wmt on September 21, 2015, 06:21:16 PM








ททท. จับมือ GTA อัดโปรโมชั่น “พัก 1 ฟรี 1 คืน” ในกรุงเทพฯ - ภูเก็ต ดึงนักท่องเที่ยวเอเชียตะวันออกและตะวันออกกลางฟื้นบรรยากาศท่องเที่ยวไทย

บ่ายวันนี้ (17 กันยายน 2558) นายยุทธศักดิ์ สุภสร ผู้ว่าการการท่องเที่ยวแห่งประเทศไทย (ททท.) ร่วมกับ Mr. Daryl Lee Regional Vice-President Asia Pacific, Middle East &Africa บริษัท กัลลิเวอร์ส เทรเวล แอสโซซิเอทส์ (ไทยแลนด์) จำกัด (Gullivers Travel Associates (Thailand) Ltd. : GTA) แถลงข่าวเปิดตัวแคมเปญ “Thailand Stronger Together” จัดโปรโมชั่น “พัก 1 คืน ฟรี 1 คืน” ในสองเมืองท่องเที่ยวหลัก กรุงเทพฯ – ภูเก็ต ระหว่าง 22 กันยายน – 31 ตุลาคม 2558 เพื่อกระตุ้นตลาดนักท่องเที่ยวเอเชียตะวันออกและตะวันออกกลาง

โดยแคมเปญ “Thailand Stronger Together” เกิดจากความร่วมมือของ ททท. และ GTA ซึ่งเป็นบริษัทตัวกลางในการรับจองห้องพักในรูปแบบออนไลน์ที่มีเครือข่ายประสานงานทั่วโลก และมีประสบการณ์ยาวนานกว่า 40 ปี โดยได้จัดโปรโมชั่นสำหรับนักท่องเที่ยวตลาดเอเชียและตะวันออกกลาง “พัก 1 คืน ฟรี 1 คืน” ร่วมกับโรงแรม 32 แห่ง จากกรุงเทพฯ 15 แห่ง และภูเก็ต 17 แห่ง ซึ่งเป็น 2 จุดหมายปลายทางหลักของนักท่องเที่ยวกลุ่มดังกล่าว เพื่อสร้างความมั่นใจและดึงดูดให้นักท่องเที่ยวเดินทางมาท่องเที่ยวประเทศไทยเพิ่มมากขึ้น

ทั้งนี้ นักท่องเที่ยวต่างชาติสามารถจองโปรโมชั่นดังกล่าวได้ ผ่านทางตัวแทนจำหน่ายของ GTA ที่มีอยู่หลายหมื่นแห่งทั่วโลก โดยนอกจากจะได้รับโปรโมชั่นห้องพักแล้ว ยังอาจเลือกรับสิทธิพิเศษอื่นๆ อาทิ ส่วนลดค่าอาหารและเครื่องดื่ม การอัพเกรดห้องพัก อีกทั้งนักท่องเที่ยวยังจะได้รับเสื้อยืด “Thailand Stronger Together” เมื่อเข้าเช็คอินในโรงแรม สำหรับใส่ร่วมกิจกรรมถ่ายภาพ โพสต์ลงบน Social Media แล้วแฮชแท็ก #ThailandStrongerTogether ลุ้นรับรางวัลท่องเที่ยวประเทศไทยจาก GTA อีกมากมาย

สำหรับเมื่อปี 2557 ที่ผ่านมา มีนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติเดินทางมาท่องเที่ยวประเทศไทย ผ่านการจองกับตัวแทนจำหน่ายของ GTA รวม 1,256,148 คน โดย ททท. เชื่อมั่นว่า ความร่วมมือครั้งนี้จะช่วยกระตุ้นการเดินทางของนักท่องเที่ยวในตลาดเอเชียและตะวันออกกลาง ซึ่งเป็นกลุ่มนักท่องเที่ยวคุณภาพที่มีการใช้จ่ายสูง ให้เป็นไปตามเป้าหมาย คือ นักท่องเที่ยวตลาดเอเชียตะวันออก 17.45 ล้านคน สร้างรายได้รวม 6.08 ล้านบาท และนักท่องเที่ยวตลาดตะวันออกกลาง 7.2 แสนคน สร้างรายได้รวม 84.8 หมื่นล้านบาท เพื่อผลักดันให้จำนวนนักท่องเที่ยวต่างชาติตลอดทั้งปี 2558 นี้ เป็นไปตามเป้าที่กำหนดไว้ 28.8 ล้านคน ได้อย่างแน่นอน
« Last Edit: September 21, 2015, 06:42:01 PM by wmt »

wmt on September 21, 2015, 06:42:50 PM
GTA, a world leader in ground travel products and services, is trusted to deliver because of our wealth of experience, privileged relationships and on the ground expertise


