news on June 29, 2019, 01:46:14 PM
ข่าวประชาสัมพันธ์ ทีมอลล์ โกลบอลเปิดตัวเว็บพอร์ทัลของภาคภาษาอังกฤษเป็นครั้งแรก เพื่อเปิดโอกาสให้ผู้ค้าและนักธุรกิจจากทั่วโลก มีโอกาสเข้าร่วมในแพลตฟอร์มชอปปิ้งออนไลน์ระหว่างประเทศ ด้วยการสื่อสารภาษาอังกฤษจะทำให้ผู้ค้าขนาดกลางและเล็กเข้ามาค้าขายบนแพลตฟอร์มง่ายขึ้น สามารถตอบสนองต่อความต้องการของผู้บริโภคชาวจีนที่มีต่อสินค้านำเข้าคุณภาพสูงได้สะดวกขึ้น




ปัจจุบัน ทีมอลล์ โกลบอลมีแบรนด์ต่างชาติบนแพลตฟอร์มแล้วกว่า 20,000 แบรนด์ ที่อยู่ในกว่า 4,000 หมวดหมู่ จาก 77 ประเทศ/เขต

เว็บพอร์ทัลดังกล่าว จะแจงรายละเอียดเกี่ยวกับทีมอลล์ และโซลูชั่นที่นำเสนอให้กับร้านค้าจากต่างประเทศที่ต้องการเข้าสู่ตลาดจีน โดยจะมีขั้นตอนในการเปิดร้านแฟลกชิปสโตร์บนทีมอลล์ โกลบอลเครื่องมือที่ช่วยสนับสนุนการนำเข้า เช่น Tmall Overseas Fulfillment (TOF) ซึ่งเป็นบริการคลังเก็บสินค้าให้กับร้านค้าจากต่างประเทศในราคาต่ำ ช่วยทำให้การเข้าสู่ตลาดประเทศจีนง่ายขึ้น ก่อนที่จะเริ่มต้นบุกตลาดอย่างจริงจังต่อไปในอนาคต

นอกจากนี้ ยังนำเสนอเครื่องมือให้ข้อมูลขั้นตอนการเข้าร่วมในทีมอลล์ โกลบอล เพียงกรอกข้อมูลในแบบฟอร์ม ก็จะมีการพิจารณาขั้นต้นและติดต่อกลับภายใน 72 ชั่วโมง นอกเหนือจากความช่วยเหลือในระหว่างขั้นตอนที่จะเข้าร่วมแพลตฟอร์มแล้ว ทีมอลล์ โกลบอลยังได้ให้คำแนะนำกับร้านค้าในการที่จะสร้างประสิทธิผลสูงสุดให้กับการปฏิบัติการ หลังจากเข้าร่วมเป็นพันธมิตรแล้ว

“ทีมอลล์ โกลบอลมีพันธกิจในการที่จะเชื่อมโยงแบรนด์ระดับอินเตอร์ที่มีคุณภาพสูงจากทั่วโลกกับผู้บริโภคชาวจีน เราเชื่อว่าการเปิดตัวเว็บพอร์ทัลภาษาอังกฤษจะช่วยเร่งให้แบรนด์และร้านค้าต่าง ๆ สามารถเข้ามาสู่แพลตฟอร์มเพื่อนำเสนอผลิตภัณฑ์ที่มีคุณภาพให้กับคนจีนได้ดียิ่งขึ้น เว็บไซต์นี้จะช่วยขยายฐานการเข้าถึงร้านค้าต่าง ๆ โดยเฉพาะอย่างยิ่งแบรนด์ที่จัดเป็นธุรกิจขนาดกลางและเล็กจากทั่วโลก” อี้เฉียน ผู้ช่วยผู้จัดการทั่วไป ทีมอลล์ โกลบอล กล่าว

นอกเหนือจากภาษาอังกฤษ ทีมอลล์ โกลบอลมีแผนจะเปิดตัวเวอร์ชั่นภาษาอื่น ๆ เพิ่มเติมอีก อาทิ ภาษาสเปน ญี่ปุ่น และเกาหลี

ทีมอลล์ โกลบอล สามารถเติบโตได้อย่างมีนัยสำคัญในช่วงปีที่ผ่านมา ในปี 2561 จำนวนของร้านแฟลกชิปสโตร์ที่เปิดบนทีมอลล์ โกลบอลได้เพิ่มขึ้นเป็นเท่าตัวจากปีก่อนหน้านั้น และคาดว่าจะยังคงเติบโตอย่างรวดเร็วต่อไปในปีนี้

news on June 29, 2019, 01:49:04 PM
Tmall Global recently launched its first English-language website to attract more merchants and businesses from around the world to join China’s largest cross-border online shopping platform.




The portal makes it easier for sellers of all sizes to capitalize on burgeoning demand from Chinese consumers for high-quality imported products.

Tmall Global already features 20,000 international brands in over 4,000 categories from 77 countries and regions. This outreach aims to make Tmall more appealing to small-, medium-sized and niche brands from other countries with products that would sate the demands of China’s post-1995 generation.

The website details Tmall Global and the solutions it offers to overseas merchants entering the China market. It includes steps on how to open a flagship store on Tmall Global and tap direct import tools, such as Tmall Overseas Fulfillment (TOF), a new initiative launched later last year to provide international merchants a low-cost, low-risk way to take a first step toward selling to China before making a more full-fledged market entry.

The portal also provides tools that streamline the process to join Tmall Global. Businesses wanting to open a flagship store can fill out a questionnaire and input basic information about their operation. That information will be pre-screened, and qualifying applicants will be contacted within 72 hours. Apart from offering assistance during the onboarding process, Tmall Global will also advise merchants on how to optimize their operations after they establish a presence on the platform.

“TmallGlobal’s mission is to connect high-quality international brands across the globe with Chinese consumers. We believe the launch of this English-language website will expedite the process for brands and merchants to introduce their products to Chinese consumers. The website will widen our reach to merchants, especially to those medium and small sized businesses around the world,” said Yi Qian, Deputy General Manager of Tmall Global.

In addition to English, Tmall Global plans to launch other language versions of its entry portal for merchants, including Spanish, Japanese and Korean.

Tmall Global has notched significant growth in the past year and looks to continue the strong momentum. In 2018, the number of new flagship store openings on Tmall Global doubled from the previous year, and that growth rate is expected to accelerate further this year.