sianbun on March 10, 2010, 01:44:19 PM
“สตาร์” ผู้นำผลิตภัณฑ์สุขภัณฑ์แบรนด์ไทยระดับเวิล์ดคลาส ฉลองครบ 20 ปี ปรับกลยุทธ์เพิ่มสัดส่วนตลาดในประเทศ ตั้งเป้าปี 53 ยอดขายเติบโตอีก 20 %





สตาร์ ซานิทารีแวร์ (STAR) ผู้นำสุขภัณฑ์แบรนด์สินค้าไทยที่เน้นคุณภาพระดับเวิล์ดคลาส ฉลองครบรอบ 20 ปี ยอดขาย 20 ล้านชิ้นทั่วโลก เผยกลยุทธ์ทางการตลาดปี 2553 เพิ่มสัดส่วนการขยายตลาดในประเทศขึ้นอีก 10% จากเดิมที่เน้นตลาดต่างประเทศในยุโรป อเมริกา และญี่ปุ่นถึง 70% ด้วยการเตรียมออกผลิตภัณฑ์ใหม่ ด้วยไอเดียและดีไซน์ที่แตกต่างจากคู่แข่งอย่างต่อเนื่อง เพื่อรองรับกลุ่มลูกค้าระดับกลาง-บน ตั้งเป้ายอดขายเติบโตได้อีก 15-20 % จากแนวโน้มเศรษฐกิจโลกฟื้นตัว และเศรษฐกิจในประเทศสงสัญญาณที่ดี ระบุชัดโรงงานมีขีดความสามารถในการขยายกำลังผลิตเพิ่มได้อีกถึง 30% โดยไม่จำเป็นต้องขยายโรงงาน 

ดร.สมชัย ว่องอรุณ กรรมการผู้อำนวยการ บริษัท สตาร์ ซานิทารีแวร์ จำกัด (มหาชน)  หรือ “สตาร์” เปิดเผยว่า ในปีนี้จะเป็นปีที่ครบรอบ 20 ปี ของ “สตาร์ ซานิทารีแวร์” ผู้ผลิต และจำหน่ายสุขภัณฑ์คุณภาพมาตรฐานสากล ที่ยอดขายทั่วโลกกว่า 20 ล้านชิ้น ซึ่งปัจจุบันกลยุทธ์ทางการตลาดของบริษัทฯ เน้นขยายตลาดด้านส่งออกผลิตภัณฑ์ร้อยละ 70 และตลาดในประเทศร้อยละ 30 ส่วนในปีนี้บริษัทฯ จะเน้นการเพิ่มสัดส่วนการขยายตลาดในประเทศเพิ่มขึ้นอีกร้อยละ 10  หลังจากพบว่าลูกค้าในประเทศ โดยเฉพาะกลุ่มลูกค้าระดับกลางถึงระดับบน ให้การตอบรับสินค้ามากขึ้น ส่วนการขยายตลาดโดยรวมคาดว่าน่าจะมีอัตราการเพิ่มขึ้นประมาณร้อยละ 15-20 เนื่องจากแนวโน้มการฟื้นตัวของเศรษฐกิจโลก และเศรษฐกิจในประเทศส่งสัญญาณในทิศทางที่ดีขึ้น ผู้บริโภคมีความมั่นใจและมีการจับจ่ายใช้สอยเพิ่มขึ้น รวมถึงการขยายตัวของธุรกิจอสังหาริมทรัพย์ เห็นได้จากโครงการที่อยู่อาศัยที่มีการขยายตัวมากขึ้น ซึ่งจะส่งผลดีต่อบริษัทฯ ในฐานะผู้จัดจำหน่ายสินค้าในกลุ่มสุขภัณฑ์ด้วย 

