MSN on January 22, 2019, 07:27:55 AM
ซีพีเอ็น ทุ่มงบ 200 ล้านบาท ตอกย้ำแลนด์มาร์คฉลองตรุษจีนปีหมูทองแห่งความมั่งคั่ง ชวน จับจ่าย-ไหว้-กิน-เที่ยว ที่เดียวที่ศูนย์การค้าเซ็นทรัลเวิลด์, เซ็นทรัลพลาซา, เซ็นทรัลเฟสติวัล และ เซ็นทรัล ภูเก็ต   32 สาขาทั่วประเทศ

* ดันเป็น The best one-stop destination ตอบรับเทรนด์การตลาดใหม่แบบ Omnipresence การสร้างประสบการณ์ตรงใจลูกค้าตาม Lifestyle Journey

* ไฮไลท์โชว์ครั้งแรกในไทยด้วยโชว์ LED Lion Dance แชมป์ระดับโลกปีล่าสุด และโชว์ World Dragon บนจอยักษ์ “the panOramix” ที่ใหญ่ที่สุดในโลกหน้าเซ็นทรัลเวิลด์ พร้อมกราบสักการะเจ้าแม่กวนอิมปางประทานพรจากปักกิ่ง

* ปรากฏการณ์ตรุษจีนครบทุกมิติ เริ่ม 25 ม.ค. - 28 ก.พ. 2562 ณ ศูนย์การค้าเซ็นทรัลเวิลด์, เซ็นทรัลพลาซา, เซ็นทรัลเฟสติวัล และ เซ็นทรัล ภูเก็ต 32 สาขาทั่วประเทศ






กรุงเทพฯ – บริษัท เซ็นทรัลพัฒนา จำกัด (มหาชน) หรือซีพีเอ็น ร่วมกับพันธมิตรธุรกิจ ได้แก่ธนาคารออมสิน, ธนาคารกสิกรไทย จำกัด (มหาชน), ธนาคารไทยพาณิชย์ จำกัด (มหาชน), บริษัท ยูเนี่ยนเพย์ อินเตอร์เนชั่นแนล, บริษัทไทยแอร์เอเชีย จำกัด, บริษัท ยูบิลลี่ เอ็นเตอร์ไพรส์ จำกัด (มหาชน) ทุ่มงบ 200 ล้านบาท จัดแคมเปญ “The Great Chinese New Year 2019 – The Portrait of Wealth” จับจ่าย ไหว้ กิน เที่ยว ที่เดียวที่ศูนย์การค้าเซ็นทรัลเวิลด์, เซ็นทรัลพลาซา, เซ็นทรัลเฟสติวัล และ เซ็นทรัล ภูเก็ต 32 สาขาทั่วประเทศ

ดันเป็น The best one-stop destination อย่างแท้จริง ตอบรับเทรนด์การตลาดใหม่แบบ Omnipresence การสร้างประสบการณ์ตรงใจลูกค้าตาม Lifestyle Journey พร้อมด้วยโปรโมชั่นยิ่งใหญ่กระตุ้นการใช้จ่ายในประเทศ มอบโชคกว่า 9.4 ล้านบาทให้มั่งคั่งทั่วไทยรับปีหมูทอง หวังดึงยอดทราฟฟิกเพิ่มขึ้น 20% พร้อมดึงนักท่องเที่ยวคุณภาพจากแดนมังกรเพิ่มขึ้นด้วยการพาร์ทเนอร์และ exclusive privilege ต่างๆ ส่งเสริมการท่องเที่ยวของประเทศ เริ่ม 25 ม.ค. ถึง 28 ก.พ. 2562 ข้อมูลเพิ่มเติม LINE@: centrallife


