sianbun on November 26, 2009, 08:35:26 AM
แอล แอนด์ เอช พร็อพเพอร์ตี้ เผยโฉม “Terminal 21” ท่าอากาศยานช้อปปิ้ง
 
          แอล แอนด์ เอช พร็อพเพอร์ตี้ ผนึกกำลังสยามรีเทล ดีเวลล็อปเม้นท์ ร่วมพัฒนา Terminal 21 โครงการศูนย์การค้าแนวคิดที่ไม่เคยเกิดขึ้นมาก่อน เพื่อประสบการณ์ใหม่แห่งการจับจ่ายใช้สอยที่ตอบสนองผู้บริโภคระดับกลางในสังคมเมืองอย่างแท้จริง บนทำเลศักยภาพดีที่สุดใจกลางกรุง รองรับกำลังซื้อมหาศาลบริเวณแยกอโศก-สุขุมวิท เชื่อมต่อรถไฟฟ้าบีทีเอสและเอ็มอาร์ที ด้วยบรรยากาศ “มาร์เก็ตสตรีท” ที่จำลองมาจากทั่วทุกมุมโลก ผสานความล้ำสมัยและความหลากหลายของสินค้าและบริการ

          นายอนันต์ อัศวโภคิน ประธานกรรมการบริหาร บริษัท แอล แอนด์ เอช พร็อพเพอร์ตี้ จำกัด กล่าวว่า “จากการสำรวจความต้องการของตลาดและกลุ่มเป้าหมาย เมื่อพิจารณาจากทำเลที่ตั้งซึ่งเป็นจุดแข็งที่เด่นที่สุด จะเห็นว่ากลุ่มเป้าหมายหลักเป็นผู้ใช้รถไฟฟ้าบีทีเอส และรถไฟฟ้าใต้ดินเป็นหลัก และเป็นคนไทยมากกว่าต่างชาติ เป็นกลุ่มคนวัยทำงานรายได้ปานกลางเป็นส่วนใหญ่ ซึ่งความต้องการหลักของกลุ่มเป้าหมายคือ สินค้าแฟชั่น อาหาร และเอนเตอร์เทนเมนต์ และเมื่อพิจารณาที่พฤติกรรมการจับจ่ายจะเห็นว่าส่วนใหญ่ต้องการสินค้าที่ราคาสมเหตุสมผล ต่อรองได้ ไม่ยึดติดกับยี่ห้อหรือแบรนด์เนม”

          “เราจึงตั้งใจพัฒนาโครงการ Terminal 21 ให้เป็นศูนย์การค้าในรูปแบบที่ยังไม่เคยเกิดขึ้นมาก่อนในกรุงเทพ ซึ่งสามารถตอบสนองไลฟ์สไตล์ของคนเมืองระดับกลางได้อย่างแท้จริง เป็นสถานที่ที่ลูกค้าอยากแวะมาเที่ยวบ่อย ๆ สามารถเพลิดเพลินได้ทั้งวันตั้งแต่เช้าจรดเย็น และสนุกสนานกับการจับจ่ายสินค้าอย่างที่ต้องการได้ ด้วยสินค้าที่เป็นแบรนด์คนไทย”

          Terminal 21 มีมูลค่าโครงการกว่า 6,000 ล้านบาท ตั้งอยู่บนพื้นที่กว่า 9 ไร่ บริเวณแยกอโศก ถนนสุขุมวิท ทำเลที่มีความโดดเด่นและมีศักยภาพที่ดีมากที่สุดแห่งหนึ่งในใจกลางย่านธุรกิจของกรุงเทพ ไม่ว่าจะเป็นจุดเชื่อมต่อระหว่างรถไฟฟ้า BTS และ MRT ที่สมบูรณ์ที่สุด ผู้ใช้บริการในสองระบบนี้รวมกันเฉลี่ยถึงกว่า 80,000 คน เป็นศูนย์กลางธุรกิจที่สำคัญ รายล้อมด้วยอาคารสำนักงานจำนวนมาก อีกทั้งยังใกล้แหล่งที่พักอาศัยของชาวต่างประเทศที่หนาแน่นและสำคัญที่สุดในกรุงเทพ ทั้งที่เป็นนักท่องเที่ยว และผู้ที่ทำงานในเมืองไทย

