MSN on July 23, 2013, 09:16:27 PM
ราคูเท็น ตลาดดอทคอม มั่นใจ 3G หนุนอีคอมเมอร์ซไทยโตอย่างก้าวกระโดด ดึงลูกค้าหน้าใหม่ด้วยการช้อปออนไลน์ที่ง่ายขึ้น

กรุงเทพฯ วันที่ 19 กรกฏาคม 2556 – ราคูเท็น ตลาดดอทคอม หนึ่งในบริษัทอีคอมเมอร์ซชั้นนำของไทย เชื่อมั่นว่าเครือข่าย 3G ที่ครอบคลุมยิ่งขึ้นจะดันธุรกิจอีคอมเมอร์ซในประเทศไทยให้โตขึ้นอย่างก้าวกระโดด ทั้งยังหนุนโมบาย แพลตฟอร์ม ให้เป็นช่องทางที่ผู้คนหันมาค้นหา และซื้อสินค้ามากขึ้น ได้ทุกที่ทุกเวลา

ตามผลสำรวจโดย GfK ยอดขายสมาร์ทโฟนในประเทศไทยพุ่งสูงขึ้นอย่างชัดเจน คิดเป็น 42% ของยอดขายอุปกรณ์สื่อสารทั้งหมดในช่วง 12 เดือนที่ผ่านมา เทรนด์ที่เห็นนี้บวกกับการบริการอินเตอร์เน็ต 3G ทั่วประเทศจะช่วยให้สังคมออนไลน์เติบโต และสร้างโอกาสให้แก่นักธุรกิจ โดยผู้ประกอบการบนเว็ปไซต์ ราคูเท็น ตลาดดอทคอม จะได้รับประโยชน์ไปเต็มๆ   

 “เราได้อัพเกรดโมบาย แพลตฟอร์มของเราไปเมื่อปีที่ผ่านมา เพื่อรองรับการมาเยือนของ 3G ขณะนี้ทราฟฟิคบนช่องทางนี้สูงถึง 29% ของทั้งหมด และ สร้างยอดขายถึง 13% แล้ว ซึ่งเพิ่มขึ้นจากเดิม 20% ด้วยกัน เราเชื่อว่าคนที่ใช้อินเตอร์เน็ตผ่านช่องทางนี้อยู่แล้วจะมีการใช้งานมากขึ้นไปอีก และดึงคนที่ยังไม่เคยใช้ให้เข้ามาลองเป็นครั้งแรก เมื่อผู้บริโภคใช้อินเตอร์เน็ตบนอุปกรณ์สื่อสารไร้สายมากขึ้น หมายความว่าผู้ประกอบการของเรามีโอกาสในการโปรโมท และขายสินค้ามากขึ้นตามไปด้วย ทุกวันนี้โมบายคอมเมอร์ซเป็นช่องทางสำคัญในการคว้าลูกค้ารายใหม่ โดยอาศัยความสะดวกสบายในการท่องเว็ป และช้อปออนไลน์ เป็นจุดดึงดูด” คุณภาวุธ พงษ์วิทยภานุ กรรมการผู้จัดการ และผู้ก่อตั้ง ราคูเท็น ตลาดดอทคอม   

ศูนย์วิจัยกสิกรไทยได้คาดการณ์ว่าการใช้บริการด้านข้อมูลบนอุปกรณ์เคลื่อนที่น่าจะขยายตัวกว่า 40% ในปีนี้ รวมกับปัจจัยอื่นๆ อาทิ การให้บริการ 3G ความเชื่อมั่นในผู้บริโภคต่อความปลอดภัยในการชำระเงิน และการตลาดออนไลน์ที่เพิ่มขึ้น จะช่วยผลักอีคอมเมอร์ซไทยให้โตขึ้น 25-30% เลยทีเดียว

นอกจากจะได้ปรับปรุงช่องทางโมบายเพื่อการใช้งานที่มีประสิทธิภาพมากขึ้นแล้ว ราคูเท็น ตลาดดอทคอมยังใช้โซเชียลมีเดียในการกระตุ้นยอดขาย โดยจำนวนแฟนในเฟสบุ๊คที่เพิ่มขึ้นอย่างมากช่วยดันให้ยอดขายโตกว่า 250% ในไตรมาสแรกของปี ผู้ประกอบการเองก็หันมาใช้โซเชียลมีเดียเพื่อเพิ่มการรับรู้เกี่ยวกับช่องทางการขายแบบอีคอมเมอร์ซ

ราคูเท็นมีประสบการณ์ในการมอบบริการโมบายคอมเมอร์ซกว่า 10 ปี และได้ใช้ความรู้ ความเชี่ยวชาญในด้านนี้เพื่อมอบประสบการณ์โมบายช้อปปิ้งที่สะดวกสบาย และปลอดภัย ไม่เพียงแค่ผู้บริโภคจะได้เลือกซื้อสินค้าที่หลากหลายผ่านช่องทางที่ใช้งานง่ายแล้ว ยังสามารถสะสมแต้ม Rakuten Super Points ไม่ต่างจาการซื้อทาง PC 

ลูกค้าราคูเท็น ตลาดดอทคอมสามารถใช้ mPay สำหรับการชำระทางโมบาย ส่วนช่องทางอื่นๆได้แก่ ชำระทางบัตรเครดิต หรือ เดบิต การชำระผ่านธนาคาร และ เคาน์เตอร์เซอร์วิส ทั่วประเทศ   
จากการเก็บข้อมูลพบว่าผู้บริโภคมีพฤติกรรมแตกต่างกันเวลาช้อปทาง PC และ โมบาย ทางโมบายมีทราฟฟิคสูงสุดช่วงเที่ยง 16.00น. และ 22.00น. ขณะที่ 11.00-16.00น. เป็นช่วงที่มีการช้อปผ่าน PC มากที่สุด  นอกจากนั้นยอดขายบนทั้งสองช่องทางมีตัวเลขที่ใกล้เคียงกันในวันจันทร์-ศุกร์ แต่ทางโมบายจะเห็นยอดที่สูงกว่าทาง PC ในช่วงสุดสัปดาห์

