MSN on June 08, 2015, 08:57:43 AM
ฮาบิแทท แบรนด์ดังระดับโลก ปักหมุดประเทศไทย เปิดอาณาจักร “ฮาบิแทท ไทยแลนด์” มั่นใจกำลังซื้อตอบรับดี คาดสิ้นปีปิดรายได้ 30 ลบ.









          ฮาบิแทท แบรนด์เฟอร์นิเจอร์ ของตกแต่ง และของใช้ภายในบ้านชื่อดังจากยุโรป เอาใจคนรักการแต่งบ้านอย่างมีสไตล์ ไม่ต้องบินไกลถึงต่างประเทศ ปักหมุดรุกตลาดประเทศไทย ทุ่มงบกว่า 100 ล้านบาท เนรมิตอาณาจักร “ฮาบิแทท ไทยแลนด์” ภายใต้คอนเซ็ปต์ “Full Living” แบรนด์ของคนรักการแต่งบ้าน ที่พร้อมช่วยคุณสร้างสรรค์ทุกมุมโปรดให้สวยอย่างมีสไตล์ เพื่อการใช้ชีวิตที่เต็มไปด้วยรอยยิ้มและความสุข แบรนด์ ฮาบิแทท ที่โดดเด่นด้วยความสวยเรียบง่ายอย่างมีสไตล์ กับดีไซน์ที่ไม่ธรรมดา ประเดิมเปิดให้บริการ 2 สาขา ได้แก่ สาขาคริสตัล ดีไซน์เซ็นเตอร์ (ซีดีซี) และสาขาเดอะคริสตัล เอสบี ราชพฤกษ์ มั่นใจกำลังซื้อตอบรับดี คาดสิ้นปีรายได้ 30 ล้านบาท

          สุทธิ์ธิดา วิจิตรกุลวงศา กรรมการบริหาร ฮาบิแทท ประเทศไทย (Habitat Thailand) เปิดเผยว่า ปัจจุบันไลฟ์สไตล์คนยุคใหม่นิยมแต่งบ้านที่สะท้อนความเป็นตัวตน โดยเฉพาะการเลือกเฟอร์นิเจอร์ ของตกแต่ง และของใช้ภายในบ้านที่มีดีไซน์ เช่นเดียวกับ ฮาบิแทท (Habitat) แบรนด์สำหรับคนรักบ้านลำดับต้นๆ ที่มีความแข็งแกร่ง สามารถครองใจคนทั่วโลกมายาวนานกว่า 50 ปี ซึ่งสอดคล้องกับกลุ่มลูกค้าคนไทยที่ชื่นชอบการแต่งบ้านสไตล์มินิมอล และยังตอบสนองเรื่องฟังก์ชั่นการใช้งานได้ดี อีกทั้งยังเป็นแบรนด์ที่คนไทยหลายคนชื่นชอบ และเป็นแฟนพันธุ์แท้มาอย่างยาวนาน ดังนั้นเราจึงได้นำแบรนด์ฮาบิแทท กลับเข้ามาทำตลาดในเมืองไทยอย่างจริงจัง พร้อมทุ่มงบลงทุนกว่า 100 ล้านบาท เปิดให้บริการ ฮาบิแทท ไทยแลนด์ แล้ว 2 สาขา ได้แก่ สาขาคริสตัล ดีไซน์เซ็นเตอร์ (ซีดีซี) บนพื้นที่ 1,400 ตร.ม. และ สาขาเดอะคริสตัล เอสบี ราชพฤกษ์ บนพื้นที่ 750 ตร.ม ภายใต้คอนเซ็ปต์ “Full Living” แบรนด์ของคนรักการแต่งบ้าน ที่พร้อมช่วยคุณสร้างสรรค์ทุกมุมโปรดให้สวยอย่างมีสไตล์ เพื่อการใช้ชีวิตที่เต็มไปด้วยรอยยิ้มและความสุข “เราตั้งใจเนรมิตพื้นที่ภายในร้าน ฮาบิแทท ให้เป็นศูนย์รวมสินค้าสำหรับคนรักบ้านที่มอบประสบการณ์ความสนุกและสร้างสรรค์สิ่งใหม่ในการแต่งบ้าน ด้วยสินค้าจาก ฮาบิแทท ซึ่งมีให้เลือกสรรแบบครบทุกหมวดความต้องการ ใช้งานในบ้าน ทั้งกลุ่มเฟอร์นิเจอร์ ของตกแต่ง และของใช้ต่างๆ สำหรับห้องนอน, ห้องนั่งเล่น, ห้องทำงาน, ห้องครัว, ห้องรับประทานอาหาร, ห้องน้ำ, และเฟอร์นิเจอร์สำหรับเด็ก ตัวอย่างสินค้าต่างๆ อาทิ เตียง, โซฟา, อาร์มแชร์, เก้าอี้, ชั้นวางทีวี, ชั้นเก็บของอเนกประสงค์, พรม, หมอนอิง, โคมไฟ, แจกัน, เครื่องแก้ว, จานชาม, อุปกรณ์เครื่องครัวต่างๆในการทำอาหาร และรับประทานอาหาร, โต๊ะทำงาน, อุปกรณ์เครื่องเขียน, ของใช้ในห้องน้ำ และอื่นๆ อีกมากมาย แล้วยังมีบริการจัดส่งสินค้าฟรี เมื่อซื้อสินค้าครบ 5,000บาทขึ้นไป จึงมั่นใจได้ว่าสินค้าของเราจะสามารถตอบโจทย์คนรักการแต่งบ้านได้เป็นอย่างดี โดยเฉพาะกลุ่มลูกค้าที่เดินทางไปต่างประเทศ และประสบปัญหาที่บางทีเจอของที่ถูกใจ แต่ไม่สามารถนำของชิ้นนั้นกลับมาได้ เพราะชิ้นใหญ่ ยุ่งยากในการขนส่ง และเนื่องในโอกาสฉลองการกลับมาครั้งนี้ ฮาบิแทท จะเปิดให้คนรักบ้านได้สมัครสมาชิกฟรี โดยสมาชิกจะได้รับส่วนลด 5% ในการซื้อสินค้า ฮาบิแทท ทุกชิ้น ทั้งนี้การนำฮาบิแทท เข้ามาในประเทศไทย เป็นการตั้งใจนำแบรนด์ที่ใครหลายคนเคยเห็น และอยากได้ อยากเป็นเจ้าของมาให้เลือกซื้อกันสะดวก และง่ายขึ้น ในราคาที่ทุกคนเข้าถึงได้ เพราะตอนนี้Habitat is back!”

