news on April 10, 2019, 08:57:26 AM
อาลีบาบา เปิดตัว “Fliggy Buy” ช่องทางการช้อปรูปแบบใหม่ผ่านผู้ขายโดยตรง สร้างความสะดวกสบายแก่นักท่องเที่ยวจีน ผลักดันกลยุทธ์ “Global Fun”

หังโจว, ประเทศจีน, 9 เมษายน 2562 – Fliggy แพลตฟอร์มบริการท่องเที่ยวในเครืออาลีบาบา กรุ๊ป เปิดตัวบริการ Fliggy Buy มอบโอกาสให้กับผู้ขายจากต่างประเทศเข้าถึงตลาดขนาดใหญ่จากผู้บริโภคชาวจีนที่เป็นนักท่องเที่ยวขาออก

บริการดังกล่าวนำเสนอช่องทางการช้อปรูปแบบใหม่สำหรับนักท่องเที่ยวจีน ให้เลือกดูและซื้อสินค้า บนแอพพลิเคชั่น Fliggy ก่อนถึงจุดหมายปลายทาง แล้วรับสินค้าที่หน้าร้านเมื่อเดินทางถึง

การเปิดตัว Fliggy Buy สะท้อนกลยุทธ์ “Global Fun” ผลักดันการท่องเที่ยวต่างประเทศในกลุ่มนักท่องเที่ยวจีน โดยร่วมมือกับกลุ่มผู้ค้าจากอุตสาหกรรมต่างๆ เพื่อนำเสนอประสบการณ์การช้อปมิติใหม่แก่นักท่องเที่ยวที่เดินทางไปยังต่างแดน

ผู้ขายบนช่องทาง Fliggy Buy มีแผนที่จะนำร้านค้าปลอดภาษีมูลค่าเพิ่ม (tax-free) ร้านค้าปลอดภาษีสรรพสามิต (duty-free) ทั้งในประเทศจีน แบรนด์ชื่อดังจากต่างประเทศ ร้านค้าเฉพาะอย่างและเพิ่มจุดหมายปลายทางของการช้อป แบรนด์ต่างประเทศที่เข้าร่วมในช่องทาง Fliggy buy ได้แก่ Furla ฮ่องกง และ Laox ประเทศญี่ปุ่น ผู้ขายรายอื่นๆ มีแนวโน้มที่จะเข้าร่วมมากขึ้น

“Fliggy มุ่งมั่น ที่จะทำให้การดำเนินธุรกิจท่องเที่ยวในยุคดิจิทัลเป็นไปอย่างราบรื่นและไม่ซับซ้อน การเปิดตัวช่องทาง Fliggy Buy สะท้อนกลยุทธ์ล่าสุดของเราในการใช้ผู้ขาย ที่เข้าถึงนักท่องเที่ยวจีน พัฒนาโซลูชั่นส์รูปแบบใหม่ เพื่อเข้าถึงฐานลูกค้า เป้าหมายของเราคือ นำเทคโนโลยีสมัยใหม่มาปรับใช้ และเสนอประสบการณ์ท่องเที่ยวเต็มรูปแบบ ซึ่งรวมเอาอาหาร ที่พัก ระบบขนส่ง การนำเที่ยว ช้อปปิ้ง และการสันทนาการ มาไว้ด้วยกัน” นายโรมัน ชู หัวหน้าฝ่ายธุรกิจของ Fliggy Buy บริษัท Fliggy กล่าว

ลูกค้าชาวจีนสามารถเข้าถึงข้อมูลอย่างละเอียด อาทิ การรีวิวสินค้าจากผู้ใช้จริงก่อนเดินทางไปยังจุดหมายปลายทาง ทำให้ผู้บริโภคเข้าใจวิธีการใช้แอพและสามารถเปรียบเทียบราคาระหว่างร้านค้าก่อนที่จะตัดสินใจซื้อ นอกจากนี้ ยังสามารถเช็คว่าสินค้าที่ต้องการ โดยเฉพาะสินค้า ลิมิเต็ด อิดิชั่น มีอยู่ในสต็อก แล้วจองสินค้าผ่านระบบออนไลน์ หรือขอความช่วยเหลือจากฝ่ายลูกค้าสัมพันธ์ เลือกซื้อสินค้าจากร้าน duty free หรือ tax free เพิ่มสิทธิประโยชน์มากมายแก่ลูกค้า

