news on January 22, 2011, 03:23:12 PM
เทศกาลภาพยนตร์นานาชาติ 2554 CHULALONGKORN UNIVERSITY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2011

24 มกราคม – 11 กุมภาพันธ์ 2554 24th January – 11st February 2011

ภาควิชาศิลปการละคร คณะอักษรศาสตร์ จุฬาฯ ขอเชิญชมภาพยนตร์คุณภาพซึ่งยังไม่เคยเข้าฉายรอบปกติตามโรงภาพยนตร์ในประเทศไทยมาก่อน 9 เรื่องจาก 9 ประเทศ
หลังจบภาพยนตร์ เชิญร่วมแลกเปลี่ยนความเห็นกับนักวิจารณ์ อ.กิตติศักดิ์ สุวรรณโภคิน รศ. นพมาส แววหงส์ และ อ.ก้อง ฤทธิ์ดี ชมฟรีทุกเรื่อง ทุกวันจันทร์ พุธ ศุกร์ 5 โมงเย็น ที่ชั้น 9 อาคารมหาจักรีสิรินธร (จอดรถข้างหอประชุม ไม่เสียค่าจอดรถ หรือที่อาคารจอดรถข้างอาคารมหาจักรีสิรินธร เสียค่าจอดรถชั่วโมงละ 10 บาท)
ภาพยนตร์ทุกเรื่องมีคำบรรยายภาษาอังกฤษ สอบถามข้อมูล โทร. 0-2218-4802 และ http://chulafilmfest.multiply.com

Monday 24th January    "Eyes Wide Open" (Israel)
Wednesday 26th January    "The Time That Remains” (Palestine)
Friday 28th January     "Women Without Men" (Iran)
Monday 31st January     "The Secret In Their Eyes" (Argentina)
Wednesday 2nd February     "The Maid" (Peru)
Friday 4th February    "The Milk of Sorrow" (Chile)
Monday 7th February     "White Material" (France)
Wednesday 9th February     "A Room and A Half" (Russia)
Friday 11st February    "I Am Love" (Italy)

Department of Dramatic Arts, Faculty of Arts, Chulalongkorn University invites you to watch nine award-winning films from nine countries all of which have never been commercially released in Thailand. Stay on after the film and share your opinions with professional film critics Kittisak Suvannapokhin, Nopamat Veohong and Kong Rithdee.

Free admission. Mondays, Wednesdays and Fridays, from 24th January to 11st February, 5pm, at Mahachakrisirindhorn Building, 9th Floor.
Free parking next to Chulalongkorn University Auditorium or
the car parking building next to Mahachakrisirindhorn Building (10 baht per hour).
All films (DVD format) are with English subtitles.

For more details, call 0-2218-4802 or visit http://chulafilmfest.multiply.com

news on January 22, 2011, 03:25:15 PM
CHULALONGKORN UNIVERSITY
INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2011
http://chulafilmfest.multiply.com

Monday 24th January    "Eyes Wide Open" (Israel)


Aaron, a respectable butcher in Jerusalem’s ultra-orthodox Jewish community, is married to Rivka and is a dedicated father of four children.

One day, he meets Ezri, a handsome twenty-two year old student, and soon falls in love with him. He then starts to neglect his family and community life, swept away by his love and lust for Ezri. But guilt, torment and pressure from the community will catch up with him, leading him to make a radical decision.




“Incredibly tense and searingly relevant.” Time Out

“Superb.  A film of rare haunting power.” Daily Mirror

“Quietly devastating.” Variety

 
อารอน พ่อค้าขายเนื้อที่ได้รับความเคารพในชุมชนยิวที่เคร่งครัด แต่งงานกับริฟกา เขาทุ่มเทชีวิตให้ลูก ๆ ทั้งสี่ แต่วันหนึ่งเมื่อเขาได้พบกับเอซรี นักศึกษาวัย 22 ปีผู้หล่อเหลา เขาก็ตกหลุมรักเอซรีในทันที  อารอนเริ่มละเลยครอบครัวกับชีวิตในชุมชนเพราะความรักและความปรารถนาที่เขามีให้เอซรี  แต่ความรู้สึกผิดและความกดดันจากสังคมกำลังไล่ตามเขาอยู่ จนถึงเวลาที่เขาจะต้องตัดสินใจครั้งใหญ่

http://www.eyeswideopenfilm.com




CHULALONGKORN UNIVERSITY
INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2011
http://chulafilmfest.multiply.com


Wednesday 26th January     "The Time That Remains” (Palestine)

Elia Suleiman’s semi-autobiographical film, in four episodes, is about a family, his family, from 1948 until recent times. The film is inspired by his father’s private diaries, starting from when he was a resistance fighter in 1948, and by his mother’s letters to family members who were forced to leave the country. Combined with his intimate memories of them and with them, the film attempts to portray the daily life of those         Palestinians who remained and were labeled "Israeli-Arabs", living as a minority in their own homeland.

