MSN on September 01, 2015, 03:25:56 PM
“สก๊อต” ขยายไลน์เครื่องดื่มบำรุงสุขภาพ ทุ่มงบ 50 ลบ. คลอดน้องใหม่ “สก๊อต สมาร์ทซ” เขย่าตลาดซุปไก่สกัด









          "สก๊อต" เล็งเห็นโอกาสทางธุรกิจ ทุ่มงบ 50 ล้านบาท ส่งน้องใหม่ "สก๊อต สมาร์ทซ" ซุปไก่สกัดผสมวิตามิน เจาะทาร์เก็ตกลุ่มนักศึกษาที่ต้องการหาตัวช่วยเพิ่มประสิทธิภาพในการเรียนรู้และจดจำ พร้อมเปิดตัวพรีเซ็นเตอร์คนแรก "แสตมป์-อภิวัชร์ เอื้อถาวรสุข" และภาพยนตร์โฆษณาชุด "ความคิด" เดินหน้าสร้างการรับรู้อย่างเข้าถึง เข้าใจ คาดกระแสตอบรับดี หวังโกยยอดขายทะลุ 100 ล้านบาท

          วรวิมล กรรมารางกูร ผู้จัดการฝ่ายการตลาด บริษัท สก๊อต อินดัสเตรียล (ประเทศไทย) จำกัด ผู้ผลิตและจัดจำหน่ายผลิตภัณฑ์เครื่องดื่มบำรุงสุขภาพ "สก๊อต" เปิดเผยว่า ภาพรวมตลาดเครื่องดื่มเพื่อสุขภาพครึ่งปีแรก 2558 ที่ผ่านมา มีการเติบโตโดยเฉลี่ยประมาณ 3-4% ซึ่งเราได้เล็งเห็นโอกาสทางธุรกิจประกอบกับผลการวิจัยอย่างต่อเนื่องพบว่าในปัจจุบันกลุ่มนักเรียน นักศึกษา ต่างต้องพบกับสภาวะการแข่งขันทางด้านการศึกษาที่ค่อนข้างสูง ดังนั้นจึงต้องเตรียมความพร้อมทั้งทางด้านร่างกายและสมองให้มีประสิทธิภาพสูงสุด ให้พร้อมสำหรับทุกๆ กิจกรรม ไม่ว่าจะเป็นการเรียน, การทำรายงาน และการสอบ บริษัทฯ จึงได้คิดค้นพัฒนาและนำเสนอผลิตภัณฑ์ที่สามารถตอบสนองความต้องการ ได้อย่างสูงสุด โดยทุ่มงบ 50 ล้านบาท เปิดตัวผลิตภัณฑ์ สก๊อต สมาร์ทซ ซุปไก่สกัด

          "สำหรับ สก๊อต สมาร์ทซ เป็นซุปไก่สกัดผสมวิตามินที่มี "ไทโรซีน" ซึ่งเป็นกรดอะมิโนชนิดหนึ่ง เป็นสารตั้งต้นของสารสื่อประสาทหลายชนิด ที่มีบทบาทในการทำงานของสมองทั้งนี้เราคาดว่าจะได้รับการตอบรับที่ดีจากกลุ่มเป้าหมาย นั่นคือ กลุ่มนักศึกษาที่ต้องการตัวช่วยในการบำรุงสมอง

          พร้อมกันนี้บริษัทฯ ได้เปิดตัวพรีเซ็นเตอร์คนแรกของ "สก๊อต สมาร์ทซ" แสตมป์-อภิวัชร์ เอื้อถาวรสุข ซึ่งเหตุผลสำคัญในการเลือก คุณแสตมป์ เป็นตัวแทนของ "สก๊อต สมาร์ทซ" เพราะเป็น คนรุ่นใหม่ที่มีความสามารถ มีความคิดสร้างสรรค์ในแบบฉบับของตนเอง ที่จะพูดคุยและนำเสนอผลิตภัณฑ์ให้เป็นที่รู้จักได้อย่างเข้าถึงและเข้าใจ เกี่ยวกับประโยชน์ของผลิตภัณฑ์ที่จะช่วยให้กลุ่มลูกค้าเตรียมความพร้อมสำหรับทุกวันไปกับ สก๊อต สมาร์ทซ ซุปไก่สกัด"

          คุณวรวิมล กล่าวต่อว่า "ด้วยภาวะการแข่งขันของตลาดที่ค่อนข้างสูง ดังนั้นการสร้าง การรับรู้จึงนับว่าเป็นหัวใจสำคัญในการเพิ่มสัดส่วนรายได้ของบริษัทฯ ดังนั้นเราจึงเน้นกลยุทธ์การตลาดแบบครบวงจรทั้ง Above the line และ Below the line รวมไปถึงช่องทางสื่อออนไลน์, โซเชียลเน็ตเวิร์ค ฯลฯ เพื่อให้เข้าถึงไลฟ์สไตล์ของกลุ่มเป้าหมายในปัจจุบัน โดยเฉพาะกลุ่มเป้าหมายที่เป็นวัยรุ่น นักศึกษา ที่เปิดรับข้อมูลต่างๆ ผ่านสื่อออนไลน์มากขึ้น พร้อมทั้งการจัดกิจกรรมส่งเสริมการขายอย่างต่อเนื่อง ซึ่งจะเปิดตัวผลิตภัณฑ์พร้อมพรีเซ็นเตอร์ และภาพยนตร์โฆษณาชุด "ความคิด" อย่างเป็นทางการครั้งแรกในวันนี้ (1 กันยายน 2558) ที่ลานกิจกรรม ศูนย์การค้าสุพรีมคอมเพล็กซ์ ตั้งแต่เวลา 16.00 น. เป็นต้นไป รวมถึงการสนับสนุนคอนเสิร์ตแสตมป์ฟ้าผ่า, โรดโชว์ ชง...ชิม ตามมหาวิทยาลัยต่างๆ และ มิวสิค โชว์ สุดพิเศษจากแสตมป์ เฉพาะลูกค้า สก๊อต สมาร์ทซ เท่านั้น ซึ่งจะมีขึ้นในเดือนพฤศจิกายน 2558 นี้"

