wmt on February 27, 2016, 02:11:14 PM
ททท. จับมือ จีทีเอ ผู้นำการท่องเที่ยวระดับโลก ยกระดับไทยสู่เมืองท่องเที่ยวลักซัวรี่ รุกสร้างความแข็งแกร่งการลงทุนของกลุ่มการท่องเที่ยวเอเชียแปซิฟิกและตะวันออกกลาง และโปรโมทไทยสู่เมืองท่องเที่ยวระดับไฮเอนด์ปีนี้



The Nai Harn, One of Thailand new luxury hotels


นางจุฑาพร เริงรณอาษา รองผู้ว่าการด้านตลาดยุโรป แอฟริกาตะวันออกกลาง และอเมริกา การท่องเที่ยวแห่งประเทศไทย


มร.อีวาน วอลท์เตอร์ ผู้บริหารระดับสูง จีทีเอ ทราเวล (Ivan Walter, CEO, GTA)


TAT+GTA Press Conference



กรุงเทพฯ, ประเทศไทย (23 กุมภาพันธ์ 2559) –  การท่องเที่ยวแห่งประเทศไทย ประกาศความร่วมมือกับ จีทีเอ (GTA) บริษัทท่องเที่ยวที่มีอิทธิพลมากที่สุดแห่งหนึ่งในโลก พร้อมเผยแผนกลยุทธ์เพื่อยกระดับประเทศไทยสู่เมืองท่องเที่ยวระดับลักซัวรี่ ภายในงานประชุม “จี มีท 2016” (G Meet 2016) งานประชุมการท่องเที่ยวยิ่งใหญ่แห่งปี ที่มีผู้ประกอบการธุรกิจการท่องเที่ยวแถวหน้าในภูมิภาคเอเชียแปซิฟิกและตะวันออกกลางร่วมงานอย่างคับคั่ง อาทิ แอคคอร์ โฮเท็ลส์ กรุ๊ป (AccorHotels Group) ฟาร์ อีส ฮอสพิทัลลิตี้ (Far East Hospitality) ไฟล์ท เซ็นเตอร์ (Flight Centre) เจทีบี (JTB) ไมเนอร์ โฮเต็ล กรุ๊ป (Minor Hotel Group) สตาร์วูด โฮเท็ล แอนด์ รีสอร์ท (Starwood Hotels & Resorts) และการบินไทย (Thai Airways) เพื่อหารือเกี่ยวกับอนาคตของการท่องเที่ยว และบทบาทของตัวกลางการท่องเที่ยวในอนาคต ณ โรงแรมอินเตอร์คอนติเนนตัล กรุงเทพฯ เมื่อวันที่ 23 กุมภาพันธ์ 2559 ที่ผ่านมา

นางจุฑาพร เริงรณอาษา รองผู้ว่าการด้านตลาดยุโรป แอฟริกาตะวันออกกลาง และอเมริกา การท่องเที่ยวแห่งประเทศไทย เปิดเผยว่า “การท่องเที่ยวของประเทศไทยในปี 2558 ที่ผ่านมา มีนักท่องเที่ยวหลั่งไหลเข้ามาจากทั่วโลก กว่า 29.9 ล้านคน เพิ่มขึ้นกว่า 20% จากปี 2557 (จากสถิติของกระทรวงการท่องเที่ยวและกีฬาแห่งประเทศไทย) โดยมีค่าเฉลี่ยการเข้าพักต่อวัน (Average Daily Rate - ADR) เพิ่มขึ้นกว่า 17% ในตลาดการท่องเที่ยวระดับไฮเอนด์ ด้วยศักยภาพของแหล่งท่องเที่ยวต่างๆ ในประเทศไทยและการขยายตัวดังกล่าว จึงนำไปสู่การยกระดับเมืองไทยสู่ตลาดการท่องเที่ยวระดับไฮเอนด์ เพื่อให้สอดคล้องกับเทรนด์การท่องเที่ยวในปัจจุบัน ซึ่งเรามีความยินดีเป็นอย่างยิ่งที่จะได้ร่วมงานกับจีทีเอ บริษัทผู้นำการท่องเที่ยวระดับโลก เพื่อยกระดับประเทศไทยสู่เมืองท่องเที่ยวระดับไฮเอนด์ในอนาคต โดยจีทีเอจะทำหน้าที่เผยแพร่ประเทศไทยให้เป็นที่รู้จักในตลาดไฮเอนด์ระดับโลก และแนะนำผ่านตัวกลางการท่องเที่ยวทั่วโลก (Travel Agency) ซึ่งเรามั่นใจว่า แผนกลยุทธ์การร่วมมือกับจีทีเอ จะสามารถทำให้ประเทศไทยเป็นที่รู้จักในสากลและประสบความสำเร็จได้ในไม่ช้า”