“Elia Suleiman has the political rigour of Edward Said and the comic
genius of Buster Keaton.” Daily Telegraph

"A lovely autobiographical film. Its exquisite balance of visual rigor and heartfelt emotion gives it remarkable, if always quiet, beauty and power."  New York Times


ภาพยนตร์อัตชีวประวัติของอีเลีย สุไลมาน แบ่งออกเป็น 4 ตอน เนื้อหาเกี่ยวกับครอบครัวของเขาตั้งแต่ปี 1948 จนถึงเมื่อไม่นานนี้ ภาพยนตร์ได้รับแรงบันดาลใจมาจากสมุดบันทึกส่วนตัวของพ่อ เริ่มตั้งแต่ท่านเป็นนักต่อต้านในปี 1948 และจดหมายของแม่ที่ถูกบังคับให้ออกจากประเทศที่ส่งมาถึงสมาชิกคนอื่นๆ ในครอบครัว และยังมีความทรงจำของเขาที่เคยใกล้ชิดกับพวกท่าน ภาพยนตร์แสดงชีวิตประจำวันของชาวปาเลสไตน์ที่ถูกตราหน้าว่าเป็นชาว
อิสราเอล-อาหรับและยังคงเป็นชนกลุ่มน้อยในบ้านเกิดเมืองนอนของตัวเอง

http://www.letempsquilreste-lefilm.com

CHULALONGKORN UNIVERSITY
INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2011
http://chulafilmfest.multiply.com


Friday 28th January    "Women Without Men" (Iran)


Against the tumultuous backdrop of Iran’s 1953 CIA-backed coup d’état, the destinies of four women converge in a beautiful orchard, where they find independence, solace and companionship. Acclaimed photographer Shirin Neshat makes her directorial debut with this incisive and sumptuously filmed reflection on the pivotal moment in history that directly led to the Islamic revolution and the Iran we know today.







“Surpasses even Michael Haneke’s WHITE RIBBON in the fierce beauty
and precision of its cinematography.” New York Times 

Neshat has directed a quietly tremendous film which ensnares
both the heart and the mind.” Guardian
ท่ามกลางรัฐประหารอันวุ่นวายในอิหร่านเมื่อปี 1953 โชคชะตาของผู้หญิง 4 คนได้มาบรรจบกันในสวนผลไม้ ที่ซึ่งพวกเธอได้พบกับเสรีภาพ ความเอื้ออาทร และมิตรภาพ ผลงานการกำกับภาพยนตร์เรื่องแรกของ ชิริน เนชาต ช่างภาพชื่อดัง สะท้อนเหตุการณ์สำคัญในประวัติศาสตร์ที่นำไปสู่การปฏิวัติอิสลามและอิหร่านอย่างที่เรารู้จักกันในปัจจุบัน
http://www.womenwithoutmenfilm.com

news on January 22, 2011, 03:26:24 PM
CHULALONGKORN UNIVERSITY
INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2011
http://chulafilmfest.multiply.com

Monday 31st January          "The Secret in Their Eyes" (Argentina)

Recently retired criminal court investigator Benjamin (Ricardo Darin), decides to write a novel based on a twenty-five year old unresolved rape and murder case, which still haunts him. Sharing his plans with Irene (Soledad Villamil), the beautiful judge and former colleague he has secretly been in love with for years, Benjamin’s involvement with the case is shown through flashbacks. But Benjamin’s search for the truth will put him at the center of a judicial nightmare, as the mystery of the heinous crime continues to unfold in the present, testing the limits of a man seeking justice and personal fulfillment at last. This Academy Award winner is written, directed and edited by Juan Jose Campanella.

