activity on March 17, 2011, 05:48:28 PM
ไอบีเอ็มตอกย้ำผู้นำตลาด ส่งซอฟต์แวร์จัดการคลังข้อมูลและวิเคราะห์ข้อมูลอย่างชาญฉลาด พร้อมเครื่องมือสู่สังคมออนไลน์ช่วยองค์กรกลั่นกรองข้อมูลเพื่อการตัดสินใจทางธุรกิจ



กรุงเทพ 17 มีนาคม, 2554: ไอบีเอ็มเปิดตัว "Social Business" กลุ่มผลิตภัณฑ์ซอฟต์แวร์เพื่อเสริมศักยภาพทางธุรกิจ สู่สังคมออนไลน์ และช่วยบริหารจัดการคลังข้อมูลในองค์กร นำเสนอซอฟต์แวร์ บริการ และทักษะใหม่ๆ ที่จะช่วยให้องค์กรธุรกิจและหน่วยงานภาครัฐสามารถนำข้อมูลที่มีอยู่ มาวิเคราะห์และใช้สนับสนุนการตัดสินใจได้อย่างถูกต้องแม่นยำ พร้อมปฏิรูปการดำเนินงานและรองรับกระบวนการต่างๆ จากอุปกรณ์พกพาหลากหลายSmart Phone หลากหลายประเภท

นางเจษฎา ไกรสิงขร รองกรรมการผู้จัดการใหญ่ ธุรกิจซอฟต์แวร์ บริษัท ไอบีเอ็ม ประเทศไทย จำกัด กล่าวว่า “ไอบีเอ็มได้เปิดตัวกลุ่มผลิตภัณฑ์ซอฟต์แวร์สำหรับ Social Business โดยมีจุดมุ่งหมายเพื่อช่วยเหลือองค์กรต่างๆ ในการผสานรวมข้อมูลเชิงลึกทางด้านธุรกิจจากระบบวิเคราะห์ข้อมูลและ นำสู่สังคมออนไลน์ที่มีความปลอดภัยขั้นสูงของไอบีเอ็มซึ่งเริ่มต้นตั้งแต่การทำให้ข้อมูลที่มีอยู่ในองค์กรเป็นข้อมูลที่เชื่อถือได้  การกำกับใช้ข้อมูลหรือ Data Governanceและนำเข้าสูการจัดเก็บในคลังข้อมูลที่มีประสิทธิภาพ เพื่อสามารถนำไปใช้ในการวิเคระห์ข้อมูลเชิงธุรกิจได้ พร้อมกันนี้ไอบีเอ็มมีเทคโนโลยีใหม่ล่าสุด คือ Netezza ซึ่งเป็น all in one ฮาร์ดแวร์ที่มีซอฟต์แวร์พร้อมใช้งานแล้ว (Appliance) สามารถใช้ในจัดทำคลังข้อมูลโดยเฉพาะ และนำมาวิเคระห์กลั่นกลองข้อมูลเชิงธุรกิจที่ให้ผลเชิงลึกได้รวดเร็ว ตั้งแต่ 10-100 เท่า เมื่อเทียบกับระบบเดิม อีกทั้งยังสามารถติดตั้งและใช้งานได้ง่าย รวดเร็วจากเดือนเป็นวัน โดยสามารถเพิ่มประสิทธิภาพในการทำงานและลดต้นทุนได้อีกด้วย

