news on April 18, 2018, 02:49:03 PM
ยูโอบีเปิดตัว “บิสสมาร์ท” โซลูชั่นจัดการธุรกิจครบวงจรบนคลาวด์ เพื่อ SME พลิกโฉมองค์กรสู่ยุคดิจิตอล



กรุงเทพ, 18 เมษายน 2561 – ธนาคารยูโอบี (ไทย) เสริมศักยภาพวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม  (SME) เปิดตัว ยูโอบี บิสสมาร์ท (UOB BizSmart) โซลูชั่นจัดการธุรกิจครบวงจรบนคลาวด์ที่จะช่วยผู้ประกอบการ SME ลดต้นทุนและประหยัดเวลาในการบริหารธุรกิจ
 
“ยูโอบี บิสสมาร์ท” เป็นโซลูชั่นที่รวมการทำงานทุกส่วนของธุรกิจ เช่น ระบบจัดการข้อมูลพนักงานและจ่ายเงินเดือนอัตโนมัติ การทำบัญชี การจัดการคลังสินค้าและสินค้าคงเหลือ นอกจากนี้ยังสามารถเชื่อมต่อบัญชีธนาคารยูโอบีโดยตรง เรียกดูยอดธุรกรรมต่างๆ อาทิ ยอดการชำระเงินจากซัพพลายเออร์ และยอดขายรายวัน โดยผู้ประกอบการ SME สามารถเลือกแพคเกจตามฟังก์ชั่นที่เหมาะสมกับธุรกิจและจำนวนผู้ใช้งานในองค์กรของตน โดยไม่มีค่าใช้จ่ายเพิ่มเติมสำหรับแพคเกจพื้นฐาน

ในการสำรวจมุมมองของผู้ประกอบการ SME ต่อการปรับตัวให้เข้ากับเศรษฐกิจดิจิตอล  ที่ธนาคารยูโอบี จัดทำร่วมกับ EY บริษัทตรวจสอบบัญชีชั้นนำของโลก และ Dun & Bradstreet บริษัทให้บริการข้อมูล พบว่าร้อยละ 73 ของผู้ประกอบการ SME ไทย ในปีนี้จะมุ่งเน้นการลงทุนด้านเทคโนโลยีเพื่อช่วยขับเคลื่อนผลการดำเนินงานซึ่งผู้ประกอบการ SME ระบุว่าเป็นวิธีการบริหารต้นทุนที่จะเลือกใช้แทนการจัดหาซัพพลายเออร์ราคาถูกหรือลดค่าดำเนินการทางธุรกิจอื่นๆ


นางสยุมรัตน์ มาระเนตร ผู้ช่วยกรรมการผู้จัดการใหญ่ธุรกิจเอสเอ็มอี ธนาคารยูโอบี (ไทย) กล่าวว่า “ยูโอบี ได้อยู่เคียงข้างผู้ประกอบการ SME มาอย่างยาวนานถึง 80 ปี เราตระหนักดีว่าการบริหารธุรกิจให้มีประสิทธิภาพสูงสุดเป็นสิ่งสำคัญในการดำเนินธุรกิจ เราจึงเล็งเห็นถึงความต้องการและความจำเป็นของผู้ประกอบการ SME ไทยในการนำเทคโนโลยีดิจิตอลมาใช้เพื่อขับเคลื่อนการดำเนินธุรกิจ จึงได้พัฒนา ยูโอบี บิสสมาร์ท โซลูชั่นจัดการธุรกิจครบวงจรบนคลาวด์ด้วยการใช้งานที่ง่ายดาย ในราคาที่จับต้องได้ ช่วยผู้ประกอบการลดเวลาการจัดการระบบหลังบ้าน ทำให้มีเวลาไปมุ่งสร้างกลยุทธ์เพื่อเพิ่มผลกำไรให้องค์กร” 

ยูโอบี บิสสมาร์ท สามารถลดค่าใช้จ่ายลงถึงร้อยละ 60 หากต้องซื้อซอร์ฟแวร์เพื่อมาบริหารจัดการและสามารถใช้งานได้ผ่านมือถือและบนเดสก์ทอปหนึ่งในฟังก์ชั่นของ ยูโอบี บิสสมาร์ท คือฟังก์ชั่นการบริหารทรัพยากรบุคคล เช่น การจ่ายเงินเดือนพนักงาน และระบบวันลาของพนักงานผ่าน HReasily ซึ่งเป็นโซลูชั่นด้านทรัพยากรบุคคลบนคลาวด์ซึ่งพัฒนาขึ้นโดย บริษัทฟินเทค ในสิงคโปร์ ผู้ประกอบการยังสามารถเข้าไปใช้งาน SAP Business One ซึ่งเป็นโซลูชั่นการบริหารจัดการ และยังถือเป็นครั้งแรกที่ SAP ร่วมกับธนาคารยูโอบี ให้บริการ SAP Business One แก่ SMEs ไทย ผ่านธนาคารในเอเชีย

