MSN on June 10, 2014, 03:37:18 PM
ที.เอ.ซี.ซี. ตั้งเป้า 1.1 พันล้าน ชู “สวัสดี” แบรนด์ไทยครองใจต่างแดน













ที.เอ.ซี. คอนซูเมอร์ ดัน “เซนย่า” และ “สวัสดี” ครองตลาดต่างประเทศ พร้อมประสานมือพันมิตรรักษาส่วนแบ่งตลาดในประเทศ ตั้งเป้ารายได้รวมปี 57 ไม่ต่ำกว่า 1,100 ล้านบาท

กรุงเทพฯ 10 มิถุนายน 2557— คุณชัชชวี วัฒนสุข ประธานกรรมการบริหาร บริษัท ที.เอ.ซี. คอนซูเมอร์ จำกัด ผู้ผลิตและจำหน่ายเครื่องดื่มชา เซนย่า มีทั้งชนิดโถกดที่  7-11 และ ชนิดชาเขียวพร้อมดื่ม บรรจุขวด กาแฟพร้อมดื่มเพื่อสุขภาพ วี สลิม และแบรนด์น้องใหม่ล่าสุดเครื่องดื่มผง ทรี อิน วัน  “สวัสดี”  ได้เปิดเผยว่า ผลประกอบการช่วงในช่วง 5 เดือนที่ผ่าน มีแนวโน้มดีขึ้นกว่าปี 2556  โดยมีรายได้รวม  455 ล้านบาท ปรับตัวเพิ่มขึ้น 44 ล้านบาท หรือเติบโตขึ้น 10.65% จากช่วงเดียวกันของปีก่อนที่มีรายได้รวม 411 ล้านบาท ซึ่งการเจริญเติบโตของบริษัทมาจากด้านการส่งออกสู่ต่างประเทศเป็นหลัก

ปัจจุบัน บริษัทมีธุรกิจ 3 กลุ่มใหญ่ คือ 1.กลุ่มเครื่องดื่มในโถกด ที่ร้านเซเว่นอีเลฟเว่น ภายใต้การบริหารงานของ บริษัท ซีพี ออลล์ จำกัด (มหาชน) กลุ่มที่ 2.กลุ่มเครื่องดื่มชาเขียวพร้อมดื่มตรา เซนย่า   3.กลุ่มกาแฟพร้อมดื่มเพื่อสุขภาพ แบรนด์ วี-สลิม ซึ่งสัดส่วนรายได้จากรายได้จากในประเทศ 85% และจากต่างประเทศ 15%

คุณชัชชวี วัฒนสุข ประธานกรรมการบริหาร กล่าวว่า กลุ่มเครื่องดื่มในโถกดภายใต้ แบรนด์ เซนย่า ที่ร้านเซเว่นอีเลฟเว่นนั้น ถือว่าเป็น รายได้ส่วนหลักของธุรกิจของบริษัทเรา เมื่อปีที่ผ่านมา เราได้รับรางวัล “Best of business growth” จากการบริษัท ซีพี ออลล์ฯ ซึ่งเป็นพันธมิตรธุรกิจกันมายาวนานกว่า 12 ปี จากการทำตลาดกลุ่มเครื่องดื่มในโถกด แบรนด์เซนย่า ไม่ว่าจะเป็น ชาเย็น และกาแฟลาเต้เย็น ซึ่งได้รับความนิยมจากลูกค้าเป็นอย่างดี โดยอาศัยเครือข่ายจากร้านเซเว่นอีเลฟเว่นกว่า 7,000 แห่ง ทั่วประเทศ ผสานกับจุดแข็งด้านการวิจัยตลาดและพัฒนาสินค้าอย่างต่อเนื่อง เพื่อให้สามารถตอบสนองความต้องการและไลฟ์สไตล์ของผู้บริโภคได้

สำหรับกลุ่มเครื่องดื่มชาเขียวพร้อมดื่ม แบรนด์ “เซนย่า” เป็นกลุ่มผลิตภัณฑ์ส่งออกที่ประสบความสำเร็จอย่างสูงด้วยการขึ้นเป็นเจ้าตลาดเครื่องดื่มชาเขียวพร้อมดื่มในประเทศกัมพูชา อีกทั้งติดอยู่ในกลุ่มผู้นำ