          ด้วยแนวคิดของความเป็นอาณาจักรใหม่ของชีวิตคนเมือง Terminal 21 มีสโลแกนว่า “The Destination for Inspiration” เปรียบเสมือน “ท่าอากาศยานช้อปปิ้ง” หรือประตูสู่เมืองต่าง ๆ ทั่วโลก เป็นช้อปปิ้งมอลล์สูง 9 ชั้น พื้นที่ขายรวมกว่า 40,000 ตร.ม. ประกอบด้วยประเภทสินค้าและร้านค้าที่ตอบสนองทุกรูปแบบการใช้ชีวิตของคนเมือง โดยแบ่งเป็น 3 ประเภทหลักคือ Fashion, Food และ Entertainment ด้วยสถาปัตยกรรมภายนอกที่ดูทันสมัย สะดุดตา โถงต้อนรับกระจกใสที่เปิดโล่งกว้างแบบ Terminal ในสนามบิน โดดเด่นด้วยบันไดเลื่อนกลางยาวถึง 36 เมตร

          นายประเสริฐ ศรีอุฬารพงศ์ กรรมการบริหาร บริษัท สยามรีเทล ดีเวลล็อปเม้นท์ จำกัด กล่าวว่า “เราให้ความสำคัญมากกับการออกแบบตกแต่งภายใน มีการจัดโซน กำหนดทิศทางอย่างชัดเจน เพื่อสร้างบรรยากาศช้อปปิ้งแบบมาร์เก็ตสตรีทที่จำลองมาจากทั่วทุกมุมโลก โดยแบ่งโซนในแต่ละชั้นตามชื่อเมืองและแหล่งท่องเที่ยวที่มีชื่อเสียงของโลก เช่น ปารีส โตเกียว ลอนดอน อิสตันบลู ซานฟรานซิสโก แคริบเบียน และโรม ซึ่งรายละเอียดการตกแต่งก็จำลองบรรยากาศของเมืองเหล่านั้นมาจริง ๆ ไม่ว่าจะเป็นพื้น หรือเสา เพื่อให้ลูกค้ามีความรู้สึกเสมือนได้ไปท่องเที่ยวที่เมืองเหล่านั้น

          ในส่วนของ Fashion ได้จัดแบ่งเป็นโซนร้านค้า Fashion Brand Name โซน Urbanista Shop โดยมีจุดเด่นตรงโซน Urbanista Shop ซึ่งจำลองบรรยากาศแบบร้านค้าในมาร์เก็ตสตรีทมาไว้บนพื้นที่ 3 ชั้นเต็ม ด้วยร้านค้า 600 ร้าน เน้นการตกแต่งหน้าร้านอย่างสวยงาม มีสีสัน น่าสนใจ และมีความหลากหลาย สร้างบรรยากาศที่สนุกสนาน ตื่นเต้นในการช้อปปิ้ง เหมือนเดินอยู่บนถนนสายช้อปปิ้งยอดนิยมในญี่ปุ่น และเกาหลี ซึ่งแตกต่างไปจากศูนย์การค้าหรือห้างสรรพสินค้าทั่ว ๆ ไป

          ในส่วนของ Food ประกอบด้วยโซนซูเปอร์มาร์เก็ต ซึ่งมุ่งเน้นโซน Take Home ที่สมบูรณ์แบบ มีสินค้าให้เลือกอย่างหลากหลาย มีโซนฟู้ดคอร์ท และโซนร้านอาหารต่าง ๆ และในส่วนของ Entertainment ประกอบด้วยโรงภาพยนตร์ เอสเอฟ ซีเนม่า จำนวน 7 โรง ฟิตเนสเซ็นเตอร์ และสปา

