MSN on April 03, 2018, 01:48:28 PM
GroupM ชี้เป้า 8 สิ่งที่นักการตลาดดิจิทัลไม่ควรพลาดในปี 2018

GroupM FOCAL 2018 งานสัมมนาที่รวบรวมผู้นำการตลาดดิจิทัลมากที่สุดต่อเนื่องเป็นปีที่ 8






กรุงเทพ, 3 เมษายน 2561 – กรุ๊ปเอ็ม บริษัทบริหารจัดการการลงทุนสื่อชั้นนำของประเทศไทยในเครือ ดับบลิวพีพี (WPP) จัดงานสัมมนาดิจิทัล GroupM FOCAL ต่อเนื่องเป็นปีที่ 8 นำเสนอ 8 ทิศทางการตลาดดิจิทัลสำหรับปี 2561 โดยเชิญนักการตลาด นักวางแผนกลยุทธ์การบริหารสื่อ รวมถึงบุคคลที่มีชื่อเสียงในวงการดิจิทัลทั้งจากไทยและต่างประเทศกว่า 700 คนมาร่วมพูดคุยถึงทิศทางดิจิทัลที่สำคัญสำหรับประเทศไทยดังนี้

1.   ทิศทางอุตสาหกรรมดิจิทัลประเทศไทย
2.   ผลงานวิจัยพฤติกรรมผู้บริโภคยุคดิจิทัลประจำปี 2561 จากกรุ๊ปเอ็ม
3.   การปรับกลยุทธ์ธุรกิจสู่ความอยู่รอดในยุคดิจิทัล
4.   การแปลงข้อมูลให้เป็นโอกาส เพื่อเข้าถึงผู้บริโภคอย่างแท้จริง
5.   เผยความลับอีคอมเมิร์ซและวิธีการเข้าถึงผู้ซื้อตัวจริง
6.   การสร้างงานครีเอทีฟที่ทรงพลังได้ใจผู้บริโภค
7.   ขุมพลังใหม่ที่นักโฆษณาจำเป็นต้องรู้ Cross-Platform Measurement
8.   ปั้นแบรนด์ด้วยคอนเท้นท์ เพิ่มมูลค่าให้ธุรกิจ

คุณศิวัตร เชาวรียวงษ์ และคุณนิคลาส สตอลเบิร์ก ประธานกรรมการบริหาร กรุ๊ปเอ็ม (ประเทศไทย) กล่าวเปิดงานด้วยการย้อนถึงหัวข้อที่เคยนำเสนอในงาน FOCAL 2017 และแนะนำหัวข้อหลักของงานในปีนี้ โดยคุณศิวัตรกล่าวเน้นถึงงานวิจัยพฤติกรรมผู้บริโภคล่าสุดของ กรุ๊ปเอ็ม ที่แสดงให้เห็นถึงชีวิตที่ถูกหล่อหลอมด้วยอินเตอร์เน็ตของคนไทยทั่วประเทศ ผ่านการเปรียบเทียบระหว่างกลุ่มที่เกิดมาพร้อมอินเตอร์เน็ต และกลุ่มที่เพิ่งเริ่มใช้อินเตอร์เน็ตจนคุ้นชิน ส่งผลถึงความคาดหวังที่จะได้รับการตอบสนองที่รวดเร็วจากสินค้าและการบริการ งานวิจัยชิ้นนี้ยังแสดงถึงการวิวัฒนาการของผู้บริโภคที่เปลี่ยนแปลงไปโดยนักการตลาดควรใช้โอกาสนี้เข้าถึงผู้บริโภคโดยมุ่งเน้นที่ความสนใจอย่างแท้จริงของกลุ่มเป้าหมาย แทนที่การแบ่งแยกอายุ และรายได้ในแบบเดิม ในขณะเดียวกันคุณนิคลาสได้แนะนำให้นักการตลาดตระหนักถึง สภาวะแวดล้อมของเทคโนโลยีที่เปลี่ยนแปลงไปอย่างรวดเร็ว รวมไปถึงวิธีคิดในฐานะนักการตลาดว่าเราจะควบคุมทิศทาง และแทรกแซงความต้องการของลูกค้าได้อย่างไร ในยุคที่การใช้เงินของผู้บริโภคที่ไม่ได้จำกัดอยู่แค่การซื้อขายหรืออีคอมเมิร์ซอีกต่อไป แต่ยังผสมผสานไปกับการใช้จ่ายที่ครอบคลุมการใช้ชีวิตประจำวัน

ในงานวิจัยการใช้จ่ายผ่านระบบดิจิทัลได้สรุปถึงพัฒนาการของผู้บริโภคไทยที่เข้าถึงเทคโนโลยีในการใช้จ่ายผ่านทางอินเตอร์เน็ตในแพลตฟอร์มในรูปแบบต่างๆ ที่เชื่อมโยงกับวิถีชีวิตดิจิทัล อีกทั้งมีการเปลี่ยนแปลงที่ทำให้สามารถจำแนกกลุ่มผู้บริโภคได้ตามพฤติกรรม ความต้องการ และวัตถุประสงค์การใช้เงินผ่านระบบดิจิทัล ซึ่งเปิดโอกาสให้นักการตลาดได้รับรู้และสามารถปรับตัวให้ทันกับความเปลี่ยนแปลงในอนาคตผ่านผลวิจัยรวมถึงการแบ่งปันประสบการณ์จากผู้นำในวงการดิจิทัลและการตลาดของประเทศไทย