ส่วนแบ่งการตลาด ที่ตลาดสิงคโปร์ ปัจจุบันมีส่งออกไปแล้วมากกว่า 10 ประเทศ และมีแผนสยายปีกสู่ตลาดจีน เกาหลี ญี่ปุ่น ออสเตรเลีย และยูโรโซนในระยะ 1-2 ปีต่อจากนี้

“เครื่องดื่มชาเขียวเซนย่า ผลิตจากใบชาเขียวแท้ ไม่แต่งสี ไม่แต่งกลิ่น เพื่อรักษาคุณค่าชาเขียวแท้ไว้ในบรรจุภัณฑ์ทุกขวด จึงเป็นที่ยอมรับในตลาดต่างประเทศ โดยในสิงคโปร์นั้น เซนย่าได้รับเครื่องหมาย Healthier  Choice จากประเทศสิงคโปร์ เพื่อรับรองว่า เซนย่าเป็นเครื่องดื่มเพื่อสุขภาพ และสามารถวางจำหน่ายตามโรงเรียนต่างๆ ทั่วประเทศสิงคโปร์ได้ ปัจจุบันมีรสชาติหลากหลายให้เลือก อาทิ ชาเขียวผสมน้ำทับทิม ชาเขียวผสมน้ำองุ่น และชาเขียวผสมเลมอน”

ล่าสุดในปี 2557 บริษัทได้พัฒนาและขยายธุรกิจสู่ตลาดเครื่องดื่มผง ทรี อิน วันรสใหม่ ไม่ซ้ำใคร โดยเน้นตลาดต่างประเทศ ได้แก่ เครื่องดื่มทุเรียน ผสมเนื้อทุเรียน เครื่องดื่มมะม่วง ผสมเนื้อมะม่วง  และชาไทย   ภายใต้ชื่อแบรนด์ “สวัสดี” ซึ่งเป็น 3 รสชาติที่สะท้อนถึงนวัตกรรม และความเป็นไทยร่วมสมัย ผลิตจากวัตถุดิบคุณภาพเยี่ยม อุดมด้วยคุณค่า และรสชาติอันเป็นเอกลักษณ์เฉพาะของไทย   

คุณชนิต สุวรรณพรินทร์ กรรมการผู้จัดการ บริษัท ที.เอ.ซี. คอนซูเมอร์ จำกัด กล่าวว่า ความสำเร็จของบริษัทที่ผ่านมาอย่างต่อเนื่องเกิดขึ้นได้จากปณิธานการดำเนินธุรกิจ 3 ประการ ได้แก่ การให้ความสำคัญกับการวิจัยและพัฒนาสินค้าอย่างต่อเนื่อง เข้าใจความต้องการของผู้บริโภคอย่างลึกซึ้งและทันท่วงที และมีความจริงใจกับพันธมิตรและเครือข่ายทางธุรกิจ ซึ่งในปี 2557 นี้ บริษัทจะยังคงยึดถือและเดินหน้าตามนโยบายดังกล่าว”
« Last Edit: June 11, 2014, 09:28:04 AM by MSN »

MSN on June 11, 2014, 09:28:47 AM
T.A.C. Consumer Co.,Ltd. Targets 1.1 Billion Baht “SAWASDEE” As Strategic Brand To Penetrate Overseas Market   











   

Bangkok, 10 June 2014 – Mr. Chatchawe Vatanasuk, Chairman of Executive Board of T.A.C. Consumer Co., Ltd. , revealed that the company’s revenue in the first five-month of 2014 is 455 million baht, increasing by 10.65% or 44 million baht comparing to the same period in 2013 resulting from its expansion to the overseas market. T.A.C.C. is the manufacturer and distributor of “Zenya” ready-to-drink green tea, available in beverage dispenser unit at 7-Eleven and as bottled drink, “V Slim” functional coffee and “SAWASDEE”  3-in-1 powder instant drinks.

