sianbun on September 01, 2009, 04:20:39 PM
คาเธ่ย์ แปซิฟิค แต่งตั้งผู้จัดการประจำประเทศไทย





      กรุงเทพฯ —1 กันยายน 2552 — สายการบินคาเธ่ย์ แปซิฟิค แต่งตั้ง นางสาวแม็กกี้ เยือง เป็น ผู้จัดการประจำประเทศไทย เพื่อกำกับดูแลการดำเนินงานของ คาเธ่ย์ แปซิฟิค และดราก้อนแอร์ ในไทย มั่นใจรักษามาตรฐานการให้บริการสมกับเป็น Airline of the Year 2009 ลั่นเดินหน้ากลยุทธ์การตลาดเชิงรุก เน้นโปรโมชั่นราคาพิเศษต่อเนื่อง รองรับความต้องการเดินทางที่เพิ่มขึ้น จากภาวะเศรษฐกิจที่มีแนวโน้มเริ่มฟื้นตัวในครึ่งปีหลัง

      นางสาวแม็กกี้ เยือง ผู้จัดการประจำประเทศไทย สายการบินคาเธ่ย์ แปซิฟิค เปิดเผยว่า การเข้ามารับตำแหน่งผู้จัดการประจำประเทศไทยในครั้งนี้ ถือเป็นความท้าทายอย่างยิ่ง เนื่องจากภาวะเศรษฐกิจโลกและของไทย กำลังเริ่มเห็นถึงสัญญาณของการฟื้นตัว ซึ่งแวดวงธุรกิจเห็นตรงกันว่า เศรษฐกิจไทยกำลังจะผ่านพ้นภาวะต่ำสุดในวิกฤติคราวนี้แล้ว และมีความหวังว่าน่าจะเริ่มทยอยฟื้นตัวได้ในครึ่งปีหลังของปีนี้ เนื่องจากไทยถือเป็นหนึ่งในประตูสู่ภูมิภาคเอเชียทั้งในด้านการค้าและการท่องเที่ยว และเป็นศูนย์กลางการบินที่ใหญ่ที่สุดในเอเชียตะวันออกเฉียงใต้  จึงมีความสำคัญอย่างยิ่งในการเชื่อมโยงกับฮ่องกงและจีนแผ่นดินใหญ่ ดังจะเห็นได้จากปริมาณผู้โดยสารสายการบินและปริมาณการขนส่งสินค้าที่คาดว่าจะเพิ่มขึ้นอีกในอนาคต เชื่อว่าจะเป็นโอกาสในการสร้างการเติบโตทางธุรกิจให้กับคาเธ่ย์ฯ และดราก้อนแอร์ได้อีกมาก

      ทั้งนี้ สายการบินคาเธ่ย์ แปซิฟิค และดราก้อนแอร์ จะยังคงเดินหน้ากลยุทธ์การตลาดเชิงรุก โดยมุ่งเน้นการให้บริการด้วยผลิตภัณฑ์และบริการระดับพรีเมี่ยม เพื่อสร้างความประทับใจให้แก่ผู้โดยสารในทุกเที่ยวบิน ตลอดจนนำเสนอโปรโมชั่นราคาพิเศษและแพคเกจท่องเที่ยวที่หลากหลายอย่างต่อเนื่อง เพื่อให้ครอบคลุมทุกความต้องการของผู้โดยสาร โดยยังคงรักษามาตรฐานการให้บริการที่ยอดเยี่ยมสมกับเป็น Airline of the Year 2009 หรือสายการบินอันดับหนึ่งที่ได้รับการยอมรับและชื่นชอบจากผู้ใช้บริการและเลือกใช้บริการเป็นอันดับแรก   
 
       อนึ่ง ก่อนหน้าที่จะเข้ารับตำแหน่งผู้จัดการประจำประเทศไทย นางสาวแม็กกี้ เคยดำรงตำแหน่งผู้จัดการทั่วไป ฝ่ายบริการบนเครื่องบิน และตำแหน่งผู้จัดการทั่วไป ฝ่ายธุรกิจต่างประเทศ สายการบินดราก้อนแอร์ ฮ่องกง ซึ่งเป็นสายการบินในเครือคาเธ่ย์ แปซิฟิค สำเร็จการศึกษาระดับปริญญาตรี สังคมศาสตร์ วิชาเอกเศรษฐศาสตร์และการจัดการ จากมหาวิทยาลัยฮ่องกง เริ่มงานกับสายการบินดราก้อนแอร์ในตำแหน่งผู้ช่วยผู้จัดการ เมื่อปี 2532 หลังจากนั้นก็ได้รับผิดชอบงานในหลากหลายตำแหน่ง เคยสังกัดหลายหน่วยงานของสายการบินฯ รวมถึงฝ่ายขายและการตลาด ฝ่ายวางแผนและกิจการระหว่างประเทศ และฝ่ายจัดการด้านภาษี นอกจากนี้ยังมีประสบการณ์ในตำแหน่งผู้จัดการ ประจำการที่ไต้หวัน มาเลเซียและยุโรปมาแล้ว     
« Last Edit: September 05, 2009, 10:20:02 AM by sianbun »

sianbun on September 02, 2009, 11:16:47 AM
Cathay Pacific appoints Maggie Yeung as country manager Thailand

Bangkok — 1 September 2009 — Cathay Pacific Airways has appointed Ms Maggie Yeung as its Country Manager for Thailand. She will oversee all aspects of the business and operations for Cathay Pacific Airways and its sister airline Dragonair in Thailand.

In order to continue raising the standard of its service, as the Airline of the Year 2009, the airline will continue its progressive marketing strategy of providing premium products, services and promotional travel packages to meet its customers’ requirements in response to the increasing demand for air travel in the second half of this year.

“Being Country Manager Thailand is a challenging position as things are so uncertain for global and regional economies,” said Yeung. “Fortunately, we are witnessing the beginning of a recovery of the global and Thai economies. It is generally agreed that the recession has bottomed out, and we’re passing that point now. But we can’t be sure what is coming in the near future, and we hope that the economy will improve in the second half of the year.

For Cathay Pacific, Thailand is still a major gateway to Asia for trade and tourism, and has been chosen by the airline as its largest hub for Southeast Asia. Thailand’s connections with Hong Kong and China have resulted in consistently numbers of passengers and cargo shipments, and these are expected to increase further in the future.

“This is one of greatest business opportunities that Cathay Pacific and Dragonair will benefit from, and with the economic recovery there will be more room to grow,” said Yeung.

However, Cathay Pacific and Dragonair will continue to put their emphasis on providing premium products and services, and offer special airfares and promotional packages to meet wider range of customers’ demands.   

Prior to taking up the post of Country Manager Thailand, Ms Yeung was General Manager Inflight Services as well as General Manager International Affairs for Hong Kong Dragon Airlines.

A graduate of the University of Hong Kong, she holds a Bachelor Degree in Social Sciences, majoring in Economics and Management Studies. She joined Dragonair in 1989 as a Management Assistant and since then has held a wide variety of positions in several departments of the airline, including Marketing and Sales, Planning & International Affairs and Revenue Management. She also had extensive experience as a Port Manager in Taiwan, Malaysia, and Europe.
« Last Edit: September 03, 2009, 10:54:12 AM by sianbun »