ดร. ณัฐกิตติ์ ตั้งพูลสินธนา ผู้ช่วยกรรมการผู้จัดการใหญ่ สายงานการตลาด บมจ. เซ็นทรัลพัฒนา กล่าวว่า “ตรุษจีนปีนี้ เป็นปีหมูทอง สัญลักษณ์แห่งความมั่งคั่งอุดมสมบูรณ์ของคนจีน เป็นปีแห่งโชคลาภ สิริมงคลและความร่ำรวย ซีพีเอ็นจึงได้ทุ่มงบกว่า 200 ล้านบาท ให้ลูกค้าได้ จับจ่าย-ไหว้-กิน-เที่ยว ที่เดียวที่ศูนย์การค้าเซ็นทรัลฯ โดยเราต้องการที่จะตอบรับเทรนด์ของพฤติกรรมผู้บริโภคที่เกิดขึ้นในปี 2562 แบบ Omnipresence ซึ่งแตกต่างจากแนวคิดแบบ Omnichannel ที่ลูกค้าไม่ได้คิดถึงช่องทางอีกต่อไป แต่คำนึงถึงประสบการณ์ที่ตรงกับ Lifestyle Journey ของตนเอง สิ่งที่เรากำลังทำคือ การสร้างประสบการณ์ที่เหนือกว่าจนทำให้ผู้บริโภคอยากมาใช้บริการในศูนย์การค้าของเรา เพราะตรงกับไลฟ์สไตล์และความต้องการที่ครบครันสำหรับเทศกาลตรุษจีนตามธรรมเนียมของชาวจีน ทั้งการจับจ่ายเตรียมซื้อของไหว้บรรพบุรุษ การไหว้สักการะสิ่งศักดิ์สิทธิ์ทั้งหลายเพื่อความเป็นสิริมงคลและแก้ชง รับประทานอาหารร่วมกันทั้งครอบครัวเพื่อฉลองปีใหม่ และซื้อของขวัญให้กับตนเองและครอบครัวเมื่อได้อั่งเปา และการเที่ยวหาประสบการณ์ที่หาชมได้ยากต่างๆ จึงเป็นปรากฏการณ์ตรุษจีนครั้งยิ่งใหญ่แบบครบทุกมิติ ใน 32 ศูนย์ฯ ทั่วประเทศ เพื่อให้เป็น The Best One Stop Destination ของเทศกาลนี้”

“สำหรับกลุ่มเป้าหมายนั้น เราเน้นกลุ่ม Mass Affluent ที่มีกำลังซื้อ และส่วนใหญ่สืบเชื้อสายมาจากจีน โดยมีหลายสัญชาติ เป็นกลุ่มคนที่เปิดรับเทคโนโลยีที่ทันสมัย แต่ยังคงมีแนวความคิดในเชิงประเพณีนิยมอยู่ ชื่นชอบการได้แสดงตัวตน ผ่านการถ่ายรูปกับจุดตกแต่ง ชอบความสะดวกสบายจากการช้อปปิ้งในศูนย์การค้า และชอบความพิเศษไม่เหมือนใคร เราจึงได้สร้างสรรค์โชว์ เทพเจ้าศักดิ์สิทธิ์รวมไปถึงเมนูมหาเศรษฐีที่มีขึ้นเฉพาะที่ศูนย์การค้าเซ็นทรัลฯ เท่านั้นอีกด้วย หวังดึงยอดทราฟฟิกเพิ่มขึ้น 20%”

ดร. ณัฐกิตติ์ กล่าวเสริมว่า สำหรับไฮไลท์ต่างๆ ของแคมเปญนี้ที่ตอบรับพฤติกรรมผู้บริโภคยุค Omnipresence ได้แก่ ‘จับจ่าย’ ในงาน China Market ในหลายสาขาที่รวมสินค้าและอาหารมงคลพร้อมด้วยสินค้าแฟชั่นคอเลคชั่นต้อนรับตรุษจีน รวมถึงงาน Central Bangkok Happy Chinese New Year 2019 “The Prosperous of the Pig” พบตลาดรวมส้มสายพันธุ์มากที่สุดมาจัดชุดให้เลือกซื้อมากมาย ของไหว้ และสินค้ามงคล และกระตุ้นการจับจ่ายด้วยโปรโมชั่นใหญ่รวมมูลค่ากว่า 9.4 ล้านบาท แจกสร้อยเพชร 1 ล้านบาท ตั๋วเครื่องบินไปเสริมดวงที่เมืองจีน (ฮ่องกง มาเก๊า ซัวเถา) ปรับฮวงจุ้ยรับทรัพย์กับซินแสเป็นหนึ่ง และของรางวัลเสริมมงคลอีกมากมาย ‘ไหว้’ มงคลมั่งคั่งกับการกราบสักการะเจ้าแม่กวนอิมปางประทานพรจากปักกิ่ง สูง 3 เมตรที่เซ็นทรัลเวิลด์ และสักการะหยกเทพเจ้าหาชมได้ยากที่สุดในประเทศไทย อายุกว่า 1,000 ปี มูลค่ากว่า 1,000 ล้านบาท