Currently, the company divides its business into three (3) main product groups;  Group 1 - Beverages in the dispenser unit at 7-Eleven under the management of CP All Public Company Limited; Group 2 - “Zenya” ready-to-drink green tea and Group 3 - “V Slim” functional coffee. The revenue ratio is 85% from domestic and 15% overseas markets.

Mr. Chatchawe Vatanasuk, T.A.C.C. Chairman of Executive Board said, “The sales of “Zenya” beverages in the dispenser unit at 7-Eleven is our company’s major revenue. Last year,T.A.C.C. received an award for ‘‘Best of Business Growth’ from CP All with over 12 years in running business together. Through the 7-Eleven network of more than 7,000 stores nationwide, our main products such as Thai Milk Tea and Coffee Latte are very popular among customers resulting from our strength that lies in market solution; market research, planning, product development, and commercialization, in order to meet and respond to consumers’ demands and lifestyles.”

“Zenya” ready-to-drink green tea is highly successful in the export market – being the No.1 brand of ready-to-drink green tea in Cambodia and among the market leaders in Singapore. Zenya is now available in more than 10 countries with a plan to expand to China, Korea, Japan and the Euro zone in the next few years.

“Zenya ready-to-drink green tea is made from real green tea leaves with no added colors and aroma, to preserve the desired value of real green tea in every bottle. Zenya is granted the Healthier Choice consumer trademark in Singapore to guarantee that it is a healthy drink which can be sold in schools throughout Singapore. It is also available in various flavors including Green Tea with Pomegranate Juice, Green Tea with Grape Juice and Green Tea with Lemon”, emphasized Mr. Chatchawe

In 2014, the company has developed and expanded its business arm by introducing “SAWASDEE” product category. The nutrient powder mix drink products under SAWASDEE brand are Thai Milk Tea, Durian Milk with 100% natural chunks, and Mango Milk with 100% natural chunks. The SAWASDEE products reflect beverage innovation and contemporary Thai uniqueness with quality ingredients and Thai flavors.

Mr. Chanit Suwanparin, T.A.C.C. Managing Director said that the company’s success comes from the three major values – continuous research and development, deep understanding of consumer needs, and sincerity with alliance and business partners and this year, the company will hold on to this philosophy in operating its business.

MSN on June 11, 2014, 09:29:43 AM
ข้อมูลบริษัท
บริษัท ที.เอ.ซี.คอนซูเมอร์ จำกัด

   บริษัท ที.เอ.ซี.คอนซูเมอร์ จำกัด  ก่อตั้งขึ้นเมื่อปีพ.ศ. 2545 โดยคุณชัชชวี วัฒนสุข ประธานกรรมการบริหาร ได้เล็งเห็นโอกาสในการร่วมพัฒนาสินค้า เครื่องดื่ม Dispenser (โถกด 7-select) กับ 7-eleven ประเทศไทย ภายใต้การบริหารงานของบริษัท ซีพี ออลล์ จำกัด (มหาชน) นับเป็นเวลากว่า 10 ปี ของการทำธุรกิจกับ 7-eleven ภายใต้แบรนด์เซนย่า ซึ่งได้รับความนิยมจากลูกค้าเป็นอย่างดี โดยมีจุดแข็งเรื่อง market solution ตั้งแต่วิจัยการตลาด วางแผน จนถึงพัฒนาสินค้าออกสู่ตลาด เพื่อตอบสนองความต้องการและรูปแบบไลฟ์สไตล์ของผู้บริโภค ทำให้บริษัท ที.เอ.ซี. คอนซูเมอร์ จำกัด ได้รับรางวัล “Best of Business Growth” ในปี 2556 โดยมีสินค้าหลัก ได้แก่ ชานมไทย กาแฟเย็น กาแฟลาเต้ ตลอดจนสินค้าอื่นๆ เช่น นมเย็นแคนตาลูป ชาเขียวมัทฉะเย็น โอเลี้ยง ด้วยเหตุนี้ ทำให้บริษัทฯ สามารถสร้างรายได้ในปีพ.ศ. 2555 คิดเป็นมูลค่า 1,004 ล้านบาท เพิ่มขึ้นในปีพ.ศ. 2556 เป็น 1,032 ล้านบาท และคาดว่าในปีพ.ศ. 2557 นี้ จะมีรายได้รวมทั้งในประเทศและต่างประเทศมากกว่า 1,100 ล้านบาท

