MSN on June 10, 2014, 03:54:22 PM
สก๊อต คิตซ์ ช็อกโก” ตอกย้ำความเป็นผู้นำและเจ้าแรกในตลาด อัดงบ 50 ลบ. คว้าแม่ลูกคนดัง “ลูกเกด-น้องสกาย” นั่งแท่นพรีเซ็นเตอร์



           “สก๊อต คิตซ์” รับตลาดซุปไก่สกัดสำหรับเด็ก รสช็อกโกแลตเติบโตก้าวกระโดด กางแผนอัดงบ 50 ล้านบาท ดึงซูเปอร์โมเดล “ลูกเกด-เมทินี กิ่งโพยม ชาร์พเพิร์ล” และลูกชาย “น้องสกาย” นั่งแท่นพรีเซ็นเตอร์คนใหม่ล่าสุดของ “สก๊อต คิตซ์ ช็อกโก” พร้อมเปิดตัวภาพยนตร์โฆษณาชุด “Playground” เน้นเดินเกมรุก สร้างการรับรู้ อย่างรวดเร็วและต่อเนื่อง ตั้งเป้ารายได้สิ้นปีเพิ่ม 20% ตอกย้ำความเป็นผู้นำและเจ้าแรกในตลาดซุปไก่สกัดสูตรสำหรับเด็ก รสช็อกโกแลต

          สมโภช ชวาลเวชกุล กรรมการผู้อำนวยการฝ่ายการตลาด บริษัท สก๊อต อินดัสเตรียล (ประเทศไทย) จำกัด ผู้ผลิตและจัดจำหน่าย “สก๊อต คิตซ์ ช็อกโก” เปิดเผยว่า “ในช่วงระยะเวลาที่ผ่านมาตลาดซุปไก่สกัดสำหรับเด็กนับว่ามีอัตราการเติบโตแบบก้าวกระโดดเป็นอย่างมาก ทั้งนี้เนื่องจากปัจจุบัน คุณพ่อคุณแม่และผู้ปกครองต่างหันมาให้ความใส่ใจในเรื่องการดูแลสุขภาพของบุตรหลาน จนทำให้ มาร์เก็ตไซส์มีมูลค่าตลาดเพิ่มขึ้นเป็นเท่าตัว โดยเฉพาะ สก๊อต คิตซ์ ที่ได้รับการตอบรับเป็นอย่างดี ซึ่งใน ปี 2556 นั้น เรามีอัตราการเติบโตถึง 85% ปัจจัยบวกส่วนหนึ่งมาจากการที่ สก๊อต คิตซ์ ได้ทำการออกโปรดักส์ใหม่นอกเหนือจาก สก๊อต คิตซ์ ช็อกโก รสช็อกโกแลต คือ “สก๊อต คิตซ์ กลิ่นโตเกียวบานาน่า” ซึ่งถือเป็นการสร้างความแปลกใหม่ และยังมีการทำกิจกรรมทางการตลาดอย่างต่อเนื่อง จึงช่วยส่งผลให้ ในไตรมาสแรกของปีนี้เรามีการเติบโตเพิ่มขึ้น 16% เมื่อเทียบกับช่วงเวลาเดียวกันกับปีที่แล้ว”

          โดย นายสมโภช กล่าวต่อไปว่า “และเพื่อตอกย้ำความเป็นผู้นำและเจ้าแรกในตลาดซุปไก่สกัดสูตรสำหรับเด็ก รสช็อกโกแลต สก๊อต คิตซ์ ได้ทุ่มงบการตลาด 50 ล้านบาท เปิดตัวพรีเซ็นเตอร์และภาพยนตร์โฆษณาชุดใหม่ล่าสุด ครั้งนี้เราได้รับเกียรติจาก คุณลูกเกด เมทินี และลูกชาย น้องสกาย มาร่วมเล่นโฆษณาด้วยกันเป็นครั้งแรกในชื่อชุด “Playground” เรื่องราวจะแสดงให้เห็นถึงไลฟ์สไตล์ของครอบครัวที่คุณแม่ยุคใหม่มีความห่วงใยในสุขภาพของลูก และพยายามมองหาผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร ที่มีประโยชน์ รสชาติอร่อย ทานง่าย มาให้ลูก โดยจะเริ่มออกอากาศวันที่ 9 มิถุนายนนี้ ทางฟรีทีวีทุกช่อง

          ซึ่งเหตุผลสำคัญที่ทำให้เราเลือก คุณลูกเกดและน้องสกาย มาเป็นพรีเซ็นเตอร์ให้ เพราะเรามองเห็นว่าคุณลูกเกดเป็นคุณแม่ที่มีวิธีการเลี้ยงลูกที่ทันสมัย พร้อมเปิดโอกาสให้ลูกได้เรียนรู้ เพื่อให้มีพัฒนาการทางสมองและร่างกายอย่างเต็มที่ด้วยการลงมือทำ ไม่ใช่ให้ลูกท่องจำหรือเรียนหนังสือเพียง อย่างเดียว ส่วนน้องสกายก็เป็นเด็กที่มีความเฉลียวฉลาดและมีความสดใสร่าเริงสมวัยครับ”

