื้อกลับบ้าน หรือเดลิเวอรี่ทั้งออนไลน์และ 1150 รวมถึงการใช้โซเชียลมีเดียอย่างมีคาแร็คเตอร์ เพื่อเข้าถึงสมาชิกที่แอ๊คทีฟอยู่มากกว่า 2.8 ล้านคน ต่อยอดสู่ความมุ่งมั่นของแบรนด์เคเอฟซีในการสร้างแรงบันดาลใจ กระตุ้นให้ผู้บริโภคค้นหาตัวตนที่แท้จริง ยอมรับและเคารพตนเองรวมถึงผู้อื่น แสดงออกเป็นพลังสร้างสรรค์เพื่อร่วมกันขับเคลื่อนการพัฒนาสังคมค้นพบความเป็น “ตัวจริง” ในแบบของคุณ และร่วมพิสูจน์ว่า “เป็นตัวจริง…เป็นสิ่งที่ดีที่สุด” และร่วมสนุกกับกิจกรรมต่อเนื่องตลอดปีภายใต้แนวคิด “Always Original” พร้อมร่วมกันแสดงพลังของ “ตัวจริง” ผ่านแฮชแทค #KFCAlwaysOriginal ติดตามรายละเอียดได้ที่เฟซบุ๊ค KFC Thailand « Last Edit: July 07, 2016, 03:34:56 PM by MSN » Logged MSN on July 14, 2016, 02:10:43 PM KFC Unveils Revolutionary ‘Always Original’ Brand Essence Targeting New Gens through Music- Pop Art Digital Strategy KFC Thailand, by YUM! Restaurant International (Thailand) Co., Ltd. and licensed franchisee, Central Restaurants Group Co., Ltd., the nationwide number one quick service restaurant brand renowned for continuous consumer innovation, today introduced 'KFC Always Original', a daring brand essence that reveals the company's 'DNA' for the first time in 32 years of Thailand operations. This movement represents 'being your true self' in KFC style, inspired by the originality of Colonel Sanders, the founder of KFC and creator of the much-loved original fried chicken recipe, and aims to inspire target consumers to be confident in their original selves and respect others. Brand and marketing communication of the new initiative will be chiefly through digital platforms throughout the year, representing 30% of the brand's communication budget to reinforce the brand theory that, "Being original is always the best." Mr. Anhul Chauhan, Chief Marketing Officer – KFC Brand of Yum! Restaurants International (Thailand) Co., Ltd. said: "The individuality of KFC founder Colonel Sanders, who was full of passion and determination to create KFC's original fried chicken recipe, despite many life obstacles, has shaped KFC's strong commitment to food innovation and services that actively respond to target consumer's lifestyles. Today it is KFC's promise to be more than just a creator of high quality and tasty food. We aim to inspire new generation consumers to be courageous and embrace their true selves, respect themselves and others, and be determined to follow their dreams. These positive behavioral changes will support the sustainable development of our society and propagate progressive attitudes. Because, being your true self is the best foundation of every success." 'KFC Always Original' is a reflection of KFC's brand distinctiveness, which includes the 75-year-old original fried chicken recipe, offering high quality and fresh chicken without growth hormones, and their unique cooking process that ensures all chicken is freshly prepared at KFC stores and served within a specific holding time. KFC offers a wider variety of services apart from in-store experiences that include take away, online and 1150 call center delivery and strong social media platforms to respond to modern dining behaviors and preferences, to provide consumers with easier and faster service. All of these show KFC's commitment to be part of Thai society and help drive its development. To achieve this on a broader scale, KFC encourages consumers to find their passion, and always respect others so that everyone can unite with creative power to drive constructive societal change together. 