   ในปี พ.ศ. 2548 บริษัท ที.เอ.ซี. คอนซูเมอร์ จำกัด ได้ขยายธุรกิจสู่ตลาดเครื่องดื่มพร้อมดื่ม (Ready to Drink) และนำเครื่องดื่มชาเขียวเซนย่าสู่ตลาด โดยมีกลุ่มเป้าหมายหลักเป็นกลุ่มอายุ 18-25 ปี เครื่องดื่มซุปเปอร์พาวเวอร์บายซุปเปอร์ฟรุ้ต มีรสชาติหลากหลายให้เลือก อาทิ ชาเขียวผสมน้ำทับทิม ชาเขียวผสมน้ำองุ่น และชาเขียวรสซุปเปอร์เลมอน

   ในปี พ.ศ. 2554 บริษัท ที.เอ.ซี. คอนซูเมอร์ จำกัด ได้เปิดตัวกาแฟพร้อมดื่มเพื่อสุขภาพภายใต้แบรนด์ “วี สลิม” ซึ่งเป็นกาแฟพร้อมดื่มเพื่อสุขภาพเจ้าแรก (Ready to Drink – Functional Coffee) โดยมีกลุ่มเป้าหมายหลัก คือ หญิงและชายอายุ 25-40 ปีที่ต้องการตัวช่วยในการดูแลรูปร่างและสุขภาพมี ในรูปแบบกระป๋องพร้อมดื่ม 240 ml และแบบซอง 3 in 1 พร้อมชงร้อน เพื่อตอบสนองความต้องการของผู้บริโภคที่ต้องการดื่มได้ทั้งแบบเย็นและแบบร้อน

   ในปี พ.ศ. 2556 ทางบริษัทฯ ขยายตั้งโรงงานผลิตเครื่องดื่ม 3 in 1 ตั้งอยู่ที่พารากอน แฟคตอรี่แลนด์ อำเภอบ้านบึง จังหวัดชลบุรี

   ในปี พ.ศ. 2557 ทางบริษัทฯ ได้พัฒนาและขยายตลาดโดยส่ง “สวัสดี” เครื่องดื่มชาไทยสำเร็จชนิดผง เครื่องดื่มทุเรียนปรุงสำเร็จชนิดผง ผสมเนื้อทุเรียน และเครื่องดื่มมะม่วงนมปรุงสำเร็จชนิดผง ผสมเนื้อมะม่วง ซึ่งได้ผลตอบรับเป็นอย่างดี

   จากการที่บริษัทฯ ให้ความสำคัญในเรื่องเครือข่ายทางการค้า “การใส่ใจและจริงใจต่อพันธมิตร” เป็นปรัชญาในการดำเนินธุรกิจที่สำคัญ คือ ไม่ทำให้ธุรกิจของตนเติบโตแต่เพียงฝ่ายเดียว แต่ต้องทำให้คู่ค้าพึงพอใจและประสบความสำเร็จไปด้วยกัน ทำให้บริษัท ที.เอ.ซี. คอนซูเมอร์ จำกัด เติบโตจากบริษัทเล็กๆ ขนาด SME แต่สร้างองค์กรและธุรกิจให้เติบโตอย่างมั่นคงและต่อเนื่อง พร้อมที่จะปรับเปลี่ยนภายใต้สภาพแวดล้อมของตลาดโลกที่เปลี่ยนแปลงไป โดยเฉพาะในปัจจุบัน ทางบริษัทฯ ได้มีการขยายธุรกิจไปสู่ตลาดต่างประเทศ ได้แก่ ประเทศเพื่อนบ้านในกลุ่มอาเซียน ตะวันออกลาง ยุโรปตะวันออก และแอฟริกา

MSN on June 11, 2014, 09:30:15 AM
Fact Sheet
T.A.C. Consumer Co., Ltd.

   T.A.C. Consumer Co., Ltd. was established in 2002.  With the dynamic and farsighted vision, Chairman of Executive Board of T.A.C. Consumer Co., Ltd.  , Mr. Chatchawe Vatanasuk saw an opportunity to develop strategic business corporation in the beverage dispenser 7-select unit with 7-eleven Thailand, under the management of CP All Public Company Limited.