เกี่ยวกับบริษัทราคูเท็น
ราคูเท็น เป็นบริษัทชั้นนำระดับสากลที่เป็นผู้ให้บริการต่างๆเพื่อประโยชน์สำหรับผู้บริโภคและธุรกิจ บนระบบอินเตอร์เน็ต โดยมีธุรกิจในเครือ ได้แก่ ธุรกิจร้านค้าออนไลน์หรืออีคอมเมอร์ซ ธุรกิจหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ ธุรกิจสำรองที่พัก ธุรกิจด้านการลงทุน ธุรกิจเกี่ยวกับบัตรเครดิต ธุรกิจการบริการทางการเงิน ธุรกิจเกี่ยวกับเงินอิเล็กทรอนิกส์ การบริการเว็ปท่า การตลาดออนไลน์ ลอจีสติกส์ และ ธุรกิจเกี่ยวกับกีฬา ราคูเท็นทำการขยายเครือข่ายอย่างต่อเนื่องโดยปัจจุบันครอบคลุมประเทศต่างๆในทวีปเอเชีย ยุโรปตะวันตกและอเมริกา ล่าสุด Forbes ได้จัดอันดับ Most Innovative Company (บริษัทนวัตกรรมยอดเยี่ยม) โดย Rakuten ได้อันดับที่ 7 ไปครอบครอง ราคูเท็นถูกก่อตั้งขึ้นในปี 2540 มีสำนักงานใหญ่อยู่ที่กรุงโตเกียว ประเทศญี่ปุ่น และมีพนักงานกว่า 10,000 รายทั่วโลก สำหรับข้อมูลเพิ่มเติม สามารถเยี่ยมชมได้ที่ http://global.rakuten.com/corp
« Last Edit: July 23, 2013, 09:31:40 PM by MSN »

MSN on July 23, 2013, 09:30:38 PM
Rakuten TARAD.com expects 3G roll-out to ignite e-commerce growth in Thailand Ease of shopping to attract new e-commerce customers



BANGKOK, July 19 2013 - Rakuten TARAD.com, one of Thailand’s leading e-commerce marketplaces, believes the availability of 3G networks in Thailand will help drive the growth of e-commerce and the success of its mobile platform as shoppers can seamlessly visit, browse and make online transactions on-the-go.
During the first half of 2013 smartphone sales have been accelerating in Thailand accounting for 42% of handsets sold in Thailand in the last 12 months, according to GfK. This trend, in tandem with the introduction of 3G services, is expected to expand Thailand’s online community and create endless opportunities for Thai entrepreneurs in e-commerce, with merchants on the Rakuten TARAD.com platform in prime position.

“We updated our mobile platform last year in anticipation of 3G service roll-out and have reaped the rewards with 29% of traffic and 13% of sales coming via our dedicated m-commerce website, an increase of around 20%. We expect existing mobile Internet users to increase their usage and new smartphone owners to try out m-commerce for the first time. People will spend more time online using their mobile device offering greater opportunities for e-commerce merchants to promote their goods, and today’s retailers must tap into mobile commerce to attract new customers as it becomes easier to surf and shop,” said Pawoot Pongvitayapanu, founder and managing director of Rakuten TARAD.com.

Kasikorn Research Center has predicted digital content services on mobile will grow by more than 40% in 2013 and expects 3G services, along with higher confidence in payment security and an increase in online marketing activities, to fuel a 25-30% growth of the e-commerce industry in Thailand.

In addition to refreshing its mobile commerce site, Rakuten TARAD.com has also boosted efforts on social media, recording significant growth of new fans on Facebook leading to a 250% increase in sales. Key merchants have also used social media to increase exposure of their e-commerce sales channels, a prime example being Tao Kae Noi, Thailand’s leading seaweed snack producer, promoting their Rakuten TARAD.com marketplace through LINE messenger.

Rakuten has over ten years’ experience in m-commerce and the company has used its knowledge and expertise in this area to bring consumers a safe and secure mobile shopping experience.  In addition to fast browsing and an extensive range of products and services, consumers are still entitled to collect Rakuten TARAD Super Points while shopping on their mobile device.

When shopping at Rakuten TARAD.com customers have a range of payment options, with mobile shoppers able to make secure payments through mPay. Additional payment methods include electronic payments by credit and debit cards, payments via their bank, or in-person payments at over 7,000 Counter Service pay points nationwide.

Mobile shoppers at Rakuten TARAD.com exhibit different habits from those using a PC, with the peak access time between 6pm and 8pm. Consumers browsing the site on their desktop tend to visit the marketplace later in the evening. Additionally, while sales on both platforms remain similar between Monday and Friday, more purchases are made via the mobile site during the weekend when compared to PC users.

About Rakuten
Rakuten, Inc. (JASDAQ: 4755), is one of the world’s leading Internet service companies, providing a variety of consumer- and business-focused services including e-commerce, eBooks & eReading, travel, banking, securities, credit card, insurance, e-money, portal and media, online marketing, logistics and professional sports. Selected by Forbes as 7th among the World’s Most Innovative Companies of 2012, Rakuten is expanding globally and currently has operations throughout the Americas, Europe, Asia and Oceania. Founded in 1997, Rakuten is headquartered in Tokyo, with over 10,000 employees and partner staff worldwide. For more information, visit http://global.rakuten.com/corp/