MSN on July 15, 2018, 12:33:30 PM




ป้อง ณวัฒน์จับมือองค์กรไวล์ดเอดชวนคนไทย #ฉลองไม่ฉลาม





ป้อง ณวัฒน์ เล่าประสบการณ์ดำน้ำที่สะเทือนใจที่สุด
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=yc_I2Tc6djw" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=yc_I2Tc6djw</a>


กรุงเทพฯ (14 กรกฎาคม 2561)–องค์กรไวล์ดเอดเปิดตัวคุณป้องณวัฒน์กุลรัตนรักษ์ดาราชื่อดังผู้หลงใหลในการดำน้ำเป็นทูตองค์กรพร้อมเปิดตัวโฆษณา ‘พูดแทนฉลาม’ เพื่อชวนคนไทยเลิกบริโภคเมนูฉลาม เนื่องในวันรู้จักฉลาม หรือ Shark Awareness Day

โฆษณา ‘พูดแทนฉลาม’ ที่มีคุณณวัฒน์ เป็นผู้ดำเนินเรื่อง เป็นส่วนหนึ่งของโครงการรณรงค์
“#ฉลองไม่ฉลาม” ที่มีเป้าหมายสร้างความตระหนักให้คนไทยเห็นความสำคัญของฉลามที่มีต่อทะเลรับรู้ถึงเบื้องหลังอันโหดร้ายของการบริโภคหูฉลาม รวมทั้งสร้างค่านิยมใหม่ให้งานแต่งงาน งานรวมญาติ งานประชุมธุรกิจ หรืองานรื่นเริงทั่วไป ไม่มีเมนูฉลาม โดยโครงการรรงค์ดังกล่าวได้รับการสนับสนุนจากกรมทรัพยากรทางทะเล และชายฝั่ง

ผลสำรวจความต้องการบริโภคหูฉลามในประเทศไทย พ.ศ 2560ขององค์กรไวลด์เอดพบว่าคนไทยในเขตเมืองมากกว่าครึ่งเคยบริโภคหูฉลาม และที่น่าเป็นห่วงคือมากกว่า 60% ยังต้องการบริโภคหูฉลามในอนาคต ผู้บริโภคบอกว่า ได้รับประทานหูฉลามบ่อยครั้งที่สุดที่งานแต่งงาน (72%) ทานกับครอบครัวที่ร้านอาหาร (61%) และในงานเลี้ยงธุรกิจ (47%) นอกจากนั้นคนไทยจำนวนมากยังไม่ทราบถึง ผลกระทบจากการบริโภคหูฉลามต่อประชากรฉลามทั่วโลก รวมถึงความโหดร้ายของการฆ่าฉลามเพื่อการค้าหูฉลามจุดมุ่งหมายของโครงการรณรงค์นี้ก็เพื่อสร้างความตระหนักและเปลี่ยนทัศนคติของคนไทยต่อฉลามและการบริโภคหูฉลาม

“การได้เจอฉลามระหว่างการดำน้ำ เป็นประสบการณ์ที่ตื่นเต้น และถือเป็นไฮไลท์ของวันนั้นๆ เลย แต่ในช่วงหลายปีที่ผ่านมานี้ การพบเจอฉลามในทะเลกลับยากขึ้นเรื่อยๆ  ฉลามมีบทบาทสำคัญที่ช่วยรักษาความสมดุลของระบบนิเวศในท้องทะเล เราจำเป็นต้องสร้างความตระหนักให้คนทั่วไปรับรู้ถึงภัยคุกคามฉลาม ก่อนที่มันจะสายเกินไป” คุณณวัฒน์ ทูตองค์กรไวล์ดเอด ผู้รักการดำน้ำเป็นชีวิตจิตใจกล่าว