          โดยผู้ที่สนใจสามารถติดตามคอลเลคชั่นใหม่ๆ หรืออัพเดทข้อมูลข่าวสารจาก ฮาบิแทท ไทยแลนด์ กันได้แล้วที่www.habitatthailand.com, www.facebook.com/HabitatThai และ Instagram : habitatthailand

          สุทธิ์ธิดา กล่าวต่อว่า สำหรับกลยุทธ์การดำเนินงานนั้น ได้เตรียมงบประมาณทางการตลาดกว่า 10 ล้านบาท เพื่อสร้างการรับรู้และจดจำให้กับแบรนด์มากขึ้นด้วยการประชาสัมพันธ์และจัดกิจกรรมส่งเสริมการขายผ่านช่องทางต่างๆ และมุ่งเน้นการทำดิจิตอล มาร์เก็ตติ้ง เพื่อให้เข้าถึงกลุ่มเป้าหมายมากที่สุด “จากการตอบรับที่ดี หลังจากที่เราได้ทดลองเปิดให้บริการ ฮาบิแทท ไทยแลนด์ ทั้ง 2 สาขา ได้แก่ สาขาคริสตัล ดีไซน์เซ็นเตอร์ (ซีดีซี) และ สาขาเดอะคริสตัล เอสบี ราชพฤกษ์ ช่วงกลางเดือนพฤษภาคมที่ผ่านมานั้น เรามั่นใจว่าภายในสิ้นปี 2558 จะปิดยอดขายได้ที่ 30ล้านบาท”

          ด้าน มร.วินเซนต์ เดตาเยอร์ (Mr.Vincent Destailleur) CEO Habitat France กล่าวถึงการกลับมาของฮาบิแทท ในประเทศไทยครั้งนี้ว่า “เราเล็งเห็นศักยภาพตลาดเฟอร์นิเจอร์ และสินค้าแต่งบ้านของประเทศไทย เห็นว่าคนไทยมีรสนิยมและชอบสินค้าที่มีดีไซน์เป็นเอกลักษณ์เฉพาะตัว ซึ่งแบรนด์ฮาบิแทท จะสามารถตอบโจทย์คนรักบ้านได้ครบถ้วน อีกทั้งการกลับมาครั้งนี้จะสามารถเข้าถึงกลุ่มเป้าหมายฮาบิแททเลิฟเวอร์ และคนรุ่นใหม่ที่รักการแต่งบ้าน จนได้รับการตอบรับเป็นอย่างดีไม่ต่างจากประเทศอื่นๆ ทั่วโลก” มร.วินเซนต์ กล่าวทิ้งท้าย

