MSN on June 23, 2014, 04:01:17 PM
“ลาซาด้า” ห้างสรรพสินค้าออนไลน์อันดับหนึ่งของเอเชียตะวันออกเฉียงใต้ เผยโฉมภาพยนตร์โฆษณาทีวีชุดใหม่ล่าสุด ดีเดย์ 23 มิย. นี้



ช้อปง่ายๆ ช้อป ลาซาด้า Lazada TH ep.1
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=gMib_9mQYAE" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=gMib_9mQYAE</a>

          -เปิดตัวโลโก้และเว็บไซต์ใหม่แกะกล่อง
          -เปิดเวทีจัดประกวดคลิปวิดีโอชิงทุนการศึกษาภายใต้แนวคิด  “Effortless Shopping”

           “ลาซาด้า” ห้างสรรพสินค้าออนไลน์อันดับหนึ่งในเอเชียตะวันออกเฉียงใต้ ประกาศเปิดตัวภาพยนตร์โฆษณาทีวีและสื่อดิจิทัลชุดใหม่ล่าสุด ซึ่งจะเริ่มออกอากาศใน 5 ประเทศ ได้แก่ อินโดนีเซีย มาเลเซีย ฟิลิปปินส์ เวียดนาม และไทย ตั้งแต่กลางเดือนมิถุนายนนี้เป็นต้นไป โดยในประเทศไทยจะเริ่มออกอากาศในวันที่ 23 มิถุนายนนี้ โดยมีเนื้อหาสำคัญในความมุ่งมั่นของลาซาด้าในการก้าวขึ้นเป็นแหล่งช้อปปิ้งที่สะดวกง่ายดายและเชื่อถือได้สำหรับลูกค้าในภูมิภาคเอเชียตะวันออกเฉียงใต้ ตามแนวคิด “ช้อปง่ายๆ ช้อป ลาซาด้า” (LAZADA Effortless Shopping)

          ภาพยนตร์โฆษณาชุดนี้จัดทำขึ้นโดยลีโอ เบอร์เน็ตต์ สิงคโปร์ ซึ่งประกอบด้วยภาพยนตร์โฆษณา 3 เรื่องด้วยกัน โดยภาพยนตร์โฆษณาแต่ละเรื่องแฝงด้วยมุกตลกพร้อมตอบโจทย์ลูกค้าทำให้การช้อปปิ้งสนุกและง่ายดายยิ่งขึ้นจากสภาวะที่ต้องเผชิญระหว่างการจับจ่ายสินค้าในห้างสรรพสินค้าทั่วไป ไม่ว่าจะเป็นรถติด ห้างสรรพสินค้าที่แสนโกลาหล ไปจนถึงสินค้ามีอยู่อย่างจำกัดและไม่ทั่วถึง ภาพยนตร์โฆษณานี้เป็นผลงานของผู้กำกับชาวไทยชื่อดัง “สุธน เพ็ชรสุวรรณ” หรือที่รู้จักกันดีในนาม “ม่ำ” ที่นอกจากจะเป็นผู้กำกับภาพยนตร์ชั้นแนวหน้าของเอเชียแล้ว ยังเป็นเจ้าของรางวัลการันตีฝีมือมาแล้วอย่างนับไม่ถ้วน ด้วยผลงานอันโดดเด่น เช่น แคมเปญโฆษณาที่ถ่ายทำให้กับแบรนด์โซเคน และชาเขียวยูนิฟ

          ภาพยนตร์โฆษณาทางทีวีและสื่อดิจิทัลนี้ มีกำหนดจะออกอากาศในประเทศไทยวันที่ 23 มิถุนายน 2557 ทางทีวีช่องหลักต่าง ๆ เช่น 3, 5, 7, 9 รวมทั้งช่องทีวีดิจิทัลอีกด้วย

          ลาซาด้ามีความยินดีเป็นอย่างยิ่งที่จะเผยโฉมเว็บไซต์และโลโก้ใหม่ ซึ่งเริ่มใช้จริงแล้วทั่วภูมิภาคทั้ง 6 ประเทศ ที่ลาซาด้าให้บริการอยู่