Reliable technology connects the world’s travel sellers withunrivalled content at the best possible prices.

Global influence, coupled with a thorough understanding of destinations and the insightful application of local expertise, securesyear-round business for our partners.

The security and stability of a hundred-year heritage and one of the biggest networks on the planet withstaff dedicated to providing excellence, always.

Powering global travel, GTA has been behind some of the biggest and best in the industry for 40 years. Present in nearly 100 locations worldwide, we scour the globe to create a vast inventory of accommodation options, ‘in destination’ services and experiences for the travel trade.Year round and around the world, our substantial buying power enables us to find the right products at the best price possible.

GTA’s technology, destination expertise and service standards have been helping businesses provide fully independent travellers (FIT) with the accommodation, services, excursions and experiences they most want to enjoy on practically every part of the planet. Our partners and clients – tens of thousands of travel wholesalers, tour operators, retail and online travel agents – benefit instantly from our vast inventory of global travel content. We give you greater choice and control over how you create, market and sell truly exceptional travel experiences to your customers.

Global Expertise… With sales and service offices in cities around the world and a network of thousands of local professionals, we share 40 years of experience, privileged relationships and on the ground expertise that you can trust to deliver.

Content Leadership…With product sourced from more than 45,000 suppliers in 185 countries, made available to a global audience in 30 languages, we connect you to more ways to create profitable travel experiences.

Innovative Service…Our longevity and personal service ethos has led us to build strong relationships. We raise standards of service by developing first to market tools and reliable technologies that give our customers greater control and better solutions for their customers.

Connect with GTA for the latest in technology, the widest choice and the very best in personal service.

www.gta-travel.com

wmt on September 21, 2015, 06:43:38 PM
GTA launches social media campaign to drive travel to Thailand after explosion

•   Major social media campaign to maintain Thailand’s tourism popularity following Bangkok explosion which caused a fall in visitor numbers
•   Giving away 10,000 free #ThailandStrongerTogether t-shirts
•   Encourages travellers to upload photos and inspiring captions to Instagram
•   #ThailandStrongerTogether reminds travellers of their power to support local communities, jobs and economies by continuing to visit Thailand where travel and tourism generates 19% of GDP
•   Responsible for bringing more than 1.2 million tourists to Thailand last year, GTA expects to top that figure in 2015 thanks to this campaign

Global travel distributor GTA today (21 September 2015) launches a major campaign to help maintain Thailand’s popularity as a tourist destination. Announced at Siam Kempinski Hotel Bangkok in partnership with the Tourism Authority of Thailand (TAT), the ‘Stronger Together’ campaign will increase awareness of the appeals of Bangkok and Phuket, highlight value for money accommodation and drive visits to the destination from key markets in Asia and the Middle East.

The campaign will engage travellers already visiting Thailand with a t-shirt giveaway featuring Iyara the Asian elephant, a national symbol of the destination, and the hashtag ThailandStrongTogether. 10,000 specially designed, limited edition t-shirts will be given to travellers staying at promoted hotels. The ‘stronger together’ message reminds travellers of their ability to support local communities and economies by continuing to visit Thailand. GTA and TAT will encourage them to take selfies while wearing the t-shirts and become a ‘social media army’ raising support of the destination. They will be asked to post their pictures to Instagram with inspiring or motivational captions: the best one will win a three-day trip to Thailand with GTA.

Responsible for bringing more than 1.2 million tourists to Thailand last year, GTA distributes accommodation options, ‘in destination’ services and a rich range of experiences to a network of tens of thousands of travel agents worldwide. For this campaign, its extraordinary reach will target travel agents in cities in China, Hong Kong, India, Indonesia, Japan, Malaysia, the Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, the United Arab Emirates and other parts of the Middle East.