          Terminal 21 พร้อมที่จะตอบสนองไลฟ์สไตล์ของผู้บริโภคในปัจจุบัน ที่มีความเป็นตัวของตัวเอง รักความสนุกสนานในการช้อปปิ้ง เลือกสิ่งที่เหมาะสมที่สุดสำหรับตัวเอง เป็นจุดมุ่งหมายแห่งประสบการณ์ช้อปปิ้งที่เพลิดเพลินและน่าประทับใจ อย่างที่ไม่เคยมีมาก่อนในศูนย์การค้าของไทย
« Last Edit: November 26, 2009, 09:00:20 AM by sianbun »

sianbun on November 26, 2009, 09:01:31 AM
L&H Property Unveils “Terminal 21” - the New Airport-Inspired Shopping Complex in Unbeatable CBD Location on Sukhumvit Road
 
          L&H Property has joined hands with Siam Retail Development to develop Terminal 21, aimed at offering a brand new, ideal shopping experience for middle-income city dwellers. Located in an excellent area of the Bangkok CBD at the Asok-Sukhumvit Intersection, with connections to the BTS and MRT systems, the new shopping complex features ‘Market Streets’ from around the world together under one roof. Embracing the enormous purchasing power that comes from one of the city’s highest traffic areas, Terminal 21 offers products and services that truly capture the needs of modern urban consumers.

          Mr. Anan Assavabhokhin, President of L&H Property Co., Ltd. revealed that “taking into account the location of the project, our market survey found that the major target group will be BTS and MRT commuters. These people are Thai, middle-income, working people and their shopping needs are based around fashion, food and entertainment. Their consumption decisions are based on the criteria of reasonable prices and good bargains, while brand names are not an absolutely essential factor.

Terminal 21 has been developed to truly capture the needs of the middle-income urban consumer. The complex is meant to be the place where they can enjoy, relax and shop at any time of the day, with a selection of locally-made, affordable products.

          Terminal 21 is a project worth THB 6,000 million, located on a plot of land in excess of 9-rai and adjacent to the Asok-Sukhumvit intersection. This is one of the most sought-after CBD locations thanks to its access to both the BTS and MRT train systems which see around 80,000 commuters daily, as well as the office buildings surrounding it and its close proximity to an extensive hotel and residential network frequented by foreign tourists and expatriates.

          Carrying the slogan “The Destination for Inspiration”, Terminal 21 is the first airport-style shopping destination for urban dwellers. The shopping complex comprises 9 storeys with a total rental area of over 40,000 square meters. The modern, eye-catching architecture is defined by an airport terminal-style high glass wall and a stunning 36-meter long escalator. Product and service offerings are painstakingly chosen to best meet the needs of the urban lifestyle and comprise of three main categories – Fashion, Food and Entertainment.

          According to Mr. Prasert Sriuranpong, Executive Director of Siam Retail Development Co., Ltd., “we have placed a high degree of emphasis on the interior design of Terminal 21. Zoning and design direction have been clearly thought out to create the atmosphere of famous streets of fashion capitals from around the world - Paris, Tokyo, London, Istanbul, San Francisco and the Caribbean. Every decoration detail mimics the original, as can be noticed in the column design and type of floor tiling that vary from zone to zone. Customers will feel as if they are actually promenading through those cities.”

The Fashion category of Terminal 21 comprises fashion brand name shops, the Urbanista shops. The highlight is the Urbanista shop zone, designed to create the atmosphere of market streets from around the world on ample three-floor area. Over 600 shops in the zone are meticulously decorated with colorful, attractive window displays in order to provide shoppers with a fun and exciting shopping experience that can not be found in typical shopping malls and department stores.

          The Food category consists of supermarket and take-home zones with an excellent selection of cuisines. The Food Court and restaurants are spread out over two floors. The Entertainment category comprises of a 7-screen SF Cinema, fitness center and spa.

          Terminal 21 is poised to become the ideal shopping destination for modern consumers who seek unique, enhanced shopping enjoyment, the kind of experience that can not be found in other shopping malls in Thailand, with a product selection that truly meets their individual style and budgetary needs.