MSN on November 19, 2015, 03:38:21 PM
BMX 2016 อุ่นเครื่อง ร่วมพลนักการตลาดชั้นนำจัดงาน Business Marketing Forum – Bangkok “มุมมองการตลาดแนวใหม่ในยุคดิจิทัล”




คุณชัยวัฒน์ ตั้งสุรกิจ ประธานเจ้าหน้าที่บริหาร


ผู้ดำเนินรายการเสวนา _คุณตั้น นิวัฒน์ ชาตะวิทยากูล


ผู้ร่วมเสวนา_นายสินธุ์ เภตรารัตน์ กรรมการผู้จัดการธุรกิจมีเดียนีลเส็น (ประเทศไทย)


กระทรวงเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร ร่วมกับ บริษัท แกรนด์ เอ็กซิบิชั่น แมนเนจเม้นท์ จำกัด หรือ แกรนเด็กซ์ จัดงาน Business Marketing Forum – Bangkok เวทีเสวนาเรื่องมุมมองทางการตลาดแนวใหม่ในยุคดิจิทัล ความท้าทายและโอกาสครั้งสำคัญที่นักการตลาดในยุคดิจิทัล ไม่ควรพลาด เพื่อก้าวทันกระแสยุคที่โลกมีการเปลี่ยนแปลง และใช้ประโยคจากดิจิตอลมากขึ้น พร้อมเผยความพร้อมในการเตรียมจัดงานใหญ่ “Business Marketing Expo 2016” หรือ BMX 2016 งานแสดงนวัตกรรม และเทคโนโลยีทางการตลาดครบวงจรระดับนานาชาติ เวทีกลางในการรวมตัวของกลุ่มนักการตลาดชั้นนำทั่วภูมิภาคอาเซียน ให้ได้พบกับเครื่องมือทางการตลาดครบวงจรที่นักการตลาดสามารถเข้ามาเลือกสรรเครื่องมือและเทคโนโลยีใหม่ๆ เพื่อนำไปเพิ่มประสิทธิภาพให้กับแผนการตลาดของตนเอง

นายชัยวัฒน์ ตั้งสุรกิจ ประธานเจ้าหน้าที่บริหาร บริษัท แกรนด์ เอ็กซิบิชั่น แมนเนจเม้นท์ จำกัด เปิดเผยว่า การตลาดถือเป็นหัวใจสำคัญในการดำเนินธุรกิจในทุกๆองค์กร ซึ่งนอกจากจะเป็นอีกหนึ่งช่องทางในการสร้างยอดขายแล้ว ยังจะช่วยในการสร้างคุณค่าให้กับแบรนด์และผลิตภัณฑ์ต่างๆ ยิ่งในปัจจุบันที่โลกของเรามีเครื่องมือทางการตลาดที่หลากหลาย ทั้งออฟไลน์ ออนไลน์ หรือจะเป็นสื่อผสมที่มีทั้งออฟไลน์ ออนไลน์ในตัว ความหลากหลายตรงนี้ส่งผลให้นักการตลาดสามารถเลือกสรรเครื่องมือทางการตลาดที่ต้องการ ตรงตามกับลักษณะของกลุ่มผู้บริโภคของแบรนด์ได้มากขึ้น ด้วยเหตุนี้ หากมีการวางแผนในการทำการตลาดให้รอบด้านแน่นอนว่าความสำเร็จของแบรนด์ก็อยู่แค่เพียงเอื้อมมือเท่านั้น

ทั้งนี้เป็นการตอกย้ำกระแสดิจิทัลที่เข้ามามีบทบาท และมีความสำคัญมากต่อภาพรวมของเศรษฐกิจในทุกภาคส่วน กระทรวงเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร จึงได้ร่วมกับทางบริษัทฯ จัดงาน Business Marketing Forum – Bangkok เวทีเสวนาเรื่องมุมมองทางการตลาดแนวใหม่ในยุคดิจิทัล โดยได้รับเกียรติจาก นางสาวบงจรรย์ กาญจนศาสตร์ผู้อำนวยการสำนัก สำนักส่งเสริมอุตสาหกรรมเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร กระทรวงสารสนเทศและการสื่อสาร มาปาฐกถา พิเศษในหัวข้อ “โอกาสทางการตลาดดิจิทัล” ที่เผยถึงความเป็นนักการตลาดยุคใหม่ ที่ต้องเตรียมพร้อมกับการขยายตลาดที่มีขนาดใหญ่ขึ้นในส่วนของการเป็นประชาคมเศรษฐกิจอาเซียน และโอกาสของนักการตลาดที่จะพัฒนาศักยภาพในการรับเทคโนโลยีใหม่ๆ และใช้โอกาสนั้นในการดำเนินธุรกิจให้เติบโตอย่างยั่งยืน พร้อมร่วมพูดคุยถึงนโยบาย และความเคลื่อนไหวในด้านการตลาดดิจิทัล ในมุมมองของภาครัฐฯ