Daryl Lee, GTA’s Regional Vice President of Sales & Marketing for Asia Pacific, the Middle East and Africa, says: “With 40 years in business powering global travel, GTA can help Thailand’s tourism industry welcome back customers from around the world. Although the explosion affected bookings in August and September, by the end of the year we think the Stronger Together campaign will have brought Thailand more visitors than in 2014.

“Thanks to the longstanding partnerships we have with the hospitality and travel trade, we have brought together the destination’s hotels and attractions to drive even stronger awareness that there is no reason to postpone a visit.”

The first high level, large-scale, public- and private-sector collaboration led by the Tourism Authority of Thailand and GTA, the month-long ‘Thailand, Stronger Together’ campaign comes after the explosion at a popular tourist site in Bangkok in the height of the holiday season, which caused a fall in visitor numbers. The ‘Thailand, Stronger Together’ theme reminds the world of the role that travel can play to support jobs and prosperity, particularly in Thailand where travel and tourism generates 19% of the country’s GDP1.

In the first seven months of 2015, the number of people visiting Thailand thanks to GTA’s industry partnerships rose by 58%. Its strong reputation in China, Hong Kong and Singapore particularly has seen the number of passengers more than double from each of these source markets. Now GTA has leveraged theselongstanding partnerships with the hospitality and travel trade to agree a series of special offers and dealsfor travel between 22 September and 31 October 2015. They include 32 three- to five-star hotels2 offering two-night stays for the price of one (Stay-2, Pay-1) and, in some properties, discounted food and drink too, as well as up to 50% off airport transfers and sight-seeing tours.

Notes to Editors
•   1 Source: World Travel & Tourism Councilhttp://www.wttc.org/press-room/press-releases/2015/wttc-comment-on-deadly-bomb-attack-in-bangkok/
•   2 Hotels in the ‘Thailand, Stronger Together’ campaign are:

1   Bangkok   Courtyard Bangkok
2   Bangkok   Crowne Plaza Lumpini Park
3   Bangkok   Grande Centre Point Ploenchit
4   Bangkok   Holiday Inn Bangkok
5   Bangkok   Hotel Indigo Bangkok Wireless
6   Bangkok   In Residence Bangkok
7   Bangkok   LIT Bangkok Hotel
8   Bangkok   Radisson Suites Bangkok
9   Bangkok   Shangri-la Bangkok
10   Bangkok   Siam Kempinski Hotel Bangkok
11   Bangkok   St. Regis
12   Bangkok   SwissotelNaiLert Park
13   Bangkok   The Peninsula Bangkok
14   Bangkok   Tower Club At Lebua
15   Bangkok   Westin Grande Sukhumvit
16   Phuket   Andaman Embrance Resort & Spa
17   Phuket   Addplus Hotel & Spa
18   Phuket   AvistaHideway Resort & Spa
19   Phuket   Avista Hotels and Resorts
20   Phuket   BelAire Resort
21   Phuket   Double Tree Resort by Hilton Phuket
22   Phuket   Movenpick Resort Bangtao Beach
23   Phuket   Novotel Phuket Resort
24   Phuket   Novotel Phuket Vintage Park
25   Phuket   Patong Beach Hotel and Baan Samui Resort
26   Phuket   Radisson Blu Plaza Resort Phuket Panwa Beach
27   Phuket   Regent Phuket Cape Panwa
28   Phuket   Sunsuri Phuket
29   Phuket   Thavorn Beach Village Resort & Spa Phuket
30   Phuket   Thavorn Palm Beach Resort Phuket
31   Phuket   The Old Phuket
32   Phuket   Woraburi Resort & Spa

•   Powering global travel, GTA provides ground travel products and services for fully independent travel, supporting the biggest and best in travel. Part of the Kuoni Group, GTA is trusted to deliver because of its wealth of experience, privileged relationships and on the ground expertise. Its technology solutions easily connect travel suppliers and sellers worldwide. As well as its XML, booking sites – GTA retail, TravelCube and Travel Bound, as well as GTA wholesale – process over 21,000 bookings daily, in more than 25 languages. Connect now with GTA. www.gta-travel.com