          “นอกจากการเปิดตัวพรีเซ็นเตอร์และภาพยนตร์โฆษณาชุดใหม่แล้ว เรายังมีแผนเดินหน้าสร้าง การรับรู้อย่างต่อเนื่อง โดยปีนี้เราจะใช้กลยุทธ์ทั้ง Above the line และ Below the line พร้อมเพิ่ม ช่องทางใหม่ๆ ในการเข้าหากลุ่มเป้าหมายเพิ่มเติมจากการโรดโชว์ตามโรงเรียนและสวนสนุกต่างๆ อาทิเช่น การทำกิจกรรมในโรงภาพยนตร์ เป็นต้น โดยจะเริ่มตั้งแต่เดือนมิถุนายนนี้ที่โรงภาพยนตร์ในเครือเมเจอร์

          ทั้งนี้ทาง สก๊อต คิตซ์ ตั้งเป้ารายได้เติบโตในปี 2557 ไว้ที่ 20% ของรายได้รวมทั้งปีประมาณ 400 ล้านบาท” นายสมโภช กล่าวเพิ่มเติม

          สำหรับ สก๊อต คิตซ์ ช็อกโก เป็นผลิตภัณฑ์ซุปไก่สกัดสูตรสำหรับเด็ก รสช็อกโกแลต เหมาะกับช่วงอายุระหว่าง 4-12 ปี ประกอบด้วยน้ำมันปลา DHA, โอเมก้า 3, เลซิติน และวิตามินต่างๆ รวมทั้งวิตามินบี 12 ที่มีส่วนช่วยเสริมสร้างพัฒนาการด้านสมอง เพิ่มความอร่อยด้วยรสช็อกโกแลต ขนาด 45 มิลลิลิตร ราคาขวดละ 35 บาท

          ภายในงานเปิดตัวพรีเซ็นเตอร์ สก๊อต คิตซ์ ช็อกโก พบกับ ลูกเกด-เมทินี กิ่งโพยม ชาร์พเพิร์ล และ น้องสกาย คู่แม่ลูกสุขภาพดี พร้อมชมผลงานภาพยนตร์โฆษณาชุด “Playground” และเรื่องราวสนุกๆ ที่มาพร้อมกับความน่ารัก สดใส ในเบื้องหลังการถ่ายทำ โดยมีเซเลบคุณแม่ยังสาว มะปราง-ปัทมวดี เสนาณรงค์ มาร่วมแชร์ประสบการณ์เคล็ดลับการดูแลลูก

MSN on June 10, 2014, 03:54:58 PM
Scotch Kitz Choco” emphasizes as the first leading brand in the market Budget 50 million baht to unveil new presenter “Lukkade-Skye”


 
           “Scotch Kitz” has penetrated the market of Chicken Essence for Children with chocolate flavor achieving a leap growth and plans a 50-million-baht budget to take a hold of well-renowned super model “Lukkade-Methinee Kingpayome Sharples” and her son “Skye” being the newest presenter of “Scotch Kitz Choco” together with launching a new TV commercial series “Playground”. To focus on aggressive strategy and creating awarenss rapidly and continuously as well as expecting to build up 20% revenue growth in year-end results in order to strengthen Essence of Chicken for Children in chocolate flavor as the first leading brand in the market.

          Sompoch Chavalvechakul, Marketing Director of Scotch Industrial (Thailand) Co., Ltd. the producer and distributor of “Scotch Kitz Choco” said “In recent past, the market of Chicken Essence for Children takes a leap growth tremendously. This is because the current parents turned their attention to the healthcare of their kids until the market size doubled value, especially Scotch Kitz has been received very well. In year 2013, Scotch Kitz had a growth rate of 85% from positive factors related to an additional launching product line, excepting to Scotch Kitz Choco, is “Scotch Kitz Tokyo Banana” which in turn created novelty and also marketing activities continuously. Thereby, the result of the first quarter of this year has been increased by 16% compared to the same period last year”.

          Mr.Sompoch continues that “and to emphasize Scotch Kitz as the first leading brand of Chicken Essence for Children with chocolate flavor, the company has budged 50 million baht for revealing a new presenter and latest TV commercial. In this time, we were honored from

          Lukkade-Metinee and her son Skye to shooting TV ads “Playground” for the first time. The TVC story is based on the lifestyle of family and modern mom who care for their kid’s health and try to find out a tasty, easy to eat and beneficial supplement to children. The TVC will be on air from this 9th June on all free channels.

          The key reason that we chose Lukkade and Skye to be a presenter because we have seen that Lukkade is modern mom to parenting a kid with an opportunity for kid to learn in order to have a fully developed both brain and body by not only memorizing or studying, but doting things. Skye is the younger kid who is bright, cheerful and intelligent in his age”.

          “Aparting from the introducing new presenter and new TV commercial series, we also plan to build awareness continuously. This year, we will use both Above the line and Below the line strategies as well as adding new channels to approach more targeted consumers from roadshow to schools and amusements such as cinema activities which will start on this June at Major Cineplex.

          By the way, Scotch Kitz targets to generate sales growth by 20% of entire revenue or 400 million baht in this year 2014” Mr. Sompoch added

          Scotch Kitz Choco is the product of Chicken Essence for Children with chocolate flavor which suits for age between 4-12 years old, consisting of fish oil DHA, Omega 3, lecithin and vitamins, including vitamin B12 to help strengthen the brain development by adding a delicious chocolate flavor. It comes in 45 ml.-size bottle at 35 baht.

          In the launching event of Scotch Kitz Choco presenter, meets with healthy mom and son, Lukkade-Methinee Kingpayome Sharples and Skye, together with watching the TVC series “Playground” and some fun stories. It comes with a cute and lively behind the scenes. Also young celebrity mom Maprang-Pattamawadee Senanarong joins to sharing an experience and technique to bring up her kid.