บริษัท สตาร์ ซานิทารีแวร์ จำกัด (มหาชน)  หรือ “สตาร์” บริษัทพัฒนาผลิตภัณฑ์สุขภัณฑ์ที่ครบวงจรของคนไทย ที่มีทุนจดทะเบียน 180 ล้านบาท และเป็นบริษัทสุขภัณฑ์เดียวที่อยู่ในตลาดหลักทรัพย์ ซึ่งเป็นผู้ผลิตและจำหน่ายสุขภัณฑ์คุณภาพมาตรฐานสากล อาทิ โถสุขภัณฑ์, อ้างล่างหน้า, โถปัสสาวะ, ที่ใส่กระดาษชำระ และที่วางสบู่ เป็นต้น ซึ่งตลอดระยะเวลา 20 ปีที่ผ่านมา ทางบริษัทได้ปรับปรุงคุณภาพผลิตภัณฑ์ และบริการอย่างต่อเนื่องทำให้บริษัทฯ ได้รับการยอมรับในคุณภาพมาตรฐานการผลิต การบริการ และรักษาสิ่งแวดล้อมภายในประเทศ อาทิ มอก. มาตรฐานผลิตภัณฑ์อุตสาหกรรม จากสำนักงานมาตรฐานผลิตภัณฑ์อุตสาหกรรม (สมอ.) , ไทยแลนด์แบรนด์, ฉลากเขียว เพื่อสิ่งแวดล้อม, PM Award รางวัลผู้ส่งออกดีเด่น เป็นต้น

“ เราได้รับมาตรฐานระบบคุณภาพการผลิตและการจัดการสิ่งแวดล้อมสากล ISO9001 , ISO14001 และมาตรฐานคุณภาพสุขภัณฑ์ และการบริการจากต่างประเทศทั่วโลก อาทิ มาตรฐาน CSA จากประเทศแคนาดา / มาตรฐาน IAPMO , ANSI , ASME จากสหรัฐอเมริกา / มาตรฐาน BSi จากประเทศอังกฤษ / JIS จากประเทศญี่ปุ่น / PSB , SISIR จากประเทศสิงคโปร์ เป็นต้น ซึ่งนับเป็นความภาคภูมิใจของบริษัทฯ เป็นอย่างมาก ในฐานะเป็นบริษัทของคนไทยแท้ๆ ที่สามารถพัฒนาและผลิตสุขภัณฑ์คุณภาพมาตรฐานโลก จนสามารถไปสร้างชื่อเสียงในหลาย ๆ ประเทศ นำรายได้จากต่างประเทศเข้าสู่ประเทศไทย รวมถึงเป็นการยกระดับและพัฒนาฝีมือแรงงานไทยให้เป็นที่ประจักษ์แก่คนทั่วโลกด้วย ซึ่งสตาร์ยังคงนโยบายในการรักษาประสิทธิภาพให้ก้าวหน้าต่อไปอย่างไม่หยุดยั้ง ตลอดจนรักษาคุณภาพมาตรฐานที่ดีเพื่อความพอใจสูงสุดของลูกค้าต่อไป” ดร.สมชัย กล่าว 

ดร. สมชัย กล่าวเสริมว่า สำหรับในปีนี้ ซึ่งเป็นปีแหล่งการฉลองครบรอบ 20 ปี แห่งการดำเนินธุรกิจ ดังนั้นจึงมีการเปิดตัวผลิตภัณฑ์สุขภัณฑ์ใหม่ ได้แก่ สุขภัณฑ์รุ่น PANDA, TICON, SILVER SAND, UPLIFT, UPLIFT JuNIOR, MOLOKO, MOLOKO JUNIOR, OVAL และ ฯลฯ ซึ่งมีจุดเด่น ในเรื่องของสุขภัณฑ์ที่มีมาตรฐานสากล แต่ขายในราคายุติธรรมเพื่อเป็นทางเลือกใหม่ให้แก่ลูกค้าในประเทศ พร้อมกันนี้ทางบริษัทฯ จะมีการจัดกิจกรรมส่งเสริมการขายต่อเนื่องตลอดทั้งปี โดยได้เตรียมออกสินค้าใหม่ลงวางตลาดต่อเนื่องอีกหลายชุด      โดยขายผ่านโฮมโปร และบุญถาวร รวมถึงร้านค้าวัสดุก่อสร้างชั้นนำที่เป็นเครือข่ายทั่วประเทศกว่า 300 ร้านค้า นอกจากนี้ในช่วงวันที่ 12-21 มีนาคมนี้ ทางบริษัทฯ ได้ร่วมกับ โฮมโปร ในการจัดกิจกรรม HomePro Expo 2010 ครั้งที่ 11 ณ อิมแพ็ค เมืองทองธานี ซึ่งจะมีการมอบสิทธิพิเศษ ส่วนลดมากกว่า 50 % พร้อมของแถมมากมายภายในบูธของสตาร์ ซึ่งอยู่ใน Hall 7 Booth E4 ด้วย สำหรับผู้สนใจสามารถสอบถามข้อมูลเพิ่มเติมได้ที่ 02-541-5577, 02-541-5588 
« Last Edit: March 10, 2010, 04:36:39 PM by sianbun »