ลูกค้าชาวจีนสามารถใช้บริการบน Fliggy Buy เลือกซื้อสินค้าหลากหลาย อาทิ เครื่องสำอาง กระเป๋าเดินทาง กระเป๋าถือ เครื่องดื่มแอลกอฮอล์ จากผู้ขายที่น่าเชื่อถือ หลังจากเลือกร้านค้าที่ต้องการไปรับสินค้า กรอกข้อมูลส่วนตัว และจ่ายเงินแล้ว ลูกค้าสามารถเดินทางไปรับสินค้าเมื่อใดก็ได้ ทำให้นักท่องเที่ยวมีเวลาสำรวจจุดหมายและพักผ่อนตามอัธยาศัย

“ร้านค้า duty-free และ tax-free เป็นจุดที่เราให้ความสนใจในช่วงแรกที่เปิดตัว Fliggy Buy เพราะร้านค้ารูปแบบดังกล่าวเป็นร้านค้าที่มีนักท่องเที่ยวขาออกชาวจีนผ่านเข้าไปใช้งานและซื้อขายมากที่สุด ขั้นต่อมาคือ การเพิ่มหมวดหมู่สินค้าและเปิดรับผู้ขายจากต่างประเทศ เพื่อรองรับแบรนด์ high-end ผู้ขายเครื่องใช้ไฟฟ้าภายในบ้าน รวมไปถึงร้านขายยาและเครื่องสำอาง ช่วยให้เข้าถึงฐานลูกค้าชาวจีนมากขึ้น” นายชูกล่าวเสริม

นอกจากนี้ ฐานข้อมูลของ Fliggy ในช่วงตรุษจีน นักท่องเที่ยวจีนที่ใช้บริการ Fliggy ที่เดินทางไปประเทศไทย มีจำนวนเพิ่มขึ้นถึงร้อยละ 30 เมื่อเทียบกับช่วงเดียวกันเมื่อปีก่อน (2561) แสดงให้เห็นถึงโอกาสที่ผู้ขายคนไทยจะขยายช่องทางธุรกิจการขายสินค้าไทยที่น่าดึงดูดไปสู่ลูกค้าชาวจีนผ่านแพลตฟอร์ม Fliggy Buy

สถิติชี้ว่า ผู้ใช้เดินทางไปยัง 192 ประเทศ และภูมิภาค ในปี 2561 การท่องเที่ยวขาออกเป็นส่วนสำคัญของธุรกิจ Fliggy นักท่องเที่ยวจีนมีแนวโน้มใช้จ่ายมากขึ้นในต่างประเทศ ร้อยละ 8 เมื่อเทียบกับปีก่อน (2560) ในฐานะผู้ดำเนินกิจการ                       Fliggy ตั้งใจช่วยเหลือผู้ขายและองค์กรที่เกี่ยวกับอุตสาหกรรมท่องเที่ยวทั่วโลก ในการสร้างความสัมพันธ์โดยตรงกับผู้บริโภคชาวจีน 

ในฐานะธุรกิจหลักของกลุ่มธุรกิจอาลีบาบา Fliggy พร้อมผลักดันกลยุทธ์ “Global Fun” ร่วมกับ Global Buy Global Sell Global Pay and Global Delivery ซึ่งเป็น 5 กลยุทธ์หลักด้านโลกาภิวัตน์ของอาลีบาบา แสดงวิสัยทัศน์ระยะยาวที่ตอบโจทย์ผู้บริโภคกว่า 2 พันล้านคนทั่วโลก และสนับสนุนธุรกิจกว่า 10 ล้านกิจการ มาสู่แพลตฟอร์ม Fliggy ภายในปี 2579

