MSN on July 01, 2014, 03:08:09 PM
นู สกิน ประเทศไทย ชูยอดขายครึ่งปีแรกเติบโต 25% พร้อมเดินหน้าเปิดตัวผลิตภัณฑ์ดูแลรูปร่าง “เอจล็อค ทีอาร์ ไนน์ตี้”



          บริษัท นู สกิน เอ็นเตอร์ไพร์ส (ประเทศไทย) จำกัด ประกาศความสำเร็จด้วยยอดขายครึ่งปีแรกเติบโตสวนกระแสเพิ่มสูงขึ้น 25% เร่งเสริมโมเมนตั้มครึ่งปีหลังเปิดตัวผลิตภัณฑ์ดูแลรูปร่าง “เอจล็อค ทีอาร์ ไนน์ตี้” คาดสิ้นปีโต 20%

          นางภคพรรณ ลีวุฒินันท์ ประธานกรรมการบริหาร บริษัท นู สกิน เอ็นเตอร์ไพร์ส ประเทศไทย และ เวียดนาม เปิดเผยว่า ภาพรวมธุรกิจขายตรงช่วงปลายปีที่ผ่านมามีการชะลอตัวบ้าง เนื่องจากสถานการณ์ทางการเมือง และภาพรวมทางเศรษฐกิจที่เกิดขึ้น ส่งผลให้บริษัทฯ ได้รับผลกระทบเล็กน้อย จากปัจจัยดังกล่าวจึงเป็นแรงผลักดันให้ นู สกิน เดินเครื่องรุกตลาดแบบโปรแอคทีฟอย่างเต็มที่ตั้งแต่ต้นปี ประกอบกับสถานการณ์ต่างๆ มีแนวโน้มสดใสขึ้น ทำให้ นู สกิน ประเทศไทย สามารถกระตุ้นยอดขายครึ่งปีแรกของปี 2557 ให้เติบโตขึ้นแบบสวนกระแสถึง 25% อีกทั้งในช่วง 6 เดือนที่ผ่านมาบริษัทฯ ยังสามารถเพิ่มยอดผู้ทำธุรกิจได้สูงขึ้น 36% และยอดสมาชิกใหม่สูงขึ้น 72% เมื่อเทียบระหว่างเดือนมกราคม - พฤษภาคม ปี 2556 กับปี 2557

          “สำหรับยอดขายครึ่งปีแรกนี้ ถือว่าเป็นการเติบโตที่เหนือความคาดหมาย ทั้งด้านยอดขาย ยอดผู้ทำธุรกิจ และยอดสมาชิก ที่เพิ่มขึ้นพร้อมๆกัน ทั้งนี้ปัจจัยความสำเร็จมาจากการปรับกลยุทธ์ของบริษัทฯ ที่มุ่งเน้นเรื่องการส่งเสริมการเติบโตของผู้ทำธุรกิจเป็นหลัก โดยผ่านกิจกรรมการตลาดที่เราเรียกว่า “นู สกิน เอจล็อค เอ็กซ์โป” ซึ่งจำนวนผู้ทำธุรกิจเพิ่มขึ้นถึง 188% เมื่อเทียบกับเดือนมิถุนายน 2556 ที่เป็นเดือนแรกของนำกลยุทธ์เอ็กซ์โปมาใช้”

          ด้านสัดส่วนยอดขาย ปัจจุบันผลิตภัณฑ์ในกลุ่มเอจล็อคทั้งผลิตภัณฑ์สกิน แคร์ และผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร มีสัดส่วนรายได้คิดเป็น 67% จากเดิม 50% และผลิตภัณฑ์กลุ่มสกินแคร์และผลิตภัณฑ์เสริมอาหารอื่นๆ มีสัดส่วนอยู่ที่ประมาณ 33% จากเดิม 50% เมื่อเทียบระหว่างเดือนมกราคม-พฤษภาคม ปี 2556 กับปี 2557 ซึ่งปัจจัยหลักที่ผลักดันให้ยอดขายกลุ่มเอจล็อคเติบโต ส่วนหนึ่งมาจากการการเปิดตัวผลิตภัณฑ์เอจล็อคอาร์สแควร์ในปีที่ผ่านมา รวมทั้งกลุ่มผลิตภัณฑ์เอจล็อคได้รับการตอบรับที่ดีมากจากผู้บริโภค เนื่องจากประสิทธิภาพของผลิตภัณฑ์ให้ผลการใช้ที่ชัดเจน ผู้บริโภคจึงพึงพอใจในสินค้าอย่างมาก” นางภคพรรณ กล่าว