แต่ละปี มีฉลามกว่า 100 ล้านตัวถูกฆ่า ในจำนวนนี้ครีบของฉลามมากถึง 73 ล้านตัวถูกนำมาทำเป็น “ซุปหูฉลาม” หรือประกอบเป็นเมนูอื่นๆ ประเทศไทยถูกจัดได้ว่าเป็นตลาดค้าครีบฉลามรายใหญ่แห่งหนึ่งของโลก โดยเกิดจากการที่ผู้บริโภคไม่ตระหนักถึงการกระทำอันโหดร้ายเบื้องหลังเมนูหูฉลามนั้น ที่เหล่าฉลามต่างถูกลากขึ้นมาเพื่อเฉือนครีบของมันออกทั้งหมด ก่อนจะถูกโยนทิ้งกลับลงสู่ท้องทะเล ซึ่งทำให้ฉลามเหล่านั้นต้องจมน้ำตายทั้งเป็น เนื่องจากสูญเสียครีบอันเป็นอวัยวะสำคัญในการดำรงชีวิต

“การได้รับการสนับสนุนจากคุณป้องณวัฒน์ ทูตองค์กร หน่วยงานทั้งภาครัฐและภาคเอกชน รวมถึงพันธมิตรสื่อมวลชน ถือว่าสำคัญอย่างยิ่งที่จะทำให้การรณรงค์ให้คนเลิกบริโภคเมนูฉลามได้ผล และเราหวังว่าจะได้รับความร่วมมือจากคนไทยมากขึ้นเราเชื่อว่ายิ่งคนไทยรับรู้ถึงผลกระทบที่เกิดจากการบริโภคหูฉลามมากเท่าไหร่พวกเขาก็จะไม่อยากเกี่ยวข้องกับการค้า การบริโภคหูฉลามมากเท่านั้นผมขอชวนทุกคนร่วมกันปกป้องฉลาม และยุติความต้องการบริโภคฉลามในไทย เพราะหยุดซื้อ คือหยุดฆ่า” นายจอห์น เบเกอร์ ผู้อำนวยการโครงการรณรงค์ องค์กรไวล์ดเอดกล่าว

โครงการรณรงค์#ฉลองไม่ฉลามรวมถึงโฆษณา “พูดแทนฉลาม”สร้างสรรค์โดยบริษัท BBDOBangkokเอเจนซี่โฆษณาแถวหน้าของไทย ซึ่งได้รับแรงบันดาลใจจากข้อเท็จจริงที่ว่า ฉลามเป็นสัตว์ที่ไม่มีอวัยวะในการออกเสียง ทำให้มีเพียงมนุษย์เท่านั้นที่จะเป็นกระบอกเสียงแทนพวกเขาได้

โฆษณา และสื่อรณรงค์ดังกล่าวจะออกอากาศทางสถานีโทรทัศน์และสื่อออนไลน์หลากหลายช่องทาง รวมไปถึงสื่อประเภทบิลบอร์ดภายในสนามบินสุวรรณภูมิ

“ผมขอชวนคนไทยทุกๆ คน ปกป้องท้องทะเล ด้วยการเลิกทานเมนูจากฉลามและร่วมกันทำให้งานรื่นเริง และในทุกๆ โอกาสไม่มีเมนูจากฉลาม มา #ฉลองไม่ฉลาม กันนะครับ” คุณณวัฒน์ กล่าวเพิ่ม

เกี่ยวกับWildAid
WildAid (www.wildaid.org) คือองค์กรไม่แสวงผลกำไรมีเป้าหมายหลักเพื่อยุติการค้าสัตว์ป่าและผลิตภัณฑ์จากสัตว์ป่าผิดกฎหมายWildAidเน้นรณรงค์เพื่อลดความต้องการบริโภคและความต้องการซื้อผลิตภัณฑ์สัตว์ป่าโดยเราหวังว่าผู้บริโภคจะไม่กินหูฉลามไม่ซื้องาช้างนอแรดและผลิตภัณฑ์จากสัตว์ป่าอื่นๆอีกต่อไป

WildAidได้รับการสนับสนุนจากบุคคลที่มีชื่อเสียงระดับโลกกว่า 100 คนร่วมเผยแพร่ข้อความรณรงค์ให้ผู้คนตระหนักถึงปัญหาการฆ่าและค้าสัตว์ป่าผิดกฎหมายผ่านสโลแกนหลักขององค์กร“When the Buying Stops, the Killing Can Too หยุดซื้อคือหยุดฆ่า