          "ทั้งนี้ในช่วงเปิดตัวผลิตภัณฑ์เราได้จัดโปรโมชั่นร่วมกับ 7-11 โดยซื้อ สก๊อต สมาร์ทซ ซุปไก่สกัด 1 ขวด รับแสตมป์ 6 บาท เพื่อทำให้ผู้บริโภคได้มีโอกาสได้ทดลองดื่มผลิตภัณฑ์ โดยบริษัทฯ ตั้งเป้ายอดขายถึงสิ้นปี 2558 ไว้ที่ 100 ล้านบาท" คุณวรวิมล กล่าวทิ้งท้าย

          สก๊อต สมาร์ทซ ซุปไก่สกัดผสมวิตามินที่มีไทโรซีน อีกทั้งยังอุดมไปด้วยวิตามิน B Complex รวม 8 ชนิด ประกอบด้วย B1, B2, ไนอะซิน, B6, B12, กรดแพนโทธินิค, ไบโอติน และกรดโฟลิค บรรจุ มาในขวดขนาด 45 มิลลิลิตร ราคา 35 บาท พร้อมวางจำหน่ายทั่วประเทศแล้ววันนี้

MSN on September 01, 2015, 03:27:23 PM
“Scotch” expended healthy drink segment with Bt50 million investments Launching “Scotch Smartz” to excite the chicken essence market









          "Scotch" has seen the business opportunities to invest the budget of Bt50 million by releasing the newcomer "Scotch Smartz", Essence of Chicken with vitamins, to penetrate the group of students who need help to enhance the efficiency in learning and memorizing together with the introducing of the first presenter "Stamp-Apiwat Eurthavornsuk" as well as new TVC series "Kwam Kid" to build awareness and fully understanding. The company expects a good feedback and target sales of Bt100 million.

          Woravimol Gamarangkul, Marketing Manager of Scotch Industrial (Thailand) Co., Ltd. the manufacturer and distributor of healthy beverage product "Scotch" revealed that the overall of healthy beverage market over the first half-year has been growing approximately 3-4% which we has seen the business opportunities along with the results of the ongoing research found that current students are required to meet the relatively high competition of education. Hence, to prepare the maximum efficiency of both body and brain for every activity is very important such as studying, report writing and the examination in order to provide the quickest possible preparation for everyday. Therefore, the company has been developing and offering innovative products that can meet the target group needs. Allocated the budget of Bt50 million to launch the product Scotch Smartz Essence of Chicken with vitamins.

          "For Scotch Smartz is the essence of chicken mixed with vitamins and "Tyrosine" which is an amino acid. It is an essential component for the production of several important brain chemicals called neurotransmitters. We expect to receive a good response from the target group, especially a group of students who want help to nourish the brain.

          Moreover, the company also officially introduces the first presenter of "Scotch Smartz" Stamp-Apiwat Eurthavornsuk which the main reason to choose Stamp as the presenter of "Scotch Smartz" because he can represent the new generation people who is talented and having own creativity in order to talk and present the product to be accessibly known and understandable about the benefits of products to help customers prepare for everyday with Scotch Smartz Essence of Chicken."

          Ms.Woravimol continued that "With the competition of market is relatively high, therefore creating awareness of brand recognition is the heart to increase the proportion of the company's revenue. Therefore, we are focusing on an integrated marketing strategy both Above the line and Below the line, including online channels, social network and etc. to reach the target audience's current lifestyle, especially as a young target group and students who are received more variety of information through online media along with the arrangement of promotional activities continuously. The official grand opening of Scotch Smartz with presenter and TV commercial series "Kwam Kid" is held on today (September 1st, 2015) at event hall, Supreme Complex at 4 p.m. onwards including the support of the main concert Stamp Fah Pa (Stamp Lightning Strike), Roadshow Brew….Taste in universities and special music show from Stamp, exclusively for Scotch Smartz customers only, which will be held this November 2015.

          "During the period of launching product, we have promotions with 7-11by purchasing a bottle of Scotch Smartz to get a 6-baht-stamp to give consumers a chance to try a product. The company expects to hit sales revenue of Bt100 million by the end of a year." Ms.Woravimol concluded.

          Scotch Smartz Essence of Chicken with vitamins mixed with Tyrosine, Vitamin B-complex combined with 8 essential vitamins; B1, B2, B6, B12, Niacin, Pantothenic Acid, Folate and Biotin packed in the bottle of 45 ml, price 35 baht available nationwide today.