'KFC Always Original' brand essence will be implemented through a 'music-and-pop-art strategy' crafted to effectively reach new generations, particularly Gen Z. KFC believes that music and art have the dual purpose of translating and presenting the creator's true self, as well as inspiring audiences. Consequently, KFC has partnered with GMM Grammy to create a remake of the popular 'FAKE' song, presenting a captivating love story that encourages the benefits of being your original self. The KFC Always Original version is sung by 'LULA' and 'POTATO'. The two MV versions will be officially released on 11th July through YouTube, KFC Thailand Facebook fan page and other partner channels. KFC has also brought together inspiring well-known illustrators Jackkrit Anantakul, TUNA Dunn, ClubPopp, Benz - Tanawat Sakdawisarak, and Jayoto, to create imaginative art works that represent the 'Always Original' concept, to be released to fans via KFC Thailand Facebook fan page and out-of-home media in July. Customers can join this innovative campaign by sharing 'Always Original' photos and activities with the hashtag #KFCAlwaysOriginal throughout the year. To further inspire consumers to be their true selves, KFC has launched original recipe food innovations that are high quality, safe and delicious. For example, 'Chizza' – a creative blend of KFC fried chicken with pizza toppings, or the 'KFC Rice Bowl' – three KFC rice menus served fresh in custom-designed handheld packaging for on-the-go convenience. Furthermore, KFC has renovated its store designs and atmosphere to reflect its 'originality' concept, in a bid to cater to the active routines of new generation consumers. The design-roll out began with its Future Park Rangsit location, and the renovation will continue nationwide and in future stores. From July onwards, KFC will also be offering free Wi-Fi internet starting at more than 100 stores in Bangkok and Khon Kaen, before covering all 560 restaurants by September. "To maintain the number one position in Thailand's quick service restaurant category, and in Thai customers' hearts, originality is the key that was initiated by Colonel Sanders, that has been passed onto KFC staff in Thailand and worldwide. Another key factor is that KFC always listens to the voices of our customers – that includes millions of customers using a KFC service annually, as well as more than 2.8 million active fans on the KFC Facebook Page. KFC is striving to inspire and unite society and we are confident that all activities under this new brand essence will help encourage Thai people to bring out their potential, and be their true selves," said Mr. Anhul Chauhan. Logged MSN on July 25, 2016, 08:48:05 AM เคเอฟซี จัดงาน ‘KFC Always Original’ สร้างแรงบันดาลใจให้คนรุ่นใหม่เป็นตัวจริง ผ่านดนตรีและงานศิลปะป๊อปอาร์ตเคเอฟซี ประเทศไทย แบรนด์อันดับหนึ่งในใจผู้บริโภคชาวไทย โดยบริษัท ยัม เรสเทอรองตส์ อินเตอร์เนชั่นแนล (ประเทศไทย) จำกัด และบริษัท เซ็นทรัล เรสตอรองส์ กรุ๊ป จำกัด จัดงานแถลงข่าวเปิดตัว ‘KFC Always Original’ คอนเซ็ปต์ทันสมัยที่มุ่งสร้างแรงบันดาลใจให้ผู้บริโภค โดยเฉพาะคนรุ่นใหม่ “เป็นตัวจริง…เป็นสิ่งที่ดีที่สุด” โดยค้นหาตัวตนและยอมรับ “ตัวจริง” ของตัวเองและผู้อื่น ณ ศูนย์การค้าเซ็นทรัลเวิลด์ ภายใต้คอนเซ็ปต์ดังกล่าว มีการนำดนตรีและศิลปะป๊อปอาร์ตมาใช้ เพื่อสื่อสารไปยังกลุ่มคนรุ่นใหม่ผ่านดิจิตอลแพลตฟอร์ม ดึงนักร้องขวัญใจวัยรุ่น ‘โปเตโต้’ และ ‘ลุลา’ มาร่วมคัฟเวอร์เพลงดัง “ตัวปลอม” พร้อมปล่อยมิวสิควิดีโอ 2 เวอร์ชั่นจากผู้กำกับสุดฮ็อต “ฐิติพงศ์ เกิดทองทวี” และเชิญ 3 ศิลปินวาดภาพประกอบรุ่นใหม่ชื่อดัง จักรกฤษณ์ อนันตกุล , TUNA Dunn และ ClubPopp ร่วมสร้างสรรค์ผลงานศิลปะที่สื่อความเป็นออริจินัลเพื่อจัดแสดงในงานและสื่อนอกบ้าน นอกจากนี้ยังมี 2 ดีเจขวัญใจวัยรุ่นอย่าง ต้นหอม ศกุนตลา เทียนไพโรจน์ และโบ ธนากร ชินกุล มาร่วมเพ้นต์บัคเก็ตเคเอฟซีและพูดคุยถ่ายทอดความเป็นออริจินัลในแบบฉบับของตัวเอง เมื่อเร็วๆ นี้ Logged MSN on July 31, 2016, 05:05:14 PM ภาพข่าว: เคเอฟซี ย้ำความเป็นหนึ่ง ด้วยการเป็น “ตัวจริง” ภายใต้แบรนด์ดีเอ็นเอ ‘Always Original’ เคเอฟซี ประเทศไทยจำกัด ผู้นำอันดับหนึ่งในธุรกิจร้านอาหารบริการด่วนโดย บริษัท ยัม เรสเทอรองตส์ อินเตอร์เนชั่นแนล (ประเทศไทย) จำกัด และบริษัท เซ็นทรัล เรสตอรองส์ กรุ๊ป จัดงานแถลงข่าวแนะนำ แบรนด์ดีเอ็นเอ 'KFC Always Original' สนับสนุนแนวคิด "เป็นตัวจริง...เป็นสิ่งที่ดีที่สุด" ผ่านกลยุทธ์มิวสิคแอนด์ป๊อปอาร์ตบนดิจิตอลแพลตฟอร์ม เพื่อสร้างแรงบันดาลใจให้คนรุ่นใหม่เป็นตัวของตัวเองอย่างสร้างสรรค์ โดยมีศิลปินวาดภาพประกอบชื่อดัง จักรกฤษณ์ อนันตกุล, TUNA Dunn และ ClubPopp มาร่วมสร้างสรรค์ผลงานศิลปะที่สื่อความเป็นออริจินัลภายในแบบฉบับของตนเอง ณ ศูนย์การค้าเซ็นทรัลเวิลด์ เมื่อเร็วๆ นี้ บุคคลในภาพ (จากซ้ายไปขวา) 1. นายพีระ สุขอาษา หรือ ClubPopp ศิลปินวาดภาพประกอบ 2. นางสาวตุลยา ตุลย์วัฒนจิต หรือ TUNA Dunn ศิลปินวาดภาพประกอบ3. นายอัลฮูล ซัวฮาน รองประธานกรรมการผู้จัดการใหญ่ฝ่ายการตลาด - เคเอฟซี บริษัท ยัม เรสเทอรองตส์ อินเตอร์เนชั่นแนล (ประเทศไทย) จำกัด 4. นางแววคนีย์ อัสโสรัตน์กุล ผู้จัดการทั่วไป เคเอฟซี บริษัท ยัม เรสเทอรองตส์ อินเตอร์เนชั่นแนล (ประเทศไทย) จำกัด 5. นายชัยณรงค์ เลอเลิศวณิชย์ ผู้ช่วยกรรมการผู้จัดการใหญ่อาวุโส ฝ่ายปฏิบัติการ บริษัท เซ็นทรัล เรสตอรองส์ กรุ๊ป จำกัด 6. นางกิตติยาภรณ์ กุลไพบูลย์ ผู้ช่วยกรรมการผู้จัดการใหญ่ แบรนด์เคเอฟซี บริษัท เซ็นทรัล เรสตอรองส์ กรุ๊ป จำกัด 7. นายจักรกฤษณ์ อนันตกุล ศิลปินวาดภาพประกอบ « Last Edit: July 31, 2016, 05:07:19 PM by MSN » Logged MSN on July 31, 2016, 05:06:17 PM KFC Emphasizes No. 1 Leadership Promoting Originality Under ‘KFC Always Original’ Brand Essence KFC Thailand, by YUM! Restaurants International (Thailand) Co., Ltd. and licensed franchisee, Central Restaurants Group Co., Ltd. (CRG), the nationwide number one quick service restaurant brand introduced 'KFC Always Original,' a daring brand essence promoting the concept of "Being original is always the best" by using a music and pop-art strategy through digital platforms to inspire young Thai generations to be their true selves in a creative and constructive way. Held at CentralWorld, the event was joined byinspiring illustrators Jackkrit Anantakul, TUNA Dunn and ClubPopp who created original artworks for the occasion. 1. Mr. Peera Suk-a-sa (ClubPopp), Illustrator 2. Ms. Tunlaya Dunnvatanachit (TUNA Dunn), Illustrator 3. Mr. Anhul Chauhan, Chief Marketing Officer, KFC Brand of Yum! Restaurants International (Thailand) Co., Ltd 4. Mrs. Waewkanee Assoratgoon, General Manager, KFC Brand of Yum! Restaurants International (Thailand) Co., Ltd 5. Mr. Chainarong Lerlertvanich, Senior General Manager - Operations, Central Restaurants Group Co., Ltd. 6. Mrs. Kittiyaporn Kulpaibul, General Manager of KFC, Central Restaurants Group Co., Ltd. 7. Mr. Jackkrit Anantakul, Illustrator Logged Print Pages: [1] Go Up « previous next » enjoyjam.net » news & activity » news & activity (Moderators: happy, sianbun) » เคเอฟซี พลิกบทบาทครั้งใหญ่ สนับสนุนการเป็น “ตัวจริง” ในแบบฉบับ “Always Original”