นอกจากนี้ ยังสร้างโมเมนต์แห่งการฉลองปีใหม่ร่วมกับครอบครัว ‘กิน’ เพื่อความเป็นสิริมงคลด้วยเมนูอาหารมหาเศรษฐี Billionnaire Menu ที่มีส่วนประกอบจากทองคำกินได้จาก 14 ร้านดัง 16 เมนูที่มีเฉพาะที่ศูนย์ฯ ของซีพีเอ็นเท่านั้น และ ‘เที่ยว’ ตื่นตากับโชว์จีนระดับโลกที่ไม่ควรพลาด โดยซีพีเอ็นยังได้ร่วมมือกับ การท่องเที่ยวแห่งประเทศไทย, สถานทูตจีน และศูนย์วัฒนธรรมจีน นำโชว์และการแสดงระดับโลกและยิ่งใหญ่กว่า 30 โชว์มาจัดแสดงให้ลูกค้าได้ชมตามสาขาต่างๆ อาทิ โชว์สุดอลังการกับครั้งแรกในไทยด้วยโชว์ LED Lion Dance แชมป์ระดับโลกปีล่าสุด และ โชว์ World Dragon บนจอยักษ์ “the panOramix” ที่ใหญ่ที่สุดในโลกหน้าเซ็นทรัลเวิลด์ งานแสดงศิลปะภาพวาดพู่กันจีนจากศิลปินชาวจีนระดับโลก Yang Liu Qing และ ระบำโคมกายกรรม โรยตัวจากชั้น 7 ที่เซ็นทรัลเวิลด์ ชมการเชิดมังกรมงคล 140 เมตร ยาวที่สุดในประเทศ โชว์นำเข้าจากประเทศจีน อาทิ โชว์กวนอิมพันมือ รวมถึงยังมีการประมูล The Lucky Pig ออกแบบโดยศิลปินชื่อดัง รายได้สมทบทุนให้กับ รพ. ศิริราช และยังมีหมอดูเอ็กซ์โป มหกรรมดูดวงต้อนรับตรุษจีน จากช่อง MONO 29 อีกด้วย

“สำหรับกลุ่มทัวริสต์ ซึ่งจะนิยมเดินทางต่างประเทศในช่วงวันหยุดยาวตรุษจีน เราได้รุกสร้างการรับรู้ของแคมเปญ ตั้งแต่ช่วงก่อนเดินทางเข้ามาในประเทศไทย (pre-arrival stage) ด้วยการร่วมมือกับสายการบินและเอเจนซี่ทัวร์ ดึงทราฟฟิกมายังศูนย์ฯ ใน 32 สาขาทั่วประเทศของเรา โดยเฉพาะในสาขาทัวริสต์เดสติเนชั่นเพิ่มมากขึ้น สำหรับทัวริสต์ทุกคน รับฟรีทันที ดิจิตัล อั่งเปา บัตรกำนัล จาก Tops และ ห้างสรรพสินค้าเซ็นทรัล มูลค่า 100 บาทหรือกระเป๋าที่ระลึกจาก Naraya เมื่อสแกน QR Code พร้อมรับโชคอีกชั้น เมื่อนักท่องเที่ยวช้อปครบ 3,500 บาท รับฟรี Aromatic Gift Set จาก KARMAKAMET หรือ 2,500 บาท เมื่อจ่ายผ่าน Alipay นอกจากนี้ เรายังเอาใจทัวริสต์จีน ด้วย โปรจ่ายด้วย Alipay 300 หยวน รับฟรี Cash Back 30 หยวน” ดร. ณัฐกิตติ์ กล่าว

แคมเปญ The Great Chinese New Year 2019 – The Portrait of Wealth จับจ่าย ไหว้ กิน เที่ยว ที่เดียวที่ศูนย์การค้าเซ็นทรัลฯ จัดขึ้นตั้งแต่ วันที่ 25 มกราคม – 28 กุมภาพันธ์ 2562 ณ ศูนย์การค้าเซ็นทรัลเวิลด์, เซ็นทรัลพลาซา, เซ็นทรัลเฟสติวัล และเซ็นทรัล ภูเก็ต 32 สาขาทั่วประเทศ
« Last Edit: January 22, 2019, 08:06:13 AM by MSN »

MSN on January 22, 2019, 08:03:42 AM
CPN invests 200 million baht to reinforce its position of ‘the best one-stop destination’ for Chinese New Year celebration

* Be blessed by paying homage to the three-meter-tall sculpture of the goddess Guan Yin posed in the ‘Attitude of Blessing’ from Beijing at CentralWorld

