MSN on August 20, 2014, 02:21:19 PM
กสิกรไทยจับคอนเทนท์มาร์เก็ตติ้ง ออกแคมเปญสินเชื่อบ้านผ่านหนังสั้น หวังปล่อยกู้ 1.7 หมื่นล้าน 
 
           กสิกรไทยจับหัวใจวัยรุ่นยุคดิจิตอลไลฟ์สไตล์ ด้วยกลยุทธ์คอนเทนท์มาร์เก็ตติ้ง เปิดตัวแคมเปญบนสื่อสังคมออนไลน์ “สินเชื่อบ้านกสิกรไทย คลิก Like ลุ้นเบนซ์” พร้อมสร้างหนังสั้น “The Order คำสั่งจากหัวใจ” ให้ร่วมโหวตตอนจบของหนัง แล้วลุ้นรถเบนซ์ ตั้งแต่ 20 ส.ค.นี้ เป็นต้นไป คาดสามารถปล่อยกู้สินเชื่อบ้านจากแคมเปญนี้ได้ราว 17,000 ล้านบาท

          นายปกรณ์ พรรธนะแพทย์ รองกรรมการผู้จัดการ ธนาคารกสิกรไทย เปิดเผยว่า แนวโน้มตลาดอสังหาริมทรัพย์มีสัญญาณการฟื้นตัวที่ดีขึ้น โดยบริษัทพัฒนาอสังหริมทรัพย์เริ่มดำเนินโครงการใหม่ ในขณะปริมาณการยื่นคำขอกู้สินเชื่อที่อยู่อาศัยก็เพิ่มขึ้นด้วย ดังนั้นธนาคารกสิกรไทยจึงได้ออกเคมเปญใหม่ “สินเชื่อบ้านกสิกรไทย คลิก Like ลุ้นเบนซ์” เพื่อเจาะกลุ่มลูกค้าคนรุ่นใหม่ที่เป็นเป้าหมายสำคัญของสินเชื่อเพื่อที่อยู่อาศัยของธนาคาร โดยแคมเปญนี้จะถ่ายทอดเนื้อหาผ่านภาพยนตร์และดนตรี ซึ่งเป็นสื่อที่ได้รับความสนใจและสามารถเข้าถึงคนรุ่นใหม่ในสังคมออนไลน์ได้ดีที่สุด

          ทั้งนี้ ลูกค้าที่กู้สินเชื่อบ้านกสิกรไทย หรือผู้สนใจสามารถรับชม “The Order คำสั่งจากหัวใจ” ทางเว็บไซต์ www.askkbank.com/theorder ซึ่งเป็นภาพยนตร์เรื่องราวเกี่ยวกับความรักและความผูกพันที่เชื่อมโยงถึง Key Message “K-Home Loan มากกว่าสินเชื่อบ้าน บริการด้วยหัวใจ” ตอกย้ำการให้บริการทุกระดับประทับใจของธนาคาร นำแสดงโดยพระเอกสุดฮอต หมาก-ปริญ สุภารัตน์ และ ติว-ดิษยา กรกชมาศ มาแสดงคู่กันเป็นครั้งแรก อีกทั้งยังได้ พีท-พีระ เจ้าพ่อเพลงรักมาร้องเพลงประกอบ “คำสั่งจากหัวใจ” อีกด้วย

          พร้อมกันนี้ ธนาคารยังได้เปิดตัวแคมเปญ “สินเชื่อบ้านกสิกรไทย คลิก Like ลุ้นเบนซ์” เพื่อสร้างความใกล้ชิดกับกลุ่มลูกค้าเป้าหมายในโลกสังคมออนไลน์ โดยลูกค้าที่กู้สินเชื่อบ้านกสิกรไทย ตั้งแต่วันที่ 20 สิงหาคม 2557 ถึงวันที่ 30 ธันวาคม 2557 เพียงชมภาพยนตร์เรื่องดังกล่าวแล้วร่วมโหวต Like ตอนจบของภาพยนตร์ที่มีให้เลือก 3 แบบ ตอนใดมีผู้เข้าโหวต Like มากที่สุด ผู้โหวตตอนจบแบบดังกล่าวจะมีสิทธิ์ลุ้นรับรถยนต์ Mercedes Benz CLA 180 มูลค่า 2,390,000 บาท จำนวน 1 รางวัล กล้องถ่ายภาพ Panasonic TZ60 มูลค่า 13,990 บาท 100 รางวัล และสำหรับบุคคลทั่วไปรับสิทธิ์ลุ้นกระเป๋าเดินทาง “The Order คำสั่งจากหัวใจ” มูลค่า 3,990 บาท 400 รางวัล รวมมูลค่าของรางวัลกว่า 5 ล้านบาท

          นายปกรณ์ กล่าวในตอนท้ายว่า จากสภาพเศรษฐกิจโดยรวมในครึ่งปีหลังที่มีแนวโน้มการฟื้นตัวอย่างต่อเนื่องจึงคาดว่าความต้องการสินเชื่อที่อยู่อาศัยจะเป็นสินเชื่อบุคคลหลักที่ธนาคารจะปล่อยกู้ได้มากขึ้น โดยคาดว่าแคมเปญ “สินเชื่อบ้านกสิกรไทย คลิก Like ลุ้นเบนซ์” จะสามารถกระตุ้นยอดสินเชื่อบ้านได้ราว 17,000 ล้านบาท ทั้งนี้ ผลการดำเนินงาน ณ สิ้นเดือนกรกฎาคม 2557 ของสินเชื่อบ้านกสิกรไทย มีสินเชื่อคงค้างประมาณ 227,000 ล้านบาท เป็นสินเชื่อใหม่ตั้งแต่เดือนมกราคม-กรกฎาคม 28,000 ล้านบาท คิดเป็น 57% ของเป้าหมายที่ตั้งไว้ ทั้งนี้ ธนาคารตั้งเป้าหมายสินเชื่อบ้านในปี 2557 เติบโตในช่วง 5-6% จากปี 2556 โดยเป็นสินเชื่อใหม่ที่ 49,000 ล้านบาท
« Last Edit: August 20, 2014, 02:59:58 PM by MSN »

MSN on August 20, 2014, 03:00:28 PM
KBank applies content marketing for K-Home Loan through short film.