   T.A.C. Consumer Co., Ltd. has been the trusted business alliance with 7-Eleven for over 12 years under Zenya brand which has been highly popular among customers, resulting from the company’s meticulous strategy and market solutions from market research, planning, product development, and commercialization, in order to meet and respond to consumers’ demands and lifestyles.

   In 2013, T.A.C.C. was honored with the “Best of Business Growth” Award in the main major products -- Thai milk tea, iced coffee, coffee latte, cantaloupe-flavored milk, iced Matcha green tea, and Thai style iced black coffee. In 2012 and 2013, the company’s revenue totaled THB 1,004 million and THB 1,032 million, respectively. For 2014, the company has anticipated both domestic and overseas total sales will be over THB 1,100 million.

   Back to 2005, the company expanded into the massive consumers’ Ready-to-Drink market with the launch of Zenya RTD Green Tea, to serve the 18-25 year-old group. Under Zenya “the Superpower by Superfruit” concepts offers the market with various varieties – green tea mixed with grape juice, green tea mixed with pomegranate juice, and lemon-flavored green tea.

   In 2011, T.A.C.C. launched another dynamic ready to drink product, VSlim, a functional coffee for both women and men, targeted at 25-40 age group who are cautious on their health and look for health balance products.  The product is available in 240ml can and instant coffee 3-in-1 sachet.

   The company, in 2013, had expanded its 3-in-1 beverage manufacturing capacity to the Paragon Factory Land in Ban Bueng District, Chon Buri Province.

   In 2014, the company has continuously expanded and penetrated the market with the introduction of “SAWASDEE” category. The nutrient powder mix drink products under SAWASDEE brand are Thai Milk Tea, Durian Milk with 100% natural chunks, and Mango Milk with 100% natural chunks.

   T.A.C. Consumer Co., Ltd. is fully committed and honored the “Business Alliance and Network” partnership. T.A.C. Consumer’s business philosophy is to be successful, not only to the company alone but together with all business partners and suppliers.

   T.A.C. Consumer Co., Ltd. has grown from a small-sized business but with its strength and firm dedication to continuously developing the business and products for the consumers, the company is confident and ready to move forward to the future amidst the fiercely competitive and changing market landscape.

   Currently, T.A.C. Consumer Co., Ltd. is expanding its business into the global markets from the neighboring countries in ASEAN, to the Middle East, Eastern Europe, and Africa.

MSN on June 14, 2014, 01:00:53 PM
ที.เอ.ซี.ซี. ตั้งเป้า 1.1 พันล้าน ชู “สวัสดี” แบรนด์ไทยครองใจต่างแดน


 
          คุณชัชชวี วัฒนสุข ประธานกรรมการบริหาร บริษัท ที.เอ.ซี. คอนซูเมอร์ จำกัด ผู้ผลิตและจำหน่ายเครื่องดื่มชา เซนย่า มีทั้งชนิดโถกดที่ 7-11 และ ชนิดชาเขียวพร้อมดื่ม บรรจุขวด กาแฟพร้อมดื่มเพื่อสุขภาพ วี สลิม และแบรนด์น้องใหม่ล่าสุดเครื่องดื่มผง ทรี อิน วัน “สวัสดี” ได้เปิดเผยว่า ผลประกอบการช่วงในช่วง 5 เดือนที่ผ่าน มีแนวโน้มดีขึ้นกว่าปี 2556 โดยมีรายได้รวม 455 ล้านบาท ปรับตัวเพิ่มขึ้น 44 ล้านบาท หรือเติบโตขึ้น 10.65% จากช่วงเดียวกันของปีก่อนที่มีรายได้รวม 411 ล้านบาท ซึ่งการเจริญเติบโตของบริษัทมาจากด้านการส่งออกสู่ต่างประเทศเป็นหลัก