* Enjoy a spectacular performance of the LED Lion Dance for the first time in Thailand from the latest lion dance world champions and the ‘World Dragon Show’ on the ‘panOramix’, the world’s largest interactive screen situated in front of CentralWorld

* From 25th Jan to 28th Feb 2019 at centralwOrld, CentralPlaza, CentralFestival, and Central Phuket, in total of 32 branches nationwide






Bangkok – Central Pattana Plc (CPN) is joining hands with partners including Government Savings Bank, Kasikorn Bank Plc, Siam Commercial Bank Plc, UnionPay International Co., Thai AirAsia Co., Thai Air Asia, and Jubilee Enterprise Co. to announce its investment of 200 million baht to hold ‘The Great Chinese New Year 2019 - The Portrait of Wealth’ campaign, inviting people to shop, pay respects to ancestors and gods, eat and enjoy leisure time in one place at 32 branches of CPN’s shopping centers nationwide, reinforcing its position as ‘the Best One-Stop Destination’ for Chinese New Year Celebration. Responding to a new marketing trend ‘Omnipresence’, CPN aims to create experiences that serve the Lifestyle Journey of consumers, as well as offers big promotions with big rewards worth more than 9.4 million baht. It is expected to draw more traffic to its shopping centers for 20%. The company also plans to draw quality tourists from China by joining hands with partners for exclusive privileges to support Thailand’s tourism. The Great Chinese New Year 2019 will be held from 25th January - 28th February 2019. More Information: LINE@ centrallife.


Dr. Nattakit Tangpoonsinthana, Executive Vice President of Marketing of Central Pattana plc, said: “This Chinese New Year, we will celebrate the year of the ‘Golden Pig’, the symbol of health and prosperity for Chinese people. This year is considered a year of luck, prosperity and wealth. That’s one reason why CPN is investing 200 million baht to encourage our customers to shop, pay respect to ancestors and gods, eat and enjoy leisure time all in one place at CPN’s shopping centers.”

“This year, we respond to a new consumer’s behavior trend called ‘Omnipresence’ which is quite different from the concept of ‘Omnichannel’. It seems that consumer’s major concern is not about the channel, but they want experiences reflecting their lifestyle journey. Therefore, we need to create superior experiences that attract consumers to visit and spend time at our shopping centers, where they can live their lifestyle and have all their needs regarding Chinese New Year perfectly served, including shopping and preparing for paying respects to ancestors, paying worship to sacred gods, having meals with the whole family to celebrate new year, all well as spending rewards from red envelopes for themselves and their families. Moreover, rare shows and experiences are also highlight phenomenon to celebrate the great Chinese New Year in all angles at our 32 shopping centers nationwide that we aim to be The Best One Stop Destination for this festive time,” said Dr. Nattakit

Dr. Nattakit continued: “CPN aims to attract ‘Mass Affluent’ consumers with high purchasing power, especially those who are Chinese descendants such as people from Hong Kong, Taiwan, Malaysia and Thailand. The target groups embrace technology yet still maintain their traditional culture and love to express their identities through taking photographs at eye-catching points and enjoy the convenience of shopping inside shopping centers. We expect the traffic to increase around 20%.”

This Chinese New Year, CPN will create a Chinese New Year sensation of all dimensions in our 32 shopping centers nationwide to make the ‘best one-stop destinations’ for shopping, paying respects to ancestors and gods, eating and enjoying leisure time, fulfilling customer needs for celebration and sharing great moments among family members with a variety of activities. Enjoy shopping at ‘China Market’ with products and auspicious foods as well as a Chinese New Year fashion collection, and enter ‘Central Bangkok Happy Chinese New Year 2019’ to discover various products and items.

Pay homage to the three-meter-tall sculpture of the goddess Guan Yin posed in the ‘Attitude of Blessing’ from Beijing at CentralWorld and, for better luck and wealth, visit the jade exhibition to see 1,000 year-old sacred jade, the rarest in the world, worth one billion baht, and also a selection of white jade, five-color ‘Phra Sangkachai’ jade, Guan Yin (jade goddess), ‘Emerald Jade for Wealth’, ‘Hok Lok Siew’ jade and all-gods jade etc.

Eat from the vast Billionaire Menu, which includes 16 dishes made with gold as an ingredient, from 14 well-known restaurants, available exclusively at CPN’s shopping centers.