          ปัจจุบัน “Habitat” คือหนึ่งในแบรนด์สำหรับคนรักบ้านชั้นนำของโลก ที่ถือกำเนิดขึ้นตั้งแต่ปี ค.ศ. 1964 หรือประมาณ พ.ศ. 2507 และจัดจำหน่ายอยู่ในกว่า 20 ประเทศทั่วโลก หรือกว่า 120 ร้าน ทั้งแถบยุโรป อเมริกา และเอเชีย

MSN on June 08, 2015, 08:58:59 AM
The new face of Habitat Thailand From the world-renowned lifestyle furniture brand









           Habitat, European-based international furniture, home decoration & homeware retailer, appeases stylish home lovers by fetching Habitat Thailand which is developed under the concept of “Habitat brings about the Lifestyles of Full Living” as the return of Habitat center for home lovers with outstanding simply stylish as well as extraordinary designs. The store is initially opened for two branches, at Crystal Design Center (CDC) and at The Crystal SB Ratchapuek. From the good response of Habitat admirers who have recognized the brand precisely, the company expected the first year sale target of Bt30 million.

          Suthida Vijitkulwongsa Executive Director of Habitat Thailand reveled that “Nowadays, the new generation lifestyle of home decoration can reflect their identity, especially the selection of furniture, home furnishings and household appliances with a design just like Habitat, a top-listed brand for home lovers, which has strong identity and can carry people’s favor around the world for over 50 years. This is consistent with Thai customers who enjoy minimalist home and meet the well function; moreover, it is also the favorite brand of many Thai people who became a supporter for a long time. Thus, we have completely brought Habitat back into Thailand market and invested more than Bt100 million in opening the first two stores of Habitat Thailand at Crystal Design Center (CDC) with the sales area of 1,400 sq.m. and at The Crystal SB Ratchapuek with the sales area of 750 sq.m., under the concept of “Habitat brings about the Lifestyles of Full Living” as the center for Habitat home lovers with outstanding simply stylish as well as extraordinary designs.

          “We intended to create Habitat shop as the center of lifestyle home products that give the fun experience and invent new items for home decoration. Habitat provides the comprehensive range of in-house products like furniture, home decorative items and household goods for bedroom, living room, office, kitchen, dining room, bathroom, and furniture for kids. Example of various items such as beds, sofa, armchairs, chairs, TV shelves, multi-purpose shelves, carpet, cushions, lamps, vases, glassware, tableware, kitchenware for cooking and dining, office desks, stationery, toiletries and much more. Habitat Thailand also offers free delivery when purchasing 5,000 baht and more to ensue that our products will be able to meet home decoration lovers excellently, in particular a group of customers who travel aboard and are facing a problem about could not bring some pleasant items back because of its large size and shipping difficulties. According to the occasion of celebrating the return this time, Habitat Thailand will promote free membership for Thai home lovers. A member will receive 5% discount on every purchases of Habitat product. The comeback of Habitat into Thailand market is intended to import the brand that many people have ever seen and want to own, to purchase easier and convenient at the prices that are accessible to everyone.

          For those interested can follow the latest collections or news update from Habitat Thailand atwww.habitatthailand.com, www.facebook.com/HabitatThai and Instagram: habitatthailand

          Ms.Suthida also added about the implementation strategy that have set aside the marketing budget of 10 million Baht to build awareness and brand recognition with public relations and the sale promotion activities through various channels as well as focus on digital marketing to reach the target as possible.

“From the good response we have received from the Thai Habitat fans after the soft opening ofHabitat Thailand at Crystal Design Center (CDC) store and The Crystal SB Ratchapuek store during the last two weeks, we are confident that our first year sales target of Bt30 million is not far beyond reach.”

          Mr.Vincent Destailleur, CEO of Habitat France, mentioned about the return of Habitat in Thailand this time that “We see the potential Thai market of furniture and home decorative items and recognize that Thai people prefer products with the taste and unique designs which Habitat will be able to meet all requirements. The return will be targeted to Habitat lovers and modern ones who are fond of home decor until getting well-accepted like other countries around the world” Mr.Vincent concluded.

          Presently, “Habitat” is one of the internationally renowned brands for a home lover which was founded in 1964 C.E or about 2507 B.E and distributed in over 20 countries worldwide with more than 120 stores across Europe, America and Asia.