เกี่ยวกับกรุ๊ปเอ็ม
กรุ๊ปเอ็ม ผู้นำการบริหาร และจัดการธุรกิจสื่อสารการตลาด บริษัทแม่ของกลุ่มเอเยนซี่ WPP ซึ่งมีบริษัทในเครืออาทิเช่น เวฟเมคเกอร์ มีเดียคอม และมายด์แชร์ โดยมีจุดมุ่งหมายคือการพัฒนาการปฎิบัติงานของบริษัทในเครือ WPP ให้มีประสิทธิภาพสูงสุดเพื่อลูกค้า ผู้ถือหุ้น รวมถึงพนักงานทุกคนในบริษัท ผ่านการบริหาร และทำงานร่วมกับบริษัทต่างๆ ในเครือ ทั้งในด้านการซื้อพื้นที่สื่อ การสร้างสรรค์เนื้อหาสื่อ การจัดการสื่อดิจิตอล การเงิน การสร้างเครื่องมือทางการตลาด และความสามารถต่างๆ ที่จำเป็นต่อการดำเนินธุรกิจ โดยทุกบริษัทในเครือกรุ๊ปเอ็มมีระบบปฎิบัติการสากลและต่างเป็นบริษัทแถวหน้าในแวดวงของตน กรุ๊ปเอ็มมุ่งเน้นการใช้ทรัพยากรบุคคลทั้งด้านความคิดสติปัญญาและลงมือการปฏิบัติงานเพื่อการซื้อขาย การพัฒนานวัตกรรมใหม่ๆ และการให้บริการด้านการสื่อสารที่ล้ำหน้า รวมถึงสร้างผลประโยชน์สูงสุดให้แก่ลูกค้าและบริษัทด้วย
« Last Edit: April 03, 2018, 01:50:43 PM by MSN »

MSN on April 03, 2018, 01:49:38 PM
GROUPM #FOCAL2017 DIGITAL CONFERENCE





GroupM #FOCAL2018 is an annual digital conference, organised GroupM (Thailand) – part of WPP to provide an overview of digital landscape and behaviour in Thailand, including market insights, trends, and macroeconomic data, all drawn from syndicated and proprietary GroupM research and partners. #FOCAL2018 is the 8th FOCAL conference which aims to highlight Thailand’s 6 key digital focuses for 2018.

This is a description of 2018 FOCAL Points

01.   Unlocking 2018 Digital Expenditure

02.   The ‘Now’ Generation and The Future of Planning
Consumer today are more assertive in getting what they desire in an instant and become 'now' focus because of the rapid change in media and technology environment. This section reveals such new behaviour and how marketers can comprehend and connect with the 'now' consumer - a research by GroupM Thailand

03. Disruptions and The Future of Marketing & Business
Internet has shaken the experiences of consumers into the new digital platform. The big question is how can marketer proactively prepare to this change of customer experiences

04. The Data for Audience
Audience insights is beyond basic information and knowledge for marketer, it contributes to the understanding of our potential customers and trigger us to explore deeper and thus widen the opportunity for greater business performance. This session principles the future of communication planning, a revolution from traditional norms, engaging demographic of audiences to the arts and science of data and information

05. eCommerce Experience – Connecting with Your “Core” Target
The infrastructure of the new era of eCommerce and the development of logistics possibilities have given the customers more accessible alternatives to shortcut their shopping journey and experience. This section demonstrates how can brands adapt themselves to connect with their "core" target

06. Dynamic Creative (DCO) – Data Driven Advertising
How can Dynamic Creative capture the various interests of consumers

07. What Advertisers Must Know about Cross-Platform Measurement
Old ways of media planning, there used to be limited numbers of mediums such as TV and radio. Today there are various noises in the media environment, which marketers need to cross-measure the success to secure ROI

08. The Power of Content
Technology and social media allows individuals to express themselves and be superstars of their own overnight. This section will celebrate the power of influencer and the opportunity to expand business through the use of their fame

About GroupM
GroupM is the leading global media investment management company serving as the parent to WPP media agencies including Mindshare, MEC, MediaCom, Maxus, and Essence, as well as the programmatic digital media platform, Xaxis, each global operations in their own right with leading market positions. GroupM’s primary purpose is to maximize performance of WPP’s media agencies by operating as leader and collaborator in trading, content creation, sports, digital, finance, proprietary tool development and other business-critical capabilities. GroupM’s focus is to deliver unrivaled marketplace advantage to its clients, stakeholders and people.

Discover more about GroupM at www.groupm.com.
Follow @GroupMWorldwide on Twitter
Follow GroupM on LinkedIn - https://www.linkedin.com/company/groupm