          นางภคพรรณ กล่าวเพิ่มเติมว่า “สำหรับทิศทางการบุกตลาดครึ่งปีหลัง บริษัทฯ เตรียมเดินหน้าเปิดตัวผลิตภัณฑ์ใหม่ภายใต้เทคโนโลยีเอจล็อค เพื่อตอกย้ำภาพผู้นำด้านผลิตภัณฑ์การต่อต้านความชรา โดยบริษัทฯ วางแผนเปิดตัวผลิตภัณฑ์เสริมอาหารเพื่อการดูแลรูปร่าง ชื่อว่า “เอจล็อค ทีอาร์ ไนนท์ตี้” (ageLOC TR90) เพื่อให้สอดคล้องกับเทรนด์ตลาดคนรักสุขภาพที่ต้องการดูแลรูปร่างอย่างถูกวิธี ซึ่งจะทำการพรีเซลล์ให้กับผู้ทำธุรกิจระดับบริหารช่วงกลางเดือนกรกฎาคมนี้ ทั้งนี้บริษัทฯ ตั้งเป้าว่าหลังจากมีการเปิดตัวผลิตภัณฑ์เอจล็อคอย่างเป็นทางการช่วงไตรมาส4 ปีนี้ จะส่งผลผลักดันยอดขายให้เป็นไปตามเป้าหมายที่วางไว้ สำหรับปีนี้บริษัทฯ ตั้งเป้ายอดขายเติบโต 20%”

          ขณะเดียวกันกิจกรรมด้านการส่งเสริมการทำธุรกิจของผู้แทนจำหน่าย บริษัทฯยังคงมุ่งเน้นที่การจัดอินเซ็นทีฟทริปแบบเอ็กซ์คูซีฟเพื่อให้แตกต่างและดึงดูดใจผู้ทำธุรกิจต่อเนื่องต่อไป ซึ่งมีเฉลี่ยเดือนละ 1 ครั้งสลับหมุนเวียนตามตำแหน่งต่างๆของผู้ทำธุรกิจ
“ปัจจุบัน นู สกิน ประเทศไทยสามารถสร้างผู้แทนจำหน่ายเข้าสู่ทำเนียบเศรษฐีเงินล้านได้กว่า 680 บัญชีรายชื่อ ซึ่งเป็นไปตามวิสัยทัศน์ของบริษัทฯ ที่จะก้าวเป็นบริษัทขายตรงแนวหน้าของโลกด้วยการสร้างรายได้ให้แก่ผู้แทนจำหน่ายที่มากกว่าบริษัทขายตรงอื่นๆ โดยในครึ่งปีแรกนี้ จำนวนผู้แทนจำหน่ายที่มียอดคอมมิสชั่นสะสม 1 ล้านบาท เติบโตเพิ่มขึ้น 12%” นางภคพรรณกล่าวสรุป
« Last Edit: July 03, 2014, 09:47:09 AM by MSN »

MSN on July 03, 2014, 09:47:55 AM
Nu Skin Thailand Announces Its First Half-year Sales Growth of 25% Along with the Launch of new ageLOC products



          Nu Skin Enterprises (Thailand) Ltd. reveals its success with the reverse 25% increase in sales during the first half year and will sustains the momentum with its new product, ageLOC TR90, expecting 20% increase in sales during the second half year.

          Mrs. Pakapun Leevutinun, president of Nu Skin Enterprises Thailand and Vietnam operations, reveals that the direct-selling business, as a whole, has slowed down at the end of last year due to the political situation and economic matters, while Nu Skin had also been slightly affected. Our company, therefore, was motivated to fully adopt proactive marketing approaches at the beginning of this year that appear to have considerable potential as Nu Skin Thailand was able to achieve the reverse sales growth of 25%. During the first six months, the number of Nu Skin distributors has increased by 36% with 72% increase in the number of new members, compared to the numbers achieved in January – May 2013.

          “The first half-year sales has exceeded our expectation, in terms of both sales, numbers of Nu Skin distributors and new members. This is the result of our new strategy that mainly emphasizes the growth of our distributors. This new approach was introduced at the Nu Skin ageLOC Expo and this year the number of Nu Skin distributors has increased by 188% compared to June 2013 which was the first month in which the new strategy was employed.”

          As for the sales ratio, the sales of ageLOC skincare and food supplementary products has increased from 50% to 67%, while the sales of other skincare and food supplementary products has decreased from 50% to 33% compared to January – May 2013. The launch of ageLOC R2 last year had partially helped boost the sales as the ageLOC products have been well received by consumers. As the products have given excellent results, the consumers are most satisfied,” Mrs. Pakapun said.

          Mrs. Pakapun also added, “For the second half of this year, the company has prepared to launch “ageLOC TR90”, a new ageLOC technology product, to emphasize the role of an anti- aging technology leader. “ageLOC TR90” is a weight management and body shaping system which is in line with the current trends of health and fitness. The presale will be available for Nu Skin executive distributors in the middle of July. The company expects that after the official launch of the new ageLOC product in the fourth quarter of 2014 the target of 20% increase will be reached.”

          Meanwhile, the company continues to organize exclusive incentive trips as the business promotion activities for Nu Skin distributors to attract and encourage them to carry on the business. On average, the company arranges a trip once a month for different groups of participants.

          “At present, Nu Skin Thailand is able to create more than 680 Millionaire Club distributors, conforming to the vision of the company that aims to become the world’s leading direct-selling company which generates more income for the distributors compared with other companies. During the first half of this year, the number of distributors with one million baht commission has increased by 12%,” concluded Mrs. Pakapun.