wmt on June 23, 2017, 08:36:03 AM


ก.ท่องเที่ยวหารือสภาธุรกิจสหรัฐอเมริกา – อาเซียน ร่วมพัฒนาภาคท่องเที่ยวยั่งยืน





วันที่ 22 มิถุนายน 2560 ณ ห้องประชุม 1 กระทรวงการท่องเที่ยวและกีฬา สภาธุรกิจสหรัฐอเมริกา – อาเซียน ซึ่งนำโดย Mr. Michael Michalak รองประธานอาวุโสและกรรมการผู้จัดการสภาธุรกิจสหรัฐ – อาเซียนและคณะนักธุรกิจ อาทิ บริษัท Citi  บริษัท PayPal  บริษัท21st Century Fox บริษัท Airbnb บริษัท UBER และบริษัทกลุ่ม Hilton เข้าเยี่ยมคารวะรัฐมนตรีว่าการกระทรวงการท่องเที่ยวและกีฬา ซึ่งได้หารือในประเด็นการพัฒนาการท่องเที่ยวไทยอย่างยั่งยืนและอุตสาหกรรมการท่องเที่ยวทั่วโลก

นางกอบกาญจน์ วัฒนวรางกูร รัฐมนตรีว่าการกระทรวงการท่องเที่ยวและกีฬาได้เน้นความร่วมมือระหว่างภาครัฐและเอกชน ซึ่งมีส่วนสำคัญในการเติบโตด้านการท่องเที่ยวและการพัฒนาเศรษฐกิจและสังคม ในปัจจุบันอุตสาหกรรมการท่องเที่ยวไทยไม่ได้มุ่งเน้นจำนวนนักท่องเที่ยวที่หลั่งไหลเข้ามาประเทศ แต่เน้นถึงรายได้ที่เพิ่มขึ้นถึงร้อยละ 17.7 ของผลิตภัณฑ์มวลรวมในประเทศไทย โดยประเทศไทยมีความต้องการที่จะเพิ่มรายได้ให้มากขึ้น และประเทศไทยจะกลายเป็นภาพลักษณ์แบรนด์เมืองท่องเที่ยวไทยให้กับนักท่องเที่ยวทั้งชาวไทยและชาวต่างชาติได้รับรู้ถึงยุทธศาสตร์ที่จะเชื่อมโยงการท่องเที่ยวเชิงกีฬาด้วย

นางกอบกาญจน์ วัฒนวรางกูร รัฐมนตรีว่าการกระทรวงการท่องเที่ยวและกีฬาได้กล่าวเพิ่มเติมว่า อุตสาหกรรมการท่องเที่ยวจะไม่เพียงขึ้นอยู่กับการมุ่งเน้นสร้างรายได้ แต่จะมีการจัดการผลิตภัณฑ์หรือสินค้าและบริการทางการท่องเที่ยวให้ได้มาตรฐาน เพื่อเพิ่มจำนวนรายได้ให้มากขึ้น ประเทศไทยจะมุ่งเน้นการสร้างความเป็นเอกภาพและความเข้าใจระหว่างผู้คนที่มีความแตกต่างทางด้านวัฒนธรรมเข้าถึงเอกลักษณ์ของความเป็นไทยอย่างแท้จริง