           KASIKORNBANK is undertaking a content marketing by introducing a promotional campaign via online social media entitled, “K-Home Loan: Click ‘Like’ to win a Benz!”, paired with a short film, “The Order from the Heart”. The strategy is aimed to tap younger clients with the digital lifestyle. Customers who participate in voting for how the short film will end will be entitled to enter a lucky draw to win a Mercedes-Benz; the contest begins August 20. The Bank expects to extend at least 17 billion Baht of new loans under this campaign.

          According to Mr. Pakorn Partanapat, Executive Vice President of KASIKORNBANK, the property market is showing signs of recovery, with new projects launched by developers and rising applications for home loans. Therefore, KBank is introducing a promotional campaign, “K-Home Loan: Click ‘Like’ to win a Benz!”, which focuses on target customers of the new generation. The campaign involves a short film with music which is of interest to and accessible online by the new generation.

          K-Home Loan customers or other interested persons can view “The Order from the Heart” via www.askkbank.com/theorder – a short film presenting a story of love and bonds that relates to the key message of “K-Home Loan: More than Home Loans, with Service from the Heart”. The movie reinforces the Bank’s policy of excellent services for all. The film stars today’s hottest actor, Mr. Prin Suparat (Mark), and Ms. Disaya Koragotchamas (Tiew), who are starring together for the first time. Music for the film, “Khamsang Chak Huachai”, is performed by Peet Peera, renowned singer of love songs.

          Together with the film, KBank is introducing a promotional campaign, “K-Home Loan: Click ‘Like’ to win a Benz!” to strengthen relations with target customers online. Customers who apply for a K-Home Loan from August 20 to December 30, 2014, are invited to watch the short film and click “Like” for one of the three choices to vote on how the story will end. Voters for the most-popular choice are eligible to win a 2.39-million-Baht Mercedes-Benz CLA 180 (1 prize) or a 13,990-Baht digital camera, the Panasonic Lumix TZ60, (100 prizes). Participants from the general public are eligible to win a “The Order from the Heart” bag worth 3,990 Baht (400 prizes). Total value of all prizes equals 5 million Baht.

          Mr. Pakorn added that, given the anticipated economic recovery in the second half of this year, demand for home loans – the main consumer loan product – will be on the rise. Under the “K-Home Loan: Click ‘Like’ to win a Benz!” campaign, the Bank expects to extend at least 17 billion Baht of new loans.

          As of the end of July 2014, outstanding loans under K-Home Loan equaled 227 billion Baht, of which 28 billion Baht was new lending extended during January to July. The new loans account for 57 percent of the Bank’s full-year target of 49 billion Baht which is a growth of 5-6 percent over-year.

MSN on August 22, 2014, 08:59:55 AM
ภาพข่าว: กสิกรไทยจับคอนเทนท์มาร์เก็ตติ้ง ออกแคมเปญสินเชื่อบ้านผ่านหนังสั้น



           นายปกรณ์ พรรธนะแพทย์ รองกรรมการผู้จัดการ ธนาคารกสิกรไทย เปิดตัวแคมเปญบนสื่อสังคมออนไลน์ “สินเชื่อบ้านกสิกรไทย คลิก Like ลุ้นเบนซ์” พร้อมสร้างหนังสั้น “The Order คำสั่งจากหัวใจ” นำแสดงโดยพระเอกสุดฮอต หมาก-ปริญ สุภารัตน์ และ ติว-ดิษยา กรกชมาศ แล้วให้ลูกค้าร่วมโหวตตอนจบของหนัง เพื่อลุ้นรถเบนซ์ ตั้งแต่ 20 ส.ค.นี้ เป็นต้นไป ทาง www.askkbank.com/theorder คาดสามารถกระตุ้นยอดสินเชื่อบ้านจากแคมเปญนี้ได้ราว 17,000 ล้านบาท ณ เอสเอฟ เวิลด์ ซีเนม่า ศูนย์การค้าเซ็นทรัลเวิลด์ เมื่อเร็วๆ นี้

MSN on August 22, 2014, 09:00:36 AM
Photo Release: KBank applies content marketing for K-Home Loan through short film.



           Recently at SF World Cinema, CentralWorld, Mr. Pakorn Partanapat, Executive Vice President of KASIKORNBANK, introduced a promotional campaign via online social media entitled, “K-Home Loan: Click ‘Like’ to win a Benz!”, paired with a short film, “The Order from the Heart”. The film stars today’s hottest actor, Mr. Prin Suparat (Mark), and Ms. Disaya Koragotchamas (Tiew). Customers are invited to participate in voting on how the film will end, making them eligible to win a Mercedes-Benz; the film can be viewed from August 20 at www.askkbank.com/theorder. Under this campaign, the Bank plans to extend 17 billion Baht of new loans.