เราทำงานรณรงค์ที่เอเชียเป็นหลักในประเทศที่ยังมีความต้องการซื้อผลิตภัณฑ์สัตว์ป่าสูงและได้ทำโครงการรณรงค์ Ivory Free หยุดซื้องาช้างในประเทศจีนฮ่องกงและล่าสุดในไทย
www.wildaidthai.org www.facebook.com/wildaidthailand IG: @wildaidthailand
« Last Edit: July 15, 2018, 12:40:35 PM by MSN »

MSN on July 15, 2018, 12:39:49 PM




Superstar Pong Nawat joins WildAid in the fight to end shark fin consumption in Thailand





ป้อง ณวัฒน์ เล่าประสบการณ์ดำน้ำที่สะเทือนใจที่สุด
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=yc_I2Tc6djw" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=yc_I2Tc6djw</a>


BANGKOK (14th July 2018) — On Shark Awareness Day, Pong Nawat Kulrattanarak, Thailand’s superstar and passionate diver joins WildAid’s fight to end shark fin consumption in Thailand in a new campaign called #ฉลองไมฉลาม #NoSharkFin, which is also endorsed by Thailand’s Department of Marine and Coastal Resources. WildAid launched a video message starring Pong Nawat called “Speak for Sharks” which shows cruelty behind shark fin consumption and urges the public not to consume or serve shark fin at weddings, family gatherings, business meetings or any other celebratory events.

According to WildAid’s 2017 Shark Fin Demand in Thailand report findings, more than half of urban Thais have eaten shark fin and 61% plan to consume it again in the future. Survey respondents said they consumed shark fin most often at weddings (72%), family meals at restaurants (61%) and business meetings (47%). A large proportion of people still remain unaware about the magnitude and cruelty of the shark fin trade, suggesting a concerning potential for increased demand for fins in Thailand. The campaign’s goal is to fill this gap and raise awareness to change consumer attitudes towards sharks and shark fin consumption.

Pong Nawat Kulrattanarak, known for his lead roles in Thailand and in Chinese television dramas has a strong passion for sharks and SCUBA diving. “Encountering sharks during my dive brings me extreme joy and makes that moment the highlight of my day. In recent years, sighting sharks in the ocean has become more and more difficult. Sharks are vital to the balance of the ocean’s ecosystem and we need to realize that before it’s too late.” said Nawat Kulrattanarak.

An estimated 100 million sharks are killed every year and fins from up to 73 million of those end up in shark fin soup. Thailand is home to an active domestic market for fins, with many consumers unaware of the cruel practice of "finning" behind each bowl of shark fin soup: a shark’s fins are often cut off at sea and the shark is thrown back into the water to die.

“With the backing of celebrity ambassador Pong Nawat, government agencies, corporate and media partners, we hope to garner more support for our cause. The more people learn about the impacts of consuming shark fin soup, the less they want to take part in this cruel trade. Together, we can end the demand for shark fin in Thailand and save dwindling shark populations, because when the buying stops, the killing can too.” said John Baker, Chief Program Officer, WildAid.

The creative concept of #ฉลองไมฉลาม #NoSharkFin campaign and video message ‘speak for sharks’ was developed pro bono by BBDO Bangkok, Thailand’s leading creative and advertising agency. The creative idea for the video message was inspired from the fact that sharks lack organs to produce sound, making us humans the only ones that can speak up for them.

The public service announcements and print billboards will be widely distributed throughout the country, from Suvarnabhumi Airport in Bangkok to several national TV channels and multiple social media platforms.

“I urge everyone to say no to shark fin and all shark-related menus, and help protect the oceans by making #NoSharkFin #ฉลองไมฉลาม the new norm for all occasions.” added Nawat.
 
About WildAid
WildAid is a nonprofit organization with a mission to end the illegal wildlife trade in our lifetimes. While most conservation groups focus on directly protecting wildlife from poaching, WildAid primarily works to reduce global consumption of wildlife products, such as shark fin and elephant ivory, by changing attitudes and behavior, and providing comprehensive enforcement of marine sanctuaries. In Asia, where demand for wildlife products is highest, WildAid runs its campaigns in China, Hong Kong, Vietnam and now Thailand. With a global media partner network and a team of celebrity ambassadors including Prince William, Yao Ming and Lupita Nyong’o, WildAid leverages nearly $289 million in annual pro bono media support with a simple yet powerful message: When the Buying Stops, the Killing Can Too. For more information, visit http://www.wildaid.org/