And enjoy leisure time with world-class performances from China that you really must not miss. CPN is also joining hands with the Tourism Authority of Thailand (TAT), the Embassy

of China in Thailand and the Chinese Cultural Center to bring over 30 world-class shows to audiences, including a painting exhibition from well-known Chinese artist Yang Liu Qing and an acrobatic light show, where aerial performers will perform from the seventh floor at CentralWorld, and the ‘Thousand Hands Guan Yin Show’. A charity auction called ‘the Lucky Pig’ will be held at CentralPlaza Pinklao, with items designed by well-known artists; proceeds will be donated to Siriraj Hospital. There will be several ‘must check-in’ destinations for photo opportunities at all branches as well as a ‘Fortunetellers Expo’ for Chinese New Year from MONO 29 channel.

“As for tourists who enjoy taking excursions during the long holiday of Chinese New Year, we will proactively raise their awareness of the campaign at the pre-arrival stage by coordinating with flights and tour agencies to attract customer traffic to our 32 branches of shopping centers nationwide especially those near tourist destination locations. Tourist customers get 100-baht worth of digital vouchers from Tops and Central Department Store and a gift bag from Naraya when scanning the QR Codes, and when they spend 3,500 baht and up on shopping, get a free Aromatic Gift Set from KARMAKAMET (2,500 baht when paid through Alipay). In addition, Chinese tourists can enjoy 30 yuan in cash back when they pay 300 Chinese yuan through Alipay on shopping,” Dr. Nattakit said.

The Great Chinese New Year 2019 – The Portrait of Wealth where you can shop, pay respects to ancestors and gods, eat and enjoy leisure time in one place at CPN shopping centers will be held from 25th January - 28th February 2019 at 32 branches of CPN’s shopping centers, including CentralWorld, CentralPlaza, CentralFestival nationwide and Central Phuket.

1. CentralWorld – Welcome in the year of the Golden Pig with four principles: Auspiciousness of Wealth – Pay homage to Guan Yin (goddess) posed in the ‘Attitude of Blessing’ from Beijing and perform rituals or activities to dispel bad luck or for blessings, walk under the dragon’s stomach for good luck and prosperity;

Auspiciousness of Show – First time in Thailand with the LED Pole Lion Dance performed by the world champions and ‘World Dragon Show’ on the ‘panOramix’, which is the world’s largest interactive screen; Auspiciousness of Arts – see the painting exhibition entitled ‘The World of Wealth’ from well-known Chinese artist Yang Liu Qing and the ‘Charm of Heaven on Earth’ paintings sent directly from China; Wealth of shopping – Shop for a variety of auspicious items and a wide range of varieties of oranges and redeem ‘Prosperity Purse’, Special Collaboration x The Only Market Bangkok.

2. Central Phuket – Enjoy five world-class shows that the TAT is bringing in from China including: Royal Dance, Thousand Hands Guan Yin Show, Peacock Dance, Kung Fu Chinese opera among the fresh atmosphere of 300 m2 of Mumeplant Japanese apricots and auspicious orange trees and a food fair presented by well-known restaurants from Phuket.

3. CentralFestival East Ville – Discover the spectacular ‘Wealth Jade Maze Kingdom’, the route to wealth, with delicious orange-based foods and desserts.

4. CentralPlaza WestGate – create an oversized world of wealth, where visitors can pay homage to the Emerald Jade for Wealth, enjoy the 140-meter long Lion Dance Show (the longest in Thailand) and first experience the auspicious Chinese Character Writing Show with the world’s largest brush performed by He Wen Jun from Sichuan Province, China. The brush has been listed in the Guinness World Records for its gigantic size of 3.6 meters in height and 50 kilograms in weight.

5. CentralPlaza Mahachai – Discover lantern sculptures and China Town market, which gathers together the best dishes from Yaowarat (Chinatown) Bangkok.

6. Central Pattaya Beach – See eleven sets of Lion and Dragon Dance shows, pay respects to Guan Yin White Jade posed in the Attitude of Blessing and Sea People from China, and shop for various auspicious foods and items at the Lantern Market.

7. CentralFestival Chiangmai – See papier-mâché pig sculptures designed by well-known artists.

8. CentralPlaza Bangna – Have fun at the food and auspicious items festival and check your fortune with rare fortune-telling approaches in Thailand.

9. CentralPlaza Rama 3 – Be amazed by the six-meter high pig lanterns and pay homage to a selection of rare and sacred white jade in Thailand etc.
« Last Edit: January 22, 2019, 08:06:22 AM by MSN »