“This spellbinder will sneak up and floor you. It's that good. A supremely intelligent and deeply touching thriller. Thunderously exciting!"  Rolling Stone

“Powerfully and richly imagines: A genre-busting movie. A finely wrought, labyrinthine entertainment whose corners and passageways will be discussed by moviegoers for hours afterward."  New Yorker

หลังจากเบนจามิน (แสดงโดย ริการโด ดาริน) ผู้สืบสวนในศาลคดีอาชญากรรม เกษียณได้ไม่นาน เขาตัดสินใจเขียนนิยายอิงกับคดีฆ่าข่มขืนหญิงสาววัยยี่สิบห้าปีซึ่งยังคงหลอกหลอนเขาอยู่ เขาเล่าเรื่องนี้ให้ผู้พิพากษา ไอรีน (แสดงโดย โซเลดาด บิญามิล) ซึ่งเป็นคนที่เบนจามินแอบรักอยู่นานนับปี เรื่องของคดีนี้ที่เขามีส่วนเกี่ยวข้องด้วยได้เล่าย้อนกลับไปในอดีต แต่การสืบเสาะความจริงของเบนจามินกลับนำเขาสู่ฝันร้าย เมื่อปริศนาฆาตกรรมแสนโหดเหี้ยมยังไม่ถูกเปิดเผย และต้องการพิสูจน์ขีดจำกัดของคนที่แสวงหาความเป็นธรรมและความสมหวังในท้ายที่สุด ผลงานที่ได้รับรางวัลออสการ์สาขาภาพยนตร์ภาษาต่างประเทศเรื่องนี้เขียนบท กำกับ และตัดต่อโดย ฆวน โฆเซ กัมปาเนญา

http://www.sonyclassics.com/thesecretintheireyes

CHULALONGKORN UNIVERSITY
INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2011
http://chulafilmfest.multiply.com

Wednesday 2nd February    "The Maid" (Chile)

Raquel (Catalina Saavedra), a bitter and introverted woman, has been the Valdez family’s maid for 23 years. One day, Pilar (Claudia Celedon), her mistress, hired another maid to help Raquel with her chores. Raquel, feeling her place in a family threatened, drives the new arrival away with cruel psychological abuse. This happens time and again, until Pilar hires Lucy (Mariana Loyola), a merry girl from the countryside who has never worked as a maid before. It is Lucy who finally breaks the barrier Raquel erected around herself.



“A tense, engrossing character study with a sometimes boldly repellent performance by Catalina Saavedra in the title role.” Variety

“Chilean director Sebastián Silva's terrific, two-time Sundance Prize winner is so
nail-bitingly claustrophobic that it sometimes  feels like a thriller. Not so much about upstairs-downstairs class struggles,This bleakly comic character study tracks our sourpussed antihero as she  sabotages her competition, shuns compassion, and
sidesteps both our sunniest and gloomiest expectations.” Village Voice

ราเกล (กาตาลินา ซาอาเบดรา) เป็นแม่บ้านประจำครอบครัวบาลเดซมากว่า 23 ปีแล้ว เธอเป็นคนเจ้าทุกข์และ
เก็บตัวไม่สุงสิงกับใคร วันหนึ่งคุณนายปิลาร์ (กลาวเดีย เซเลดอน) จ้างแม่บ้านเพิ่มอีกคนหนึ่งมาช่วยราเกลทำงาน แต่เธอกลับรู้สึกว่าตำแหน่งหน้าที่ของเธอในบ้านนี้ถูกคุกคาม เธอจึงข่มเหงจิตใจผู้มาใหม่ด้วยวิธีการโหดร้ายเพื่อ
ขับไล่ออกไป เรื่องแบบนี้เกิดขึ้นซ้ำแล้วซ้ำเล่า กระทั่งปิลาร์จ้างลูซี่ (มาริอานา โลโยลา) สาวน้อยจากชนบทซึ่งไม่เคยทำงานเป็นแม่บ้านมาก่อน และลูซี่คนนี้เองที่ทะลายกำแพงที่ราเกลสร้างขึ้นมาได้ในที่สุด

http://www.themaidmovie.com





CHULALONGKORN UNIVERSITY
INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2011
http://chulafilmfest.multiply.com

Friday 4th February     "The Milk of Sorrow" (Peru)

Fausta suffers from “the milk of sorrow”, an illness transmitted through mother’s milk by women who have been violated or mistreated during the war of terrorism in Peru. The war has ended, but Fausta’s life is a reminder of it because of “the illness of fear” stole her soul. Now, her mother’s sudden death forces her to confront her fears and the secret that is hidden inside of her: she has inserted a potato in her vagina to serve as a protective shield that repels disgusting intruders. “The Milk of Sorrow” is the story of a search for re-awakening, a journey from fear to freedom.


