wmt on June 05, 2015, 02:30:32 PM
ไทยแอร์เอเชีย คว้ารางวัลชนะเลิศ “Best of Airline” จากงาน The Best of Thailand Awards ผ่านการโหวตโดยชาวจีนใน Weibo.com กว่า 5.56 ล้านโหวต!




 
          สายการบินไทยเเอร์เอเชีย ได้รับโหวตรางวัลชนะเลิศ ประเภทสายการบินที่ดีที่สุด หรือ "Best of Airline" จากงาน The Best of Thailand Awards Voted by Chinese Tourists ซึ่งจัดขึ้นเป็นครั้งเเรก โดยการท่องเที่ยวเเห่งประเทศไทย(ททท.) ผ่านการลงคะเเนนโหวตทางเว็บไซต์ออนไลน์ Weibo.com โดยมีผู้ร่วมโหวตทั้งสิ้นกว่า 5.56 ล้านโหวต ซึ่งพิธีประกาศเเละมอบรางวัลได้จัดขึ้นอย่างยิ่งใหญ่ ณ อาคารไปรษณีย์กลาง บางรัก กรุงเทพฯ วันที่ 2 มิถุนายน 2558 โดยมีนางกอบกาญจน์ วัฒนวรางกูร รัฐมนตรีว่าการท่องเที่ยวเเละกีฬา เป็นประธาน

          The Best of Thailand Awards Voted by Chinese Tourists เป็นโครงการจัดประกวดสินค้าเเละบริการทางการท่องเที่ยวของไทยที่เป็นชื่นชอบของนักท่องเที่ยวชาวจีนมากที่สุด เเบ่งเป็น 17 ประเภทบริการ ทั้งนี้ในประเภทรางวัลสายการบินที่ดีที่สุด หรือ Best of Airline มีผู้เข้ารอบชิงชนะเลิศทั้งสิ้น 5 สายการบิน เเละสายการบิน "ไทยเเอร์เอเชีย" เป็นผู้ได้รับรางวัลชนะเลิศ ได้รับโล่เเละใบประกาศเกียรติคุณ โดยมีนางสาววิชชุนี กันตะเพ็ง ผู้อำนวยการฝ่ายปฏิบัติการภาคพื้น สายการบินไทยเเอร์เอเชีย เป็นผู้รับมอบรางวัลดังกล่าว โดยเเต่งกายด้วยชุดไทย ตามเเคมเปญประจำปี 2558 "ท่องเที่ยววิถีไทย" ที่ ททท. ได้จัดขึ้น

          "เป็นความภูมิใจของพวกเราชาวไทยเเอร์เอเชีย ที่ได้รับการยอมรับเเละสนับสนุนอย่างดีจากชาวจีนตลอดมา ซึ่งขณะนี้เรามีเที่ยวบินจากประเทศไทยสู่ประเทศจีนมากที่สุด กว่า 10 จุดหมายปลายทาง ใน 14 เส้นทาง ออกจากฐานปฏิบัติการบินทั้งกรุงเทพฯ เชียงใหม่ ภูเก็ต เเละกระบี่ เราเชื่อว่าตลาดจีนจะเติบโตได้อย่างรวดเร็วต่อเนื่อง เเละเราก็พร้อมต้อนรับชาวจีนเดินทางมาท่องเที่ยวไทยเสมอ ด้วยราคาที่ประหยัดคุ้มค่าสำหรับทุกคน" นางสาววิชชุนีกล่าว

          ทั้งนี้โครงการ The Best of Thailand Awards Voted by Chinese Tourists ได้เปิดรับลงคะเเนนจากนักท่องเที่ยวชาวจีน ผ่าน Weibo.com ตั้งเเต่วันที่ 8-29 พฤษภาคม 2558 ที่ผ่านมา โดยผู้โหวตสามารถลงคะเเนนได้ 1 IP ต่อ 1 วัน ซึ่งเมื่อสิ้นสุดการโหวต ททท. รายงานว่ามีผู้เข้าร่วมกิจกรรมการโหวตมากกว่า 5.56 ล้าน IP รวมทั้งมีผู้สนใจเยี่ยมชมดูรายละเอียดโครงการเเละผู้เข้ารอบกว่า 35.73 ล้านวิว เเละสามารถสร้างการรับรู้ผ่านช่องทางต่างๆ 100 ล้านครั้ง ซึ่งเป็นการเข้าถึงนักท่องเที่ยวชาวจีนได้อย่างมหาศาล

wmt on June 05, 2015, 02:31:32 PM
Thai AirAsia takes “Best of Airline” honor from ‘The Best of Thailand Awards’ with over 5.56 million votes from Chinese users of Weibo.com!





          Thai AirAsia has been awarded “Best of Airline” in the inaugural ‘The Best of Thailand Awards Voted by Chinese Tourists’ organized by the Tourism Authority of Thailand (TAT) using votes from Weibo.com, where over 5.56 million users of the site voted for the airline. The grand award ceremony took place at the Central Post Office in Bangrak, Bangkok this past 2, June 2015 presided over by Minister of Tourism and Sports Kobkarn Wattanavrangkul.

          The Best of Thailand Awards Voted by Chinese Tourists was a campaign to compare Thai tourism products and services to find out which were most favored by Chinese travelers. The awards covered 17 service categories with the Best of Airline category containing 5 carriers. Thai AirAsia took the competition, receiving a commemorative plaque and certificate accepted by Miss Witchunee Kuntapeng, Head of Guest Service for Thai AirAsia, who dressed in traditional Thai garb in honor of the TAT’s Discover Thainess 2015 campaign.

          “It brings Thai AirAsia great pride to have received such support and acceptance from the Chinese public all this time. We currently are the airline with the most routes to China, flying to over 10 destinations from our bases in Bangkok, Chiang Mai, Phuket and Krabi. We are confident the Chinese market will continue to grow rapidly and we are ready to welcome Chinese travelers to Thailand with our great value fares” Miss Witchunee remarked.

          The Best of Thailand Awards Voted by Chinese Tourists received votes from Chinese users of Weibo.com from 8-29 May 2015. Users could only vote once per IP a day with the TAT reporting over 5.56 million IPs taking part. The project attracted the attention of many users with its details tallying 35.73 million views and with over 100 million instances of attention, indicating massive exposure among China’s travelers.