          ปัจจุบัน บริษัทมีธุรกิจ 3 กลุ่มใหญ่ คือ 1.กลุ่มเครื่องดื่มในโถกด ที่ร้านเซเว่นอีเลฟเว่น ภายใต้การบริหารงานของ บริษัท ซีพี ออลล์ จำกัด (มหาชน) กลุ่มที่ 2.กลุ่มเครื่องดื่มชาเขียวพร้อมดื่มตรา เซนย่า 3.กลุ่มกาแฟพร้อมดื่มเพื่อสุขภาพ แบรนด์ วี-สลิม ซึ่งสัดส่วนรายได้จากรายได้จากในประเทศ 85% และจากต่างประเทศ 15%

          คุณชัชชวี วัฒนสุข ประธานกรรมการบริหาร กล่าวว่า กลุ่มเครื่องดื่มในโถกดภายใต้ แบรนด์ เซนย่า ที่ร้านเซเว่นอีเลฟเว่นนั้น ถือว่าเป็น รายได้ส่วนหลักของธุรกิจของบริษัทเรา เมื่อปีที่ผ่านมา เราได้รับรางวัล “Best of business growth” จากการบริษัท ซีพี ออลล์ฯ ซึ่งเป็นพันธมิตรธุรกิจกันมายาวนานกว่า 12 ปี จากการทำตลาดกลุ่มเครื่องดื่มในโถกด แบรนด์เซนย่า ไม่ว่าจะเป็น ชาเย็น และกาแฟลาเต้เย็น ซึ่งได้รับความนิยมจากลูกค้าเป็นอย่างดี โดยอาศัยเครือข่ายจากร้านเซเว่นอีเลฟเว่นกว่า 7,000 แห่ง ทั่วประเทศ ผสานกับจุดแข็งด้านการวิจัยตลาดและพัฒนาสินค้าอย่างต่อเนื่อง เพื่อให้สามารถตอบสนองความต้องการและไลฟ์สไตล์ของผู้บริโภคได้

          สำหรับกลุ่มเครื่องดื่มชาเขียวพร้อมดื่ม แบรนด์ “เซนย่า” เป็นกลุ่มผลิตภัณฑ์ส่งออกที่ประสบความสำเร็จอย่างสูงด้วยการขึ้นเป็นเจ้าตลาดเครื่องดื่มชาเขียวพร้อมดื่มในประเทศกัมพูชา อีกทั้งติดอยู่ในกลุ่มผู้นำ

          ส่วนแบ่งการตลาดที่ตลาดสิงคโปร์ ปัจจุบันมีส่งออกไปแล้วมากกว่า 10 ประเทศ และมีแผนสยายปีกสู่ตลาดจีน เกาหลี ญี่ปุ่น ออสเตรเลีย และยูโรโซนในระยะ 1-2 ปีต่อจากนี้

          “เครื่องดื่มชาเขียวเซนย่า ผลิตจากใบชาเขียวแท้ ไม่แต่งสี ไม่แต่งกลิ่น เพื่อรักษาคุณค่าชาเขียวแท้ไว้ในบรรจุภัณฑ์ทุกขวด จึงเป็นที่ยอมรับในตลาดต่างประเทศ โดยในสิงคโปร์นั้น เซนย่าได้รับเครื่องหมาย Healthier Choice จากประเทศสิงคโปร์ เพื่อรับรองว่า เซนย่าเป็นเครื่องดื่มเพื่อสุขภาพ และสามารถวางจำหน่ายตามโรงเรียนต่างๆ ทั่วประเทศสิงคโปร์ได้ ปัจจุบันมีรสชาติหลากหลายให้เลือก อาทิ ชาเขียวผสมน้ำทับทิม ชาเขียวผสมน้ำองุ่น และชาเขียวผสมเลมอน”

          ล่าสุดในปี 2557 บริษัทได้พัฒนาและขยายธุรกิจสู่ตลาดเครื่องดื่มผง ทรี อิน วันรสใหม่ ไม่ซ้ำใคร โดยเน้นตลาดต่างประเทศ ได้แก่ เครื่องดื่มทุเรียน ผสมเนื้อทุเรียน เครื่องดื่มมะม่วง ผสมเนื้อมะม่วง และชาไทย ภายใต้ชื่อแบรนด์ “สวัสดี” ซึ่งเป็น 3 รสชาติที่สะท้อนถึงนวัตกรรม และความเป็นไทยร่วมสมัย ผลิตจากวัตถุดิบคุณภาพเยี่ยม อุดมด้วยคุณค่า และรสชาติอันเป็นเอกลักษณ์เฉพาะของไทย