“Peruvian realities and Llosa’s light magical realism mesh to create
a vivid picture of society and its problems.” Variety

“Gorgeously shot…A plethora of haunting images.
The songs will linger in viewers’ memories for a long time.” The Hollywood Reporter

ฟาวสตาทนทุกข์ทรมานจากโรคน้ำนมแห่งความโศกเศร้า ซึ่งถ่ายทอดผ่านน้ำนมของหญิงที่ถูกข่มขืนหรือโดนกระทำทารุณช่วงสงครามก่อการร้ายในประเทศเปรู แม้สงครามจะสิ้นสุดลง แต่ชีวิตของฟาวสตาเปรียบดั่งเครื่องเตือนใจถึงสงครามครั้งนั้น เนื่องมาจากโรคหวาดกลัวที่ฝังลึกในตัวเธอ ณ ตอนนี้ เธอต้องเผชิญหน้ากับความกลัวด้วยตัวเองหลังจากเธอเสียแม่ไปอย่างกะทันหัน อีกทั้งความลับที่ซ่อนอยู่ภายในใจเธอ นั่นคือ เธอได้ยัดมันฝรั่งไว้ในช่องคลอดเพื่อขับไล่ผู้ไม่ได้รับเชิญที่น่ารังเกียจออกไป  “The Milk of Sorrow” เรื่องราวของการค้นหาเพื่อที่จะตื่นจากความกลัว สู่อิสรภาพ


http://www.milkofsorrow.com

news on January 22, 2011, 03:27:15 PM
CHULALONGKORN UNIVERSITY
INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2011
http://chulafilmfest.multiply.com

Monday 7th February     "White Material" (France)

Maria (Isabelle Huppert), a fierce and fearless white woman, refuses to abandon her coffee crops, and to acknowledge the danger to which she is exposing her family. For her, to leave is to surrender. On her plantation, which has already supported three generations of whites, Andre (Christopher Lambert)--her ex-husband and father of their teenage son--is afraid of her blind, stubborn pride. Without her knowing, he arranges the family’s escape – their return to France. Coffee no longer means anything to him. He has married again, to a young African woman, with whom he has a son, and for them, he will stop at nothing.

“Claire Denis' powerful, disturbing film about modern Africa...overflows with adrenaline and fear.” Guardian

“There’s no better film-maker working in the world right now.”  Sight & Sound

มาเรีย (แสดงโดย อิซาแบลล์ อูแปร์ต) เป็นหญิงผิวขาวผู้โหดร้ายและไม่เกรงกลัวสิ่งใด เธอไม่ยอมละทิ้งไร่กาแฟและปฏิเสธการยอมรับอันตรายที่จะเกิดขึ้นต่อครอบครัว สำหรับเธอแล้วการทอดทิ้งถือเป็นการยอมแพ้ ไร่กาแฟของเธอเป็นสิ่งค้ำจุนชีวิตคนขาวสามรุ่นด้วยกัน อดีตสามีและพ่อของลูกชายของเธอชื่อ อังเดร (แสดงโดย คริสโตเฟอร์
ลองแบร์ต) กลัวความหยิ่งทะนงตนของภรรยาที่ไร้ซึ่งเหตุผลและควบคุมไม่ได้ เขาเตรียมการพาครอบครัวหนีกลับไปฝรั่งเศสโดยที่มาเรียไม่รู้ เพราะไร่กาแฟไม่ได้มีความหมายกับเขาอีกต่อไป อังเดรแต่งงานใหม่กับหญิงสาวชาว
อัฟริกัน และเพื่อลูกชายและภรรยาคนใหม่นี้เขายอมทำทุกวิถีทาง

http://whitematerial-lefilm.com




CHULALONGKORN UNIVERSITY
INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2011
http://chulafilmfest.multiply.com

Wednesday 9th February     "A Room and a Half" (Russia)

Brodsky's reminiscences begin with his father (Sergei Yursky) and mother (the great Alisa Freyndlikh) creating a wonderland of familial warmth within their apartment. As a boy, Brodsky sees the world through the confident prism of a loving family. As a college student, Brodsky becomes political, a stance he maintains through his writings until he’s exiled in 1972. The poet (the superb Grigoriy Dityatkovskiy) sails to the country of his childhood, and with him we traverse not only geographical expanses, but travel through time as well. Inspired by a poet, Khrzhanovsky has created his own poetry.