ภายในงานพร้อมร่วมรับฟังเนื้อหาที่เข้มข้นจากการเสวนาภายใต้หัวข้อ “การผสมผสานกลยุทธ์ทางการตลาดในยุคดิจิทัล” ซึ่งได้รับเกียรติจากนักการตลาดชั้นนำ ได้แก่  นายสมยศ ชัยรัตน์ ที่ปรึกษา บริษัท ไบรท์ สกาย มีเดีย จำกัด, นายวิศรุต เอื้ออานันท์ หัวหน้าฝ่ายพัฒนาออนไลน์และแอพพลิเคชั่น บริษัท แอดวานซ์ อินโฟร์ เซอร์วิส จำกัด (มหาชน)  และนายสินธุ์ เภตรารัตน์ กรรมการผู้จัดการธุรกิจมีเดีย เดอะนีลเส็น คอมปะนี (ประเทศไทย) จำกัด ที่จะมาร่วมในการเสวนาในครั้งนี้ พร้อมเผยถึงการผสมผสานของการตลาดเชิงรุกโดยใช้สื่อออฟไลน์ (Traditional Media) และออนไลน์มีเดียที่เข้าถึงกลุ่มเป้าหมายที่มีประสิทธิภาพ ด้วยความจำเป็นของการตลาดแบบบูรณาการ (Integrated Marketing) ที่ยังคงมีความสำคัญอยู่เสมอ ดังนั้นหากนักการตลาดยุคใหม่รู้จักผสมผสานเครื่องมือทางการตลาดในแต่ละรูปแบบเข้าด้วยกันแบบลงตัวแล้ว จะยิ่งเป็นการตอกย้ำแบรนด์ให้ยังคงเป็นที่หนึ่งในใจของผู้บริโภค พร้อมเผยสถิติการใช้สื่อทั้งออฟไลน์และออนไลน์ในปี 2559 ที่กำลังจะมาถึงก่อนใคร  ให้นักการตลาดยุคใหม่ได้เตรียมตัวพร้อมรับมือกับความเปลี่ยนแปลงที่จะมาถึง

ทั้งนี้การจัดงาน Business Marketing Forum – Bangkok ถือเป็นการอุ่นเครื่องก่อนของงาน Business Marketing Expo 2016 งานแสดงนวัตกรรมและเทคโนโลยีทางการตลาดครบวงจรระดับนานาชาติ ที่นอกจากจะเป็นเวทีกลางในการพบปะและพูดคุยสำหรับนักการตลาดแล้ว ยังเปิดโอกาสสำคัญให้กับนักการตลาดในการเลือกสรรเทคโนโลยีและเครื่องมือทางการตลาดเพื่อใช้ในการวางแผนและพัฒนาแผนการตลาดแนวใหม่ที่มีประสิทธิภาพเพื่อมุ่งสู่ความสำเร็จทางธุรกิจ ซึ่งท่านจะได้พบกับกลุ่มผู้ให้บริการทางการตลาดมากกว่า 200 ราย  บนพื้นที่กว่า 5,000 ตารางเมตร พร้อมกิจกรรมและงานสัมมนาที่น่าสนใจอีกมากมาย ที่ได้รับความรับมือจากภาครัฐและภาคเอกชน ผนึกกำลังสร้างสรรค์เพื่อพัฒนาแนวคิดและหลักการให้กับนักการตลาดยุคใหม่อีกด้วย  โดยกำหนดจะจัดขึ้นระหว่างวันที่ 15-17 มีนาคม 2559 ณ ศูนย์นิทรรศการและประชุม ไบเทค