          อีกหนึ่งเป้าหมายของลาซาด้าคือการมอบประสบการณ์การช้อปปิ้งที่ง่ายและสะดวกสบายอย่างแท้จริงให้กับลูกค้า รวมไปถึงการสร้างเว็บไซต์ที่ได้แรงบันดาลใจจากห้างสรรพสินค้าเพื่อให้ลูกค้าสามารถเลือกจับจ่ายสินค้าต่างๆ ได้อย่างรวดเร็วและง่ายดาย ไม่ว่าจะเป็นสินค้าแบรนด์ท้องถิ่นหรือนานาชาติทั้ง 13 หมวด ซึ่งจัดแบ่งตามชั้นต่างๆ ไว้เหมือนในห้างสรรพสินค้าจริง และลูกค้ายังสามารถเข้าถึงลาซาด้าได้จากทุกที่ผ่านเว็บมือถือหรือแอ็พ (LAZADA App) ทั้งในระบบ iOS และ Android อีกทั้งยังเลือกชำระสินค้าด้วยบริการเก็บเงินสดปลายทางเมื่อรับสินค้า (Cash on delivery payment) ได้อีกด้วย รวมไปถึงการคืนสินค้าโดยไม่เสียค่าใช้จ่าย ไปจนถึงบริการดูแล

          ลูกค้าที่มีความครอบคลุมทุกความต้องการ ซึ่งทั้งหมดนี้เพื่อให้มั่นใจว่าลูกค้าจะได้รับที่สุดแห่งประสบการณ์ ช้อปออนไลน์อย่างง่ายดายจนคนอื่นต้องอิจฉา

          นอกจากนี้ บริษัทฯ ยังเปิดตัวโลโก้ใหม่ที่ให้ความรู้สึกร่วมสมัยกว่าโลโก้เดิมมาใช้คู่กับเว็บไซต์ที่ออกแบบขึ้นใหม่ โดยโลโก้นี้ถูกดีไซน์มาเพื่อดึงดูดและเข้าถึงกลุ่มลูกค้าที่มีศักยภาพต่อธุรกิจของลาซาด้ามากขึ้น คุณ ไมเคิล สตอลเลนเบิร์ก ผู้อำนวยการฝ่ายสร้างสรรค์ของลาซาด้า ในฐานะผู้ออกแบบโลโก้นี้ กล่าวว่า “ผมได้รับแรงบันดาลใจจากความหลากหลายทางวัฒนธรรมและพลังอันมหาศาลของประเทศในแถบเอเชีย ผมจึงใช้สถาปัตยกรรมเอเชียตะวันออกเฉียงใต้มาสร้างเป็นสะพานในตัวเอของคำว่า LAZADA ซึ่งสำหรับเราแล้ว หมายถึงสะพานที่เชื่อมระหว่างผู้บริโภคและสินค้า”

          คุณ แม็กซิมิเลี่ยน บิตต์เนอร์ ประธานเจ้าหน้าที่บริหารกลุ่มลาซาด้า กล่าวว่า “เราตื่นเต้นมากที่ได้เปิดตัวภาพยนตร์โฆษณา โลโก้บริษัทฯ และเว็บไซต์ใหม่ของเรา โดยภาพยนตร์โฆษณาใหม่นี้ เราพยายามที่จะสะท้อนถึงความยุ่งยากที่ผู้บริโภคต้องเผชิญเมื่อจับจ่ายสินค้าแบบออฟไลน์โดยแฝงความตลกขบขันเข้าไปด้วย เรามั่นใจว่าภาพยนตร์โฆษณานี้จะช่วยให้ผู้บริโภคนึกถึงลาซาด้าก่อนที่จะไปห้างที่แสนวุ่นวายแล้วหันมาเลือกจับจ่ายอย่างง่ายดายทางระบบออนไลน์ของเราแทน”

          คุณ ริคคาร์โด บาซิล ประธานเจ้าหน้าที่บริหารลาซาด้า ประเทศไทย กล่าวทิ้งท้าย “ลาซาด้ายังคำนึงถึงการสร้างคุณประโยชน์ต่อสังคม โดยเร็วๆนี้ ลาซาด้าจะมีการเปิดโอกาสให้นิสิตนักศึกษาทั่วประเทศนำเสนอไอเดียผ่านวิดีโอคลิปในหัวข้อ “ช้อปง่ายๆ ช้อป ลาซาด้า” (Effortless Shopping) โดยการประกวดวิดีโอคลิปครั้งนี้ เป็นการเปิดเวทีในการแสดงความสามารถทางสร้างสรรค์ และเพื่อเป็นแรงบันดาลใจให้กลุ่มคนรุ่นใหม่ที่จะกลายเป็นผู้นำในการพัฒนาประเทศได้แสดงฝีมือ พร้อมเป็นการสนับสนุนการเรียนรู้เชิงปฏิบัติอย่างสร้างสรรค์ผ่านความกระตือรือร้นและพลังของเยาวชนรุ่นใหม่ รางวัลมูลค่ารวมทั้งสิ้น 100,000 บาท โดยผู้ชนะเลิศรางวัลที่หนึ่งจะได้รับเงินรางวัล 50,000 บาท และรองชนะเลิศทั้งสองอันดับจะได้รับเงินรางวัล 30,000 บาท และ 20,000 บาท ตามลำดับ โดยสามารถดูข้อมูลเพิ่มเติมได้ที่ (www.lazada.co.th/scholarship)”
« Last Edit: June 27, 2014, 03:05:33 PM by MSN »