“A magical, wildly creative fantasia. Seamlessly wedding fiction, docu footage, animation and stills…Khrzhanovsky has created his own poetry.
‘A Room and a Half’ is unmistakably the work of a mature artist,
and it’s the helmer’s absolute mastery of the different formats that
makes his work so joyous.” Variety

“Brodsky and Khrzhanovsky are kindred souls—deadly serious but also playfully and sometimes mischievously non-conformist, like the film itself.”  Evening Standard

ความทรงจำของบร็อดสกี (กรีกอรี ดิเตียตคอฟสกี) เริ่มต้นขึ้นด้วยพ่อ (เซียร์เกย์ ยูร์สกี) และแม่ (อลิซา เฟรียนดลิค)  ผู้ที่สร้างดินแดนมหัศจรรย์อันแสนอบอุ่นภายในอพาร์ตเมนต์ของพวกเขา เมื่อตอนเขาเป็นเด็ก เขามองดูโลกผ่านความเชื่อมั่นไว้ใจของครอบครัวที่รักเขา ต่อมาเมื่อบร็อดสกีเป็นนักศึกษา เขามาสนใจเรื่องการเมือง จนเป็นท่าทีที่คงอยู่ในงานเขียนของเขาจนกระทั่งถูกเนรเทศในปี 1972 บร็อดสกีออกเรือสู่ประเทศของเขาช่วงวัยเด็ก เราไม่เพียงแต่เดินทางข้ามน้ำข้ามทะเลไปพร้อมกับเขา เพราะเราได้เดินทางย้อนเวลากลับไปในวันวานเหล่านั้นด้วยเช่นกัน ผลงานการกำกับโดย อังเดร ครซชานอฟสกี

CHULALONGKORN UNIVERSITY
INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2011
http://chulafilmfest.multiply.com

Friday 11st February     "I Am Love" (Italy)

“I Am Love” tells the story of the wealthy Recchi family, whose lives are undergoing sweeping changes. Eduardo Sr., the family patriarch, has decided to name a successor to the reigns of his massive industrial company, surprising everyone by splitting power between his son Tancredi, and grandson Edo. But Edo dreams of opening a restaurant with his friend Antonio, a handsome and talented chef. At the heart of the family is Tancredi's wife Emma (Tilda Swinton), a Russian immigrant who has adopted the culture of Milan. An adoring and attentive mother, her existence is shocked to the core when she falls quickly and deeply in love with Edo's friend and partner Antonio, and embarks on a passionate love affair that will change her family forever.

“See this film by any means necessary.”  Time Out New York

“Visually stunning and unrepentantly grandiose, it feverishly pulls you in with its operatic sweep and its appeal to the primary senses.” Village Voice
“I Am Love” เล่าเรื่องราวของครอบครัวเรคคิผู้มั่งคั่ง แต่กำลังเปลี่ยนแปลงครั้งใหญ่ เอดูอารโด หัวหน้าครอบครัว จึงตัดสินใจกำหนดทายาทผู้สืบทอดกิจการบริษัทอุตสาหกรรมยักษ์ใหญ่ของเขา ทุกคนต่างประหลาดใจที่เขาแบ่งให้ลูกชายของเขา ตานเครดิ และหลานชาย เอโด คานอำนาจกัน แต่เอโดฝันอยากจะเปิดร้านอาหารกับเพื่อนของเขาที่ชื่อ อันโตนิโอ เชฟหนุ่มหล่อมือฉมัง ภรรยาของตานเครดิ ชื่อ เอมมา เธอเป็นดั่งหัวใจของครอบครัวนี้ เธออพยพมาจากประเทศรัสเซียและรับเอาวัฒนธรรมของมิลานมา เอมมา แม่ผู้เป็นที่รักและช่างเป็นห่วงเป็นใย แต่การกระทำของเธอกลับน่าตกตะลึงถึงขีดสุด เมื่อเธอมาตกหลุมรักอันโตนิโอ อย่างรุนแรงและรวดเร็ว นำไปสู่ความรักและความใคร่ที่เปลี่ยนแปลงครอบครัวเธอไปตลอดกาล.
http://www.iamlovemovie.com