sianbun on March 10, 2010, 01:44:47 PM
STAR celebrates 20th anniversary with aim to grow 20% in 2010

Star Sanitaryware Public Company Ltd. (STAR), the leading brand of Thai sanitaryware products of world-class export quality, celebrates its 20th anniversary in style with the sale of the company’s 20th million item worldwide.   The company’s success has prompted the announcement of STAR’s strategy for 2010, which is to increase domestic market share by 10 percent while the company has traditionally focused 70 percent of its effort on markets in Europe, America and Japan. The new direction was announced by STAR’s plans to launch new products which are superior to competitors in terms of designs and creative purposes in the middle to upper class market.  As the global economy recovery begins, STAR believes sales can increase by 15-20 percent.  STAR is also confident that the company’s production capacity can be raised by 30 percent without need to expansion of facilities. 

Dr. Somchai Wongaroon, a President of STAR Sanitaryware Public Company Ltd., announced that 2010 is the 20th anniversary of Star Sanitaryware, the manufacturer and distributor of sanitary ware products of international standards.  The company has sold more than 20 million items throughout the world.  Previously, STAR focused more on foreign markets than domestic market at 70 to 30 ratio.  However, the company planned to increase 10 percent of the domestic market share this year after finding that middle to upper class consumers responded well to its products.  The company expects that that product sales will increase between 15 to 20 percent as both the world and Thai economy improve. Confident consumers spend more money buying products as well as growth of real estate business that was projected by the government. These are very good indicators for the company. 

STAR is a comprehensive manufacturer of sanitaryware products with registered capital in excess of TB180 million.  It is also the sole company of its type to be registered in the Stock Exchange of Thailand (SET). STAR manufacturers products such as one-piece toilet, wash basin, urinal bowl and receptacles, toilet paper holder and metal soap dish and more.   For more than 20 years, STAR has constantly improved the quality of the company’s products and manufacturing technique.   STAR has been awarded with several quality standards such as the ISO Standard from the Thai Industrial Standard Institute, and The company has been developing the product’s quality and its service for 20 years, so the qualities of production and service are accepted by the society and it obtains many certificates such as ISO Standard from Thai Industrial Standard Institute, Thailand’s Brand, Thai Green Label that awards environmentally aware companies and PM Award for outstanding exporter.

“We obtain certifications from the ISO 9001 and ISO 14001. Our products’ quality and service are accepted well by many countries as we have been certified by international organizations as well such as CSA from Canada, IAPMO, ANSI, ASME from USA, BSI from England, JIS from Japan and PSB, SISIR from Singapore. We are very proud of our achievements and as a company that was established by Thais who could produce internationally accepted products.  We are proud that we can create a good name Thailand around the world. STAR is eager to maintain the quality of our products and improve on them for continuous consumer satisfaction.” said Dr. Somchai.

Dr. Somchai added that 2010 marks the 20th anniversary of STAR  And accordingly the company has planned to launch several new brands such PANDA, TICON, SILVER SAND, UPLIFT, UPLIFT JUNIOR, MOLOKO, MOLOKO JUNIOR, OVAL and more.  These products are of world-class standard and quality but would be sold to the Thai market at very reasonable prices.  Furthermore, STAR plans to engage in continuous market production all year round.  STAR products would be sold by superstores such as HomePro, Boonthavorn and more than 300 leading construction supplies store.  On March 12-21, STAR is joining hands with HomePro to organize the 11th Home Pro Expo 2010 at Impact Muangthong Thani.  There will be many privileges for visitors at STAR Booth, Hall 7 Booth E4; such as more than 50 percent discount and premium gifts. For more info, please contact 02-541-5577 or 02-541-5588.