ท่านใดสนใจสามารถสอบถามข้อมูลเพิ่มเติมได้ที่ 02-703-1991 หรืออีเมล์ info@grandex.co.th  และสามารถเยี่ยมชมเว็บไซต์ของงาน ฯ ได้ที่ www.bmxasia.com

MSN on November 19, 2015, 03:41:08 PM
BMX 2016 Warm up marketing business Incorporating leading marketers to arranging Business marketing Forum – Bangkok “New Marketing Perspective in the Digital Age”




คุณชัยวัฒน์ ตั้งสุรกิจ ประธานเจ้าหน้าที่บริหาร


ผู้ดำเนินรายการเสวนา _คุณตั้น นิวัฒน์ ชาตะวิทยากูล


ผู้ร่วมเสวนา_นายสินธุ์ เภตรารัตน์ กรรมการผู้จัดการธุรกิจมีเดียนีลเส็น (ประเทศไทย)


Thailand Ministry of Information and Communication Technology together with Grand Exhibition Management Co., Ltd. or GRANDEX are organizing Business Marketing Forum – Bangkok. It will be great challenge and opportunity on vision of new market trend in digital generation that all marketers in this era would never missed in order to getting ready for market changed and seeing through business channel in digital generation. Moreover, this time will reveal the readiness of the big event “Business Marketing Expo2016 or BMX 2016” - The International Exhibition and Conference on Business Marketing for Thailand and ASEAN which aims to present new marketing innovations technologies and best practices for professional marketers. It will be a channel for all leading marketers within ASEAN to meet new tools and technologies that would benefit for maximizing efficiency of their own marketing plan.     
           
Mr. Chaiwat Tangsurakij,Chief Executive Officer of Grand Exhibition Management Co., Ltd., said that “Marketing is the key for business management in every organization. It is not only the way to create sales volume but it is also creating brand and product value for each goods or services. Especially in this era, we have various marketing tools such as traditional media, online or integrated marketing which influence the marketers to be able to select media that suit for their products and easily meet their target group. For this, the successful of business would be easy if we have a sufficient marketing plan.”       

To emphasize that, nowadays, digital trend has important role in economic overview. Therefore, Ministry of Information and Communication Technology has cooperated with GRANDEX to arrange the Business Marketing Forum-Bangkok. This forum has a key note speaker “Ms. Bongchan Kanchanasat, Executive Director of Information and Communication Technology Industry Promotion Bureau, the representative from Ministry of Information and Communication Technology to make a special speech in topic of “Marketing Opportunities in Digital Age”. Which will talk about how to be a new era marketer which has to be prepared for market expansion from AEC impact also will talk about opportunities to develop potentiality in new technology learning and able to imply that opportunity to sustain business growth. Moreover, government policy and movement in digital market will be also included.     

In forum, the topic "Marketing Integration Best Practice in the Digital Age" by the key players in marketing business,  Mr. Somyos Chairut – Counselor Executive Advisor of Bright Sky Media Co., Ltd, Mr. Wisut Ua-Anant – Head of Online Channel Management & Application from  Advanced Info Service PLC. and Mr. Sinthu Peatrarut – Managing Director from Media Client Leadership, The Nielsen Company (Thailand) Ltd. They will altogether reveal about mixed marketing strategy by using both traditional media and online media to efficiently get into target group as well as the integrated marketing that is still always play an important role. Therefore, if the marketers always adjust their marketing tools to be able to adapt to market change, it will ensure that their brand will stand on consumer mind. In addition, the statistic result of traditional and online media using in 2016 will be revealed.

Business Marketing Forum-Bangkok is prelim of the big event “Business Marketing Expo 2016” - The International Exhibition and Conference on Business Marketing for Thailand and ASEAN the main stage to of professionals marketers. There will be group of lead marketing services over 200 companies on the area over 5,000 sq.m. Moreover, there will be various activities and seminars from both government and private parties which aim to enhance creativity for new marketing idea. This event will be held on 15-17 March 2016 at Bangkok International trade & Exhibition Center (BITEC)

Joining the event or asking more information you can contact at Tel. 02-703-1991 or email info@grandex.co.th, and for event detail can go to www.bmxasia.com.