          คุณชนิต สุวรรณพรินทร์ กรรมการผู้จัดการ บริษัท ที.เอ.ซี. คอนซูเมอร์ จำกัด กล่าวว่า ความสำเร็จของบริษัทที่ผ่านมาอย่างต่อเนื่องเกิดขึ้นได้จากปณิธานการดำเนินธุรกิจ 3 ประการ ได้แก่ การให้ความสำคัญกับการวิจัยและพัฒนาสินค้าอย่างต่อเนื่อง เข้าใจความต้องการของผู้บริโภคอย่างลึกซึ้งและทันท่วงที และมีความจริงใจกับพันธมิตรและเครือข่ายทางธุรกิจ ซึ่งในปี 2557 นี้ บริษัทจะยังคงยึดถือและเดินหน้าตามนโยบายดังกล่าว”

MSN on June 14, 2014, 01:05:25 PM
T.A.C. Consumer Co., Ltd. Targets 1.1 Billion Baht “SAWASDEE” As Strategic Brand To Penetrate Overseas Market


 
          Mr. Chatchawe Vatanasuk, Chairman of Executive Board of T.A.C. Consumer Co., Ltd. , revealed that the company’s revenue in the first five-month of 2014 is 455 million baht, increasing by 10.65% or 44 million baht comparing to the same period in 2013 resulting from its expansion to the overseas market. T.A.C.C. is the manufacturer and distributor of “Zenya” ready-to-drink green tea, available in beverage dispenser unit at 7-Eleven and as bottled drink, “V Slim” functional coffee and “SAWASDEE” 3-in-1 powder instant drinks.

          Currently, the company divides its business into three (3) main product groups; Group 1 - Beverages in the dispenser unit at 7-Eleven under the management of CP All Public Company Limited; Group 2 - “Zenya” ready-to-drink green tea and Group 3 - “V Slim” functional coffee. The revenue ratio is 85% from domestic and 15% overseas markets.

          Mr. Chatchawe Vatanasuk, T.A.C.C. Chairman of Executive Board said, “The sales of “Zenya” beverages in the dispenser unit at 7-Eleven is our company’s major revenue. Last year, T.A.C.C. received an award for ‘‘Best of Business Growth’ from CP All with over 12 years in running business together. Through the 7-Eleven network of more than 7,000 stores nationwide, our main products such as Thai Milk Tea and Coffee Latte are very popular among customers resulting from our strength that lies in market solution; market research, planning, product development, and commercialization, in order to meet and respond to consumers’ demands and lifestyles.”

          “Zenya” ready-to-drink green tea is highly successful in the export market – being the No.1 brand of ready-to-drink green tea in Cambodia and among the market leaders in Singapore. Zenya is now available in more than 10 countries with a plan to expand to China, Korea, Japan and the Euro zone in the next few years.

          “Zenya ready-to-drink green tea is made from real green tea leaves with no added colors and aroma, to preserve the desired value of real green tea in every bottle. Zenya is granted the Healthier Choice consumer trademark in Singapore to guarantee that it is a healthy drink which can be sold in schools throughout Singapore. It is also available in various flavors including Green Tea with Pomegranate Juice, Green Tea with Grape Juice and Green Tea with Lemon”, emphasized Mr. Chatchawe

          In 2014, the company has developed and expanded its business arm by introducing “SAWASDEE” product category. The nutrient powder mix drink products under SAWASDEE brand are Thai Milk Tea, Durian Milk with 100% natural chunks, and Mango Milk with 100% natural chunks. The SAWASDEE products reflect beverage innovation and contemporary Thai uniqueness with quality ingredients and Thai flavors.

          Mr. Chanit Suwanparin, T.A.C.C. Managing Director said that the company’s success comes from the three major values – continuous research and development, deep understanding of consumer needs, and sincerity with alliance and business partners and this year, the company will hold on to this philosophy in operating its business.