MSN on September 14, 2011, 07:59:09 PM
ไอบีเอ็มครองแชมป์อันดับ 1 บริการไอทีในอาเซียน





กรุงเทพ – 13 กันยายน 2554: ไอบีเอ็มครองแชมป์อันดับ 1 ส่วนแบ่งการตลาดอาเซียนทางด้านบริการไอที ในเอเชียแปซิฟิก ในครึ่งปีหลัง 2553 จากผลการวิเคราะห์ของบริษัท ไอที อินเตอร์เนชั่นแนล ดาต้า คอร์ปอเรชั่น หรือ ไอดีซี ระบุว่า ได้จัดอันดับให้ไอบีเอ็ม มีรายได้จากบริการไอทีในอาเซียนในช่วงปี 2553 ทิ้งห่างคู่แข่งที่ตามมาเป็นอันดับสอง 31 เปอร์เซ็นต์ นอกจากนี้ ไอบีเอ็มยังครองส่วนแบ่งตลาดสูงสุดในด้านบริการเอาต์ซอร์สและการจัดการแอพพลิเคชั่นอีกด้วย

กลุ่มธุรกิจโกลบอล เซอร์วิสเซส (Global Services) เป็นธุรกิจสำคัญในกลยุทธ์ของไอบีเอ็มสำหรับการจัดหาโครงสร้างพื้นฐานไอที รวมถึงข้อมูลเชิงลึกและโซลูชันทางด้านธุรกิจให้แก่ลูกค้า  โซลูชันเหล่านี้ประกอบด้วยซอฟต์แวร์และระบบชั้นนำสำหรับลูกค้าในทุกภาคอุตสาหกรรมของไอบีเอ็ม รวมถึงการใช้ผลิตภัณฑ์ของพันธมิตรรายอื่นๆ เพื่อตอบสนองในสิ่งที่ลูกค้าต้องการได้อย่างครบวงจร  กลุ่มธุรกิจโกลบอล เซอร์วิสเซส แบ่งเป็นสองส่วน ได้แก่ โกลบอล เทคโนโลยี เซอร์วิสเซส (Global Technology Services หรือ GTS) และ โกลบอล บิสซิเนส เซอร์วิสเซส (Global Business Services หรือ GBS)

GTS เป็นการจัดหาบริการโครงสร้างพื้นฐานไอทีและบริการทางด้านระบบงานธุรกิจ โดยมอบคุณค่าทางธุรกิจ จากความเชี่ยวชาญและการดำเนินงานระดับโลกของไอบีเอ็ม รวมถึงการกำหนดมาตรฐานและระบบงานอัตโนมัติ ส่วน GBS ทำหน้าที่จัดหาบริการระดับผู้เชี่ยวชาญและบริการด้านการจัดการแอพพลิเคชั่น โดยมอบคุณประโยชน์ทางธุรกิจและนวัตกรรมให้แก่ลูกค้าในรูปแบบของโซลูชั่นที่ใช้ประโยชน์จากความเชี่ยวชาญทางด้านอุตสาหกรรมและระบบงานธุรกิจ พร้อมทั้งผนวกรวมกลุ่มผลิตภัณฑ์ชั้นนำของไอบีเอ็มและพันธมิตร เพื่อยกระดับบริการที่เหนือชั้นสำหรับลูกค้า

นายยศ กิมสวัสดิ์ รองกรรมการผู้จัดการใหญ่ ธุรกิจบริการ บริษัท ไอบีเอ็ม ประเทศไทย จำกัด กล่าวว่า "ในปัจจุบัน ลูกค้ามุ่งหวังว่าผู้ให้บริการจะใช้ประโยชน์จากเทคโนโลยีเพื่อกระตุ้นการเติบโตและเสริมสร้างขีดความสามารถสำหรับการแข่งขันในตลาดโลก ความสำเร็จของไอบีเอ็มเป็นผลมาจากความสามารถของเราในการผสานรวมความเชี่ยวชาญทางด้านอุตสาหกรรมเข้ากับความรู้ทางด้านเทคโนโลยี รวมไปถึงซอฟต์แวร์ชั้นนำระดับโลกและความสามารถด้านการวิจัยที่ก้าวล้ำ  นี่คือสิ่งที่ลูกค้าต้องการจากผู้ให้บริการในปัจจุบัน และเป็นปัจจัยสำคัญที่ทำให้เราประสบความสำเร็จในตลาด"
เมื่อปีที่แล้ว ไอบีเอ็มทำสัญญาสำคัญๆกับหลายบริษัทชั้นนำทั่วภูมิภาคนี้ รวมถึงสัญญาที่ทำกับ เคลียร์ริ่งเฮ้าส์สำหรับศูนย์ให้บริการคงสิทธิเลขหมายโทรศัพท์เคลื่อนที่ในประเทศไทย รวมถึง Singapore Health Services Pte Ltd, Prudential Indonesia, Philippine Nature Spring, และ Multimedia Development Corporation (MDeC) ในมาเลเซีย

MSN on September 14, 2011, 08:00:18 PM
IBM Ranked Number One in IT Services Market Share in ASEAN

Bangkok – 13 September 2011: IBM today announced that IT analyst firm International Data Corporation (IDC) has ranked IBM number one in ASEAN market share as measured by revenue in its report, "IDC Asia/Pacific Semiannual IT Services Tracker 2H 2010, April 2011."

According to the IDC report, IBM's 2010 ASEAN services* revenue was 31 percent more than the next closest competitor. IBM was also the market share leader in outsourcing and application management.

Global Services is a critical component of IBM’s strategy of providing IT infrastructure and business insight and solutions to clients. While solutions often include industry-leading IBM software and systems, other suppliers’ products are also used if a client solution requires it. Within Global Services, there are two reportable segments: Global Technology Services and Global Business Services.

Global Technology Services (GTS) primarily provides IT infrastructure services and business process services, delivering business value through the company’s global scale, standardization and automation.
Global Business Services (GBS) primarily provides professional services and application management services, delivering business value and innovation to clients through solutions which leverage industry and business-process expertise while integrating the industry-leading portfolio of IBM and strategic partners, to define the upper end of client-valued services.

"Clients today are looking to services providers to leverage technology to stimulate growth and compete in a global market," said Yos Kimsawatde, Country Manager, Global Technology Services IBM Thailand co., Ltd.  "IBM's success is driven by our ability to uniquely combine industry expertise with technology know-how, a world-class software portfolio and cutting edge research capabilities.  This is what clients need today from their services provider and is key reason we are succeeding in the marketplace."

Last year, IBM clinched numerous strategic deals around the region including Singapore Health Services Pte Ltd, Prudential Indonesia, Philippine Nature Spring, Clearing House for Number Portability Co. Ltd in Thailand and Multimedia Development Corporation (MDeC) in Malaysia.

For more information on IDC, please visit: www.idc.com
For more information about IBM Global Services, please visit: www.ibm.com/services.
Source:  IDC Asia/Pacific Semiannual IT Services Tracker 2H 2010, April 2011.*Services include Business Consulting, IT Consulting, Custom Application Development, System Integration, Network Consulting & Integration, Application Management, Desktop Management, Network Management, Hosted Application Management, Hosting Infrastructure Services, IS Outsourcing, Business Processing Outsourcing, Hardware Deploy & Support, Software Deploy & Support, and IT Education & Training.