MSN on June 23, 2014, 09:53:47 PM
LAZADA, THE NUMBER ONE ONLINE SHOPPING MALL IN SOUTHEAST ASIA, UNVEILS NEW CAMPAIGN, BRANDING AND WEBSITE

23 June 2014 – Lazada, the number one online shopping mall in Southeast Asia, is launching a new TV and digital advertising campaign which will run in Indonesia, Malaysia Philippines, Vietnam and Thailand from mid-June onwards. The new campaign will help underpin Lazada’s ambition to be the effortless, risk-free shopping destination for consumers in Southeast Asia.

The campaign, created by Leo Burnett Singapore, features three television commercials, each humorously tackles different issues consumers in Southeast Asia face when shopping offline including traffic jams, chaos of a mall and limited product availability. The commercials are directed by leading Thai film director Suthon Petchsuwan, otherwise known as Mum. Mum is one of the top film directors in Asia and has won countless awards for his work including the campaigns he shot for Soken and Unif Green Tea.

The new TV and digital campaign will go live in Thailand on 23rd June 2014 and will appear on major TV channels including Channel 3, 5, 7, 9 and Digital TV channels.

The company is also delighted to unveil a new website and logo which is now live in each of the six markets that Lazada operates across the region. 

Lazada’s goal is to create a truly effortless shopping experience for its customers and the new shopping mall inspired website allows fast and easy to navigate shopping across the widest selection of local and international brands across thirteen categories. The categories are conveniently arranged by floors, much like how shoppers would find them in traditional malls.

Shoppers can also access Lazada anywhere via its Mobile site or iOS and Android apps, choose cash on delivery payment, enjoying free returns and extensive customer care, making the experience enviably effortless.

Accompanying the new website is a new logo that has a more contemporary feel than the previous logo, designed to appeal to a more aspirational customer base. The logo was created by Michael Stallenberg, Creative Director of Lazada who commented:  "Using Asia as a backdrop, I was inspired by the multiculturalism and the sheer energy of these countries. So, I used the architecture from Southeast Asia, to create the "bridges" in the A's, which in Lazada's world translates as the bridge between consumer and product.”

Maximilian Bittner, CEO of Lazada Group commented:  “We are very excited to be launching our new campaign, branding and website. Our new campaign tackles the various issues consumers encounter when shopping offline in a very humorous manner - we are sure it will encourage more consumers to think twice about visiting busy shopping malls and instead shop effortlessly online!”

Riccardo Basile, CEO of Lazada Thailand said: “We stay a step ahead in creating new value and contributes back to Thai society. We are soon launching Scholarship Campaign for university students countrywide to win the prizes of 100,000 THB by presenting their idea for a video clip on “Effortless Shopping” theme. As well as capturing the imagination of students, the contest aims to inspire our next generation of leaders as well as to promote creative and active learning. Our grand prize winner will receive 50,000 THB and runners up will stand to win 30,000 THB and 20,000 THB respectively. For more information on the contest please visit www.lazada.co.th/scholarship”.      

About Lazada
Lazada is Southeast Asia’s largest online shopping mall, with operaztions in Indonesia (www.lazada.co.id), Malaysia (www.lazada.com.my), Philippines (www.lazada.com.ph), Singapore (www.lazada.sg), Vietnam (www.lazada.vn) and Thailand (www.lazada.co.th).
 
Launched in March 2012, Lazada has grown rapidly and now has over 1700 employees across Southeast Asia.The company has the biggest social media following in the region with seven million Facebook followers and its websites have over 1 million visits every day.

The company has raised approximately US$430 million in funding over the past two years from key investors including Tesco, J.P. Morgan, Verlinvest, Summit Partners and Investment AB Kinnevik.

Lazada is pioneering eCommerce in the region by providing a fast, convenient and secure online shopping experience combined with an extensive product offering in categories ranging from mobiles & tablets and consumer electronics to household goods, toys, fashion and sports equipment.

Lazada is continuously striving to offer its customers the best possible shopping experience with multiple payment methods including cash on delivery, extensive customer care and free returns.

Lazada is part of the Lazada Group which also includes the C2C platform, Lamido.