เกี่ยวกับ Fliggy
Fliggy (www.fliggy.com) คือ แพลตฟอร์มท่องเที่ยวออนไลน์ชื่อดังของจีน ให้บริการจองตั๋วเครื่องบิน ที่พัก ตั๋วรถไฟ บริการเช่ารถ แพคเกจทัวร์ และสถานที่ท่องเที่ยวต่างๆ Fliggy มีบริการการจัดการการท่องเที่ยวที่ยืดหยุ่นและสะดวกสบายแก่นักท่องเที่ยว ผ่านช่องทางอินเทอร์เน็ตโดยใช้ผู้ขายเป็นสื่อกลางบนแพลตฟอร์ม Fliggy จัดเป็นธุรกิจในเครืออาลีบาบา กรุ๊ป

news on April 10, 2019, 08:58:13 AM
Alibaba Launches “Fliggy Buy” Shopping Channel with Merchants New service offers convenience to Chinese travelers, advances “Global Fun” strategy

Hangzhou, China, April 9, 2019 – Fliggy, the travel service platform of Alibaba Group, has launched its Fliggy Buy service, which offers overseas merchants a new solution to capture opportunities presented by the growing purchasing power of Chinese outbound travelers.

The service offers a new shopping channel for Chinese travelers to browse and buy goods on Fliggy before reaching their destination, picking them up in stores after they arrive. It also advances Alibaba’s “Global Fun” strategy, which promotes international travel for Chinese tourists by working with industry players to give the tourists a richer experience while abroad.

Merchants on Fliggy Buy will include duty-free and tax-free stores, both overseas and within mainland China, internationally renowned brands, specialty local stores and an increasing range of shopping destinations. Furla Hong Kong and Laox of Japan have already joined this channel, and more merchants are expected to join.

“Fliggy is committed to making it easy to conduct travel business in the digital era. The launch of Fliggy Buy represents our latest move to work with merchants targeting the vast numbers of tourists from China to develop innovative solutions, and offer them targeted customer traffic. Our aim is also to embrace the potential of digital technology and provide a holistic travel experience encompassing food, accommodation, transportation, sightseeing, shopping and entertainment,” said Roman Zhu, Head of Fliggy Buy at Fliggy.

Through Fliggy Buy, Chinese customers can access detailed information and buyers’ reviews about products, presented in their own language, prior to an overseas trip. This helps them understand features and compare prices across different merchants before committing to a purchase. They can ensure the items they want, especially limited editions, are in stock before the trip and make reservations online, as well as seek online customer service. Buying from duty-free and tax-free stores is an added benefit.

Chinese travelers using this service can choose from a range of products, including cosmetics, suitcases, bags and alcohol offered by popular merchants. After selecting a pickup store, as well as inputting their personal information and completing payment, consumers can then pick up their goods at their leisure, allowing them more time to explore and experience the destination.

“Duty-free and tax-free stores are our focus during the first phase of rollout, as they are the most visited shopping and consumption venues amongst Chinese outbound tourists. Our next step is to enrich the product categories on Fliggy Buy and recruit more overseas merchants to include high-end luxury brands, household electronics sellers, as well as pharmacy and cosmetics stores, assisting them to reach more Chinese consumers,” Zhu said.

According to Fliggy’s data, Thailand was the second most popular outbound tourist destination among Chinese travelers during Lunar New Year this year, with a 30% year-on-year increase in number of visitors from Fliggy’s user base during that period. This coupled with the range of attractive products Thai has to offer to Chinese consumers means that there are opportunities for Thai merchants to find customers through Fliggy buy.

With users visiting 192 countries and regions in 2018, outbound travel is an important part of Fliggy’s business. Fliggy’s insights show an upward tendency of Chinese travelers spending overseas, as the average spending of these travelers grew 9% year-on-year in 2018. As a platform operator, Fliggy is dedicated to helping merchants and associations working in the tourist industry worldwide to build direct relationships with Chinese consumers.

As a key component of the Alibaba Economy, Fliggy is committed to promoting Alibaba Group’s “Global Fun” initiative. Global Fun together with Global Buy, Global Sell, Global Pay and Global Delivery are the five core aspects of Alibaba Group’s globalization strategy to realize its long-term vision of serving two billion consumers around the world and supporting 10 million businesses to operate profitably on its platforms by 2036.

About Fliggy
Fliggy (www.fliggy.com) is a leading online travel platform in China that provides comprehensive reservation services for airline tickets, accommodation, train tickets, car rental, package tour and destination attractions. Fliggy is dedicated to providing travelers with flexible and comfortable travel arrangements, while harnessing the power of the internet to empower merchants on its platform. Fliggy is a business of Alibaba Group.