อย่างไรก็ตามยุทธศาสตร์ที่สำคัญสำหรับประเทศไทยยังคงเป็นเชื่อมโยงกลุ่มประเทศอาเซียน ซึ่งนักท่องเที่ยวสามารถเดินทางมาท่องเที่ยวได้ทั้งประเทศไทยและประเทศเพื่อนบ้านในรูปแบบ Joint package ด้านการท่องเที่ยว  และการท่องเที่ยวในรูปแบบใหม่ที่ประเทศไทยวางแผนที่จะลงทุนในด้านการท่องเที่ยวเรือสำราญที่ไม่เพียงแต่จะเป็นท่าเรือขนาดใหญ่ แต่ยังเป็นท่าเรือที่หรูหรา  รวมถึงการท่องเที่ยวเชิงอาหารในรูปแบบ Street Food เนื่องจากอาหารไทยมีชื่อเสียงและขึ้นชื่อในเรื่องของรสชาติและความประณีตในการบรรจงคัดเลือกวัตถุดิบปรุงแต่งที่มีคุณภาพและมีประโยชน์ทางโภชนาการ มีความพิถีพิถันในการตกแต่งอาหารให้มีความสวยงาม และมีเอกลักษณ์ที่แตกต่างกันตามวัฒนธรรมและวัตถุดิบของแต่ละท้องถิ่น อีกทั้งมิสชินและการท่องเที่ยวแห่งประเทศไทยได้ประกาศความร่วมมืออย่างเป็นทางการในการเปิดตัวคู่มือแนะนำร้านอาหาร คือ มิชลินฉบับ กรุงเทพ (Michelin Star Guide Book)
« Last Edit: June 23, 2017, 02:10:16 PM by wmt »

wmt on June 23, 2017, 02:09:51 PM


Courtesy visit from the US – ASEAN Business Council to the Minister of Tourism and Sports





Bangkok, 22 June, 2017 – H.E. Mrs. Kobkarn Wattanavrangkul, Minister of Tourism and Sports, received a courtesy visit from members of the US – ASEAN Business Council, headed by Mr. Michael Michalak.  The visit took place on the morning of the 22nd June 2017, Meeting Room 1, Ministry of Tourism and Sports and discussions focused on the sustainable development of the Thai tourism industry, and the global tourism industry as a whole.

The Minister of Tourism and Sports stressed on the importance of collaboration between related departments and authorities and the Royal Thai Government encourages more public-private partnerships (PPP) as they are key to the growth in tourism as well as the development of socio-economic  aspect.  Currently, the Thai tourism industry no longer focuses on the head count of tourist arrivals but will shift its focus and efforts towards boosting the tourism revenue, as last year’s figures showed that the tourism revenue constitutes as much as 17.7% of Thailand’s GDP and there is a need to maintain this strong number. Thailand will be branding the national tourism industry as a quality leisure destination that would suit a family holiday with fun filled activities as we are now establishing a new market known as Sports Tourism.

Minister Kobkarn Wattanavrangkul, added that the tourism industry should not place all the efforts and emphasis towards the revenue as if the management of our tourism products and services are of the international standards then the numbers will continue to grow. We should also focus more on unity creation, understanding between people of different cultures, that is why it is essential for tourists to find true stories of Thailand through their own unique and authentic experiences.  This will no doubt lead to the fairer distribution of income to the local communities, the benefits of tourism could therefore be felt by everyone involved, not only the superrich. Tourism has the ability to lessen the gap between social classes and statuses and it has the power to bring people closer together, heart to heart.

Furthermore, one of the key strategies for Thailand right now is ASEAN Connect or what is referred to as Thailand +1. This is where tourists not only visit Thailand, but also our neighbouring countries and this will be done in the form of a joint package.  Another new market that Thailand plans to venture into is Maritime Tourism, and our focus is on a broad perspective as we wish to attract not only mega yachts or super yachts, but rather luxury yachts also. Last but not least is the promotion of gastronomy in Thailand, as Thailand is world famous for the delicious flavoursome cuisine that is loved by people across the world. Thailand has a wide range of food for everyone, from authentic Thai cuisine in the form of Street Food to international cuisines with world renowned chefs. Later this year the Michelin Star Guide Book will be recommending restaurants in Bangkok which will no doubt elevate Thailand’s status as the gastronomy hub of the region.

Present were representatives from leading businesses such as, CITI, the largest credit card issuer in the world, PayPal the largest online payment to date with more than 200 million users around the world, 21st Century Fox whose sports channels as well as the National Geographic channel are hugely popular in Thailand, Airbnb who recently unveiled their new mobile application, Experiences, which promotes local activities for users of Airbnb, UBER Thailand among others.