มิสเตอร์คลอส แอนเดอร์สัน ประธานและกรรมการผู้จัดการ SAP Southeast Asia กล่าวว่า "ในภูมิภาคนี้รัฐบาลอาเซียนได้รับทราบถึงบทบาทที่สำคัญของเทคโนโลยีในการช่วยให้ SMEs บรรลุถึงประสิทธิภาพและประสิทธิผล การจัดหาโซลูชั่นที่เอื้ออำนวยต่อการเปลี่ยนแปลงทางดิจิตอล จะเป็นการเปิดโอกาสใหม่ๆ ให้แก่ ผู้ประกอบการ SME ในการขยายธุรกิจ SAP ยินดีที่ได้ร่วมมือกับ UOB ในการสนับสนุนการเติบโตของ SME ในประเทศไทยและทั่วอาเซียน"

สอบถามข้อมูลเพิ่มเติมและลงทะเบียนใช้ ยูโอบี บิสสมาร์ทได้ที่ https://www.uob.co.th/bizsmart

เกี่ยวกับธนาคารยูโอบี (ประเทศไทย)
ธนาคารยูไนเต็ด โอเวอร์ซีส์ จำกัด ประเทศไทย (กลุ่มธนาคารยูโอบี) เป็นธนาคารพาณิชย์ที่จดทะเบียนในประเทศไทย มีเครือข่ายระดับโลกที่ประกอบด้วยเครือข่ายสำนักงาน 153 แห่ง เครือข่ายเครื่องเบิกเงินสดอัตโนมัติ 349 เครื่อง และจุดบริการแลกเปลี่ยนเงินตราต่างประเทศอีก 9 แห่ง ทั่วประเทศ (ข้อมูลถึงวันที่ 31 ธันวาคม 2559) ยูโอบีเป็นธนาคารชั้นนำในภูมิภาคเอเชีย มีเครือข่ายระดับโลกที่ประกอบด้วยสำนักงานมากกว่า 500 แห่ง ใน 19 ประเทศและเขตการปกครอง ทั้งในเอเชียแปซิฟิก ยุโรปตะวันตก และอเมริกาเหนือ กลุ่มธนาคารยูโอบี มีสินค้าและบริการด้านการเงิน โดยยึดความต้องการของลูกค้าเป็นหัวใจในการให้บริการ

ธนาคารยูโอบี (ประเทศไทย) ได้รับการจัดอันดับความน่าเชื่อถืออยู่ในลำดับ AAA โดยฟิทช์ เรทติ้งส์ 

กลุ่มธนาคารยูโอบี ให้ความสำคัญกับกิจกรรมเพื่อสังคมโดยเน้นที่ศิลปะ เยาวชนและการศึกษา กลุ่มธนาคารยูโอบีได้จัดเวทีประกวดศิลปะที่ต่อเนื่องยาวนานที่สุดในประเทศสิงคโปร์ ได้แก่ การประกวดจิตรกรรมยูโอบี ซึ่งได้ขยายมายังภูมิภาคเอเชียตะวันออกเฉียงใต้ เพื่อเป็นการยืนยันถึงบทบาทของกลุ่มธนาคารยูโอบีในการสนับสนุนวงการศิลปะ สมาคมศิลปะประจำชาติแห่งประเทศสิงคโปร์ได้ยกย่องกลุ่มธนาคารยูโอบีให้เป็นผู้อุปถัมภ์ศิลปะทรงเกียรติ 10 ปีติดต่อกัน ในปี 2557 กลุ่มธนาคารยูโอบียังได้สนับสนุนให้พนักงานทั่วภูมิภาคร่วมกิจกรรมเพื่อสังคมอย่างสม่ำเสมอ ซึ่งรวมถึงกิจกรรม UOB Heartbeat Run ซึ่งจัดในประเทศจีน ฮ่องกง อินโดนีเซีย มาเลเซีย สิงคโปร์ และไทย
« Last Edit: April 18, 2018, 02:51:43 PM by news »

news on April 18, 2018, 02:53:44 PM
UOB launches Thailand’s first cloud-based integrated digital business solution to help SMEs transform business processes

UOB’s SME customers in Thailand will have access to a suite of business applications including SAP Business One




Bangkok, Thailand, 18 April 2018 – United Overseas Bank (Thai) (UOB (Thai)) is helping small- and medium-sized enterprises  (SMEs) save time and money with the launch of Thailand’s first cloud-based integrated digital business solution, UOB BizSmart.