ด้าน มร.อีวาน วอลท์เตอร์ ผู้บริหารระดับสูง จีทีเอ ทราเวล (Ivan Walter, CEO, GTA) กล่าวว่า “ประเทศไทยคือหนึ่งในเมืองที่นักท่องเที่ยวทั่วโลกใฝ่ฝันที่จะมาเยือนสักครั้งในชีวิต มีความหลากหลาย มีสถานที่ท่องเที่ยวที่สวยงาม และมีชื่อเสียงด้านการบริการที่ยอดเยี่ยม ดังนั้น เราจึงร่วมมือกับการท่องเที่ยวแห่งประเทศไทย เพื่อเผยแพร่ชื่อเสียงของประเทศไทยให้เป็นที่รู้จักทั่วโลกมากยิ่งขึ้น เราเชื่อว่า ด้วยศักยภาพของเราจะสามารถยกระดับนักท่องเที่ยวสู่นักท่องเที่ยวระดับไฮเอนด์ ให้เข้ามาเที่ยวในเมืองไทยมากขึ้น เพื่อสัมผัสประสบการณ์ท่องเที่ยวแบบหรูหรา ไม่ว่าจะเป็น ความสวยงามของประเทศ ที่พักระดับ 5 ดาว การท่องเที่ยวแบบเอ็กซ์คลูซีฟ  และในขณะเดียวกัน ก็ยังจะได้สัมผัสกับวัฒนธรรมไทย และธรรมชาติที่ยังอุดมสมบูรณ์ของประเทศไทยอีกด้วย”

ทั้งนี้ จีทีเอ ครบรอบ 41 ปีในปีนี้ โดย จีทีเอ เป็นส่วนหนึ่งของ คูนิ กรุ๊ป (Kuoni Group) หัวใจหลักของความสำเร็จของจีทีเอ คือ การเป็นผู้นำบริษัทท่องเที่ยวสำหรับการท่องเที่ยวด้วยตัวเอง (Fully Independent Travel - FIT) ด้วยศักยภาพด้านต่างๆ  จึงทำให้จีทีเอเป็นที่ไว้วางใจจากทั่วโลก ไม่ว่าจะเป็นประสบการณ์ที่ยาวนาน ความสัมพันธ์ที่ดีกับผู้ประกอบการอุตสหกรรมการท่องเที่ยว และการเชี่ยวชาญพื้นที่ท่องเที่ยวแต่ละแห่งเป็นอย่างดี  นอกจากนั้น ยังใช้เทคโนโลยีที่ทันสมัย ทำให้เชื่อมต่อกับตัวแทนขายทั่วโลกได้อย่างมีประสิทธิภาพ โดยที่ผ่านมามีการจองห้องพักจากทั่วโลกผ่านจีทีเอมากกว่า 14 ล้านห้องแล้ว โดยศักยภาพของจีทีเอสามารถดูแลลูกค้าได้ตั้งแต่การจองจนกระทั่งเข้าพักตลอดจนจบการท่องเที่ยวอีกด้วย

เกี่ยวกับ จีทีเอ (GTA)
ทีเอ (GTA) ผู้นำบริษัทท่องเที่ยวที่มีอิทธิพลมากที่สุดแห่งหนึ่งในโลก ให้บริการสินค้าและบริการสำหรับการท่องเที่ยวด้วยตนเอง (Fully Independent Travel – FIT) และรองรับบริษัทท่องเที่ยวใหญ่ๆ อีกมากมาย โดยจีทีเอเป็นส่วนหนึ่งของคูนิ กรุ๊ป (Kuoni Group) ด้วยศักยภาพด้านต่างๆ  จึงทำให้จีทีเอเป็นที่ไว้วางใจจากทั่วโลก ไม่ว่าจะเป็นประสบการณ์ที่ยาวนาน ความสัมพันธ์ที่ดีกับผู้ประกอบการอุตสหกรรมการท่องเที่ยว และการเชี่ยวชาญพื้นที่ท่องเที่ยวแต่ละแห่งเป็นอย่างดี  นอกจากนั้น ยังใช้เทคโนโลยีที่ทันสมัย ทำให้เชื่อมต่อกับตัวแทนขายทั่วโลกได้อย่างมีประสิทธิภาพ เช่นเดียวกับเว็บไซต์ XML, TravelCube และ Travel Bound แหล่งข้อมูลการท่องเที่ยวที่สำคัญสำหรับนักเดินทางในเครือจีทีเอ มียอดจองห้องพักกว่า 21,000 ห้องต่อวัน และมีมากกว่า 25 ภาษา ข้อมูลเพิ่มเติม www.gta-travel.com
« Last Edit: February 29, 2016, 08:26:19 AM by wmt »

wmt on February 27, 2016, 02:12:03 PM
Tourism Authority of Thailand partners GTA through a historic “Travel Partners Pledge” to promote Thailand as a luxury leisure destination A commitment by the APAC & Middle East travel community to strongly invest and promote the area of upscale, luxury travel in destination Thailand.