นอกจากนี้  ปัจจุบันจำนวนคนที่ใช้เครือข่ายทางสังคมได้ทวีจำนวนเพิ่มขึ้นเป็นอย่างมาก ซึ่งภาคธุรกิจได้เห็นถึงพฤติกรรมที่เปลี่ยนแปลงไปของผู้ใช้งาน  ทำให้ซอฟต์แวร์ทางสังคมเป็นเครื่องมือสำคัญทางด้านธุรกิจเพิ่มมากขึ้น โดยจะช่วยให้องค์กรต่างๆ สามารถปรับปรุงทุกแง่มุมของการดำเนินธุรกิจ ตั้งแต่กิจกรรมด้านการตลาด บริการลูกค้า งานขาย ไปจนถึงการพัฒนาผลิตภัณฑ์และทรัพยากรบุคคล วันนี้ไอบีเอ็มได้เปิดตัวกรอบโครงสร้างใหม่เพื่อรองรับการพัฒนาแอพพลิเคชั่นรุ่นอนาคตที่สนับสนุนการใช้งานทางด้านสังคม พร้อมทั้งแนะนำซอฟต์แวร์ใหม่ที่จะช่วยให้วิสัยทัศน์ดังกล่าวกลายเป็นจริง ตัวอย่างเช่น ไอบีเอ็มกำลังปรับเปลี่ยนกล่องอินบ๊อกซ์ด้วย "Activity Steam" ซึ่งเป็นตำแหน่งที่ตั้งที่จะช่วยให้ผู้ใช้สามารถแสดงและโต้ตอบกับเนื้อหาจาก Twitter, LinkedIn, Facebook, SAP, Microsoft และแพลตฟอร์มอื่นๆ ควบคู่ไปกับเนื้อหาของบริษัท ไอบีเอ็มพยายามที่จะผนวกรวม Activity Stream เข้ากับแพลตฟอร์มด้านการประสานงานร่วมกันทางสังคมรุ่นอนาคตของไอบีเอ็มที่มีระบบความปลอดภัยสูงเหมาะกับการทำธุรกิจ  โดยจะสามารถเข้าใช้งานได้จากอุปกรณ์พกพาสมาร์ทโฟน เช่น BlackBerry, Playbook, iPad, iPhone เพื่อช่วยให้บุคคลากรภายในองค์กรสามารถติดต่อและทำงานร่วมกันได้รวดเร็วและง่ายขึ้น เพราะผู้ใช้ไม่ต้องปรับเปลี่ยนพฤติกรรมโดยสามารถใช้อีเมล์ Instant Mesaging, การประชุมผ่านเว็บและฟังก์ชั่นที่เกี่ยวข้องกับซอฟต์แวร์ทางสังคมอื่นๆเช่น Blog, Wiki, Activity
« Last Edit: March 17, 2011, 06:22:10 PM by activity »

activity on March 17, 2011, 05:49:35 PM
IBM Bolsters Its Market Leadership with Latest Data Warehousing and Analytics Software and Social Networking Tools Offerings to empower better business decisions

Bangkok, March 17, 2011: IBM announced a new data warehousing and "Social Business" software portfolio for improving business operation, leveraging social networks and managing data efficiently. The company is offering new software, services and skills to help businesses and government agencies analyze existing information for more accurate decisions across a wide range of business processes and mobile devices including smartphones.

Ms. Jadesada Kraisingkorn, IBM Thailand country manager, Software Group, said: "IBM has launched the Social Business initiative to help organizations adopt best practices, policies and software to transform their businesses through new software to help companies and governments socially enable their business processes using the most successful mobile devices.  Additional data warehousing solutions will also help integrate business insights from analytics software and share these assets via secure social networks. These new software products will improve data verification, data governance and data storage, allowing users to analyze business data more accurately and effectively.’

She continued, “IBM is announcing an offering from Netezza, a leading provider of high-performance analytics which was recently acquired.  This new offering, a data warehouse appliance, can be up and running in a matter of days, handling complex analytic queries 10 to 100 times faster than traditional systems.   The simplicity, speed and ease of deploying this Netezza analytic appliance brings analytics directly into the hands of business users within every department of an organization such as sales, marketing, product development and human resources. Netezza solutions requires minimal administration and IT skills, and enables clients to run complex data queries within seconds of deploying the solution.  This will allowing clients to quickly meet their business demands for high performance data analytics.This easy-to-deploy appliance will help improve business efficiency and save operating costs."

With increasing number of social networkers, businesses have realized changing customer behaviors, and therefore the adoption of social software is rapidly becoming a vital business tool, enabling organizations to transform virtually every part of their business operations from marketing, customer service and sales, to product development and human resources. IBM today unveiled a new framework to support how the next generation of socially enabled applications will be developed, and introduced new software to make that vision a reality. For example, IBM is reinventing the inbox with "Activity Steam" -- a single location that allows users to view and interact with content from Twitter, LinkedIn, Facebook, SAP, Microsoft and other third parties alongside their company's content.

IBM is looking to integrate the Activity Stream into a future release of IBM's social collaboration portfolio accessible from all market leading mobile devices including BlackBerry, Playbook, iPad, iPhone, enabling users to collaborate via email, instant messaging, Web meetings, and social functions such as blogs, wikis communities and activity streams.
« Last Edit: March 17, 2011, 06:20:54 PM by activity »