UOB BizSmart consists of a suite of cloud-based integrated business applications that help to improve the performance of Thai SMEs when managing administrative tasks such as payroll, accounting, inventory and resourcing. A direct data feed to the SME’s operating accounts with UOB enables the reconciliation of their transactions, such as supplier payments and daily sales, in one click.
SMEs can select from three UOB BizSmart bundled options, depending on the functionalities and the number of users they require. The most basic option is complimentary.

According to the 2018 ASEAN SME Transformation Study by United Overseas Bank (UOB), EY and Dun & Bradstreet, 73 per cent of Thai SMEs are looking to increase their productivity by harnessing digital technology. This was also their most preferred cost management method over sourcing for cheaper suppliers or reducing overheads.


Ms Sayumrat Maranate, Executive Director and Head of Business Banking, UOB (Thai), said, “UOB has been supporting SMEs for more than 80 years and we know that ensuring efficient operations is their priority. We recognise that SMEs can benefit from the use of digital technology to drive business performance. As such we launched UOB BizSmart to provide Thai SMEs with a simple and cost-effective way to manage their business processes which in turn helps them to free up more resources to focus on other parts of their business.”

With UOB BizSmart, Thai SMEs can benefit from cost savings of up to 60 per cent as compared with using multiple software programmes purchased individually. They can access to UOB BizSmart anywhere and anytime on mobile and desktop.

As part of UOB BizSmart, Thai SMEs can automate their HR processes such as payroll, staff and leave management through HReasily, a cloud-based HR solution developed by an Asia-based financial technology company of the same name. SMEs will also have access to SAP Business One, an integrated enterprise resource planning, as part of a tie up between UOB and SAP. This is the first time SAP is offering SAP Business One to Thai SMEs through an Asian bank.

Mr Claus Andresen, President and Managing Director, SAP Southeast Asia, said, "Across the region, ASEAN governments have acknowledged the integral role that technology plays in helping SMEs achieve efficiency and productivity. By providing SMEs with solutions that enable their digital transformation, it will open up new opportunities for these SMEs to scale beyond where they are today. As a leading enterprise technology company, SAP is pleased to collaborate with UOB in this journey to drive growth for SMEs in Thailand and across ASEAN.”
To find out more about UOB’s BizSmart solution, please visit www.uob.co.th/bizsmart. UOB BizSmart is available to both new and existing UOB customers.   

About United Overseas Bank
United Overseas Bank Limited (UOB) is a leading bank in Asia with a global network of more than 500 offices in 19 countries and territories in Asia Pacific, Europe and North America. Since its incorporation in 1935, UOB has grown organically and through a series of strategic acquisitions. UOB is rated among the world’s top banks: Aa1 by Moody’s and AA- by Standard & Poor’s and Fitch Ratings respectively.

Over more than eight decades, generations of UOB employees have carried through the entrepreneurial spirit, the focus on long-term value creation and an unwavering commitment to do what is right for our customers and our colleagues.

We believe in being a responsible financial services provider and we are committed to making a difference in the lives of our stakeholders and in the communities in which we operate. Just as we are dedicated to helping our customers manage their finances wisely and to grow their businesses, UOB is steadfast in our support of social development, particularly in the areas of art, children and education. 

About United Overseas Bank (Thai)
United Overseas Bank (Thai) Public Company Limited (UOB (Thai)) is a fully-licensed commercial bank. With its network of 153 branches, 349 ATMs, 9 foreign exchange kiosk nationwide (as of 31 December 2016). UOB (Thai) is 99.66 per cent owned by Singapore-based United Overseas Bank Limited (UOB), which has a global network of more than 500 offices in Asia Pacific, Europe, and North America. A regional bank rooted in Thailand, UOB (Thai) provides customers with financial expertise and connectivity across Asia. It offers innovative financial solution, quality products and excellent service through understanding and identifying the needs of its customers.

UOB (Thai) is rated among the top banks in Thailand: AAA by Fitch Ratings.

UOB plays an active role in the community, focusing on art, children and education. It has, over more than three decades, held the longest-running art competition in Singapore, the UOB Painting of the Year, which has since been extended across Southeast Asia. In recognition of its contributions to the arts, UOB was conferred the Singapore National Arts Council’s Distinguished Patron of the Arts Award for the twelfth consecutive year in 2016. UOB also encourages its employees across the region to be involved in its regular volunteer activities. This includes the annual UOB Heartbeat Run which is held in China, Indonesia, Malaysia, Singapore and Thailand.