The Nai Harn, One of Thailand new luxury hotels


นางจุฑาพร เริงรณอาษา รองผู้ว่าการด้านตลาดยุโรป แอฟริกาตะวันออกกลาง และอเมริกา การท่องเที่ยวแห่งประเทศไทย


มร.อีวาน วอลท์เตอร์ ผู้บริหารระดับสูง จีทีเอ ทราเวล (Ivan Walter, CEO, GTA)


TAT+GTA Press Conference


(Bangkok, 23 February 2016) GTA has announced a landmark strategic partnership with the Tourism Authority of Thailand (TAT) to promote luxury travel to Thailand.

Announced at the “g meet 2016” summit held at the InterContinental Hotel Bangkok today, a historic Travel Partners Pledge was made between GTA, Tourism Authority of Thailand and a host of global tourism leaders from Thailand’s biggest source markets in Asia Pacific, Middle East & Africa.

Travel and technology senior leaders from AccorHotels, AIS, Caissa Touristic, Compass Hospitality, Derbysoft, Far East Hospitality, Flight Centre, JTB, MakeMyTrip, Metglobal, Minor Hotel Group, Onyx Hospitality Group, SiteMinder, Starwood Hotels & Resorts, Thai Airways, Tuniu and Tourism Authority of Thailand gathered at GTA’s g meet 2016 summit to discuss “the future outlook of travel” and “the future of travel intermediaries”.

Thailand’s star has risen dramatically in recent years with the destination drawing a total of 29.9 million international visitors in 2015, an increase of over 20% compared to 2014, according to data provided by the Ministry of Tourism and Sports Thailand. With the destination keen to increase yields and the average length of stay, its move to promote the luxury market is also in line with trends that show Thailand as an attractive proposition to upscale travellers indicated by the 17% increase in the Average Daily Rate (ADR) in the luxury accommodation segment, according to C9 Hotelworks, a Thailand-based tourism consultancy.

Ivan Walter, CEO, GTA said: “Thailand is one of the world’s most desired and dynamic tourism destinations. It is therefore fitting that we are here today to announce such an important partnership with the Tourism Authority of Thailand and be surrounded by many of the world’s influential travel suppliers, travel agents, technology partners and hotels.

“We believe that through our partnership, we will be able to encourage more upscale travellers to visit Thailand to appreciate indigenous travel experiences – lavish accommodation and personalized unique on-the-ground excursions.  But most importantly, we want people to enjoy pleasant interactions with Thai culture, its environment and its greatest asset – its Thai people.”

Tourism Authority of Thailand Deputy Governor Juthaporn Rerngronasa said that she was humbled by the strong encouragement of the industry – led by GTA - to support Thailand develop its tourism business in the important luxury segment.

“We are delighted to be working with GTA to promote Thailand as a luxury travel destination.  We thank them for leading the key industry players here to Bangkok so they can witness the many luxury experiences our country has to offer and recognize the distinctive opportunities first hand. We are sure this strategic partnership with GTA, one of the world’s most influential provider of travel content and experiences, will be a great success.”

Celebrating 41 years in business in 2016, GTA is part of the Kuoni Group. Core to GTA’s success as a leading travel company for the fully independent travel (FIT) industry is its longevity in the industry, good financial stability, coupled with its global presence, and the expertise of its people. GTA has long-connected travel sellers to hotel partners to offer unrivalled content at the best possible prices through its highly reliable technology. The world’s travel trade books nearly 14 million room nights a year through GTA, relying on its ability to take care of their customers from the time they book through to the time arrive at their holiday destination and beyond…

About GTA
Powering global travel, GTA provides ground travel products and services for fully independent travel, supporting the biggest and best in travel. Part of the Kuoni Group, GTA is trusted to deliver because of its wealth of experience, privileged relationships and on the ground expertise. Its technology solutions easily connect travel suppliers and sellers worldwide. As well as its XML, booking sites – GTA, TravelCube and Travel Bound,– process over 21,000 bookings daily, in more than 25 languages. Connect now with GTA. www.gta-travel.com
« Last Edit: February